TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ענף היהלומים הישראלי מסכם את שנת 2020 עם אופטימיות


מנהל היהלומים משרד הכלכלה
אחרי משבר מתמשך, וציפיה להתאוששות הענף לקראת הגברת הסחר בעקבות הסכם השלום עם האמירויות

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: " שנה לא קלה עברה על תעשיית היהלומים הישראלית, שהינה חשובה ומשמעותית למשק ומעסיקה אלפי עובדים. בעת הזו של משבר הקורונה, בו ענף היהלומים היה אחד מהסקטורים שנפגעו באופן הקשה ביותר, האפשרות לבנות תשתית ולמנף את הסכמי אברהם לשוק חדש ומשמעותי עבור יצואני היהלומים הישראלים כמו איחוד האמירויות תחילה, ובהמשך לבחריין ומרוקו, מקבלת משנה תוקף ויכולה להביא להתאוששות מהירה יותר בענף היהלומים. אנחנו במשרד הכלכלה נעשה כל שביכולתנו לסייע ליצואני היהלומים הישראלים ליצור קשרים ולבנות תשתית עסקית".

מינהל היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מסכם את שנת 2020, כאשר בדומה לענפים אחרים בהם פגע משבר הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי שחולל, גם ענף היהלומים הישראלי (בדומה לזה העולמי) ספג פגיעה קשה. לעומת ענפים אחרים, שנה זו מגיעה אחר ששנת 2019, גם היא, לא היתה שנה פשוטה לענף כלל.
עם זאת, שנה זו מסתיימת באופטימיות הנובעת העלייה בנתונים ממש בחודש האחרון של השנה, אשר רשם גידול משמעותי, המבשר, אולי התאוששות של הענף.

להלן סיכום הנתונים:
יבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 1.067 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 40% לעומת שנת 2019.
יצוא נטו של יהלומי גלם עמד על סך של כ- 860 מיליוני דולרים, גם כאן מדובר על ירידה של כ- 40% לעומת השנה הקודמת.
יבוא יהלומים מלוטשים נטו עמד על סך של כ- 1.534 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 37 אחוזים לעומת שנת 2019.
יצוא יהלומים מלוטשים נטו עמד על סך של כ- 2.37 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 30.5% לעומת השנה הקודמת.

נקודות האור כאמור, טמונות בנתונים של החודשים נובמבר ודצמבר. בחודש נובמבר התמתנו הירידות, ובדצמבר עלה יצוא יהלומי הגלם בכ-18% ויצוא היהלומים המלוטשים בכ-245% לעומת חודש דצמבר 2019 (כ- 190 מיליוני דולרים יצוא יהלומים מלוטשים בדצמבר 2020 לעומת כ- 55 מיליון דולרים בדצמבר 2019).
במינהל היהלומים רואים פוטנציאל גדול בהסכם השלום עם איחוד האמירויות, אשר נחתם בספטמבר השנה. רמת גן ודובאי נחשבים לשניים מחמשת מרכזי היהלומים המובילים בעולם, והגם שהיו קשרים בין תעשיית היהלומים הישראלית לזו האמירתית, הרי שמיסוד היחסים והחתימה על הסכם השלום, הביאה, באופן מיידי, להתהדקות ניכרת של קשרי המסחר, כשיותר ויותר יהלומים מיוצאים לדובאי מאז נשלחה לשם החבילה הישראלית הראשונה באופן ישיר בספטמבר, כשחלק מהתאוששות הענף בחודשי השנה האחרונים מיוחס כמובן לסחר זה.

התפתחות חיובית נרשמה בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות חדשות על ידי ענף היהלומים, בדגש על טכנולוגיות מקוונות. הפסקת הטיסות וביטולן של תערוכות בינ"ל וקיומן של עסקאות על בסיס בחינה פיסית של היהלומים והתכשיטים, האיצה תהליכים של כניסת טכנולוגיות להשתתפות וירטואלית בתערוכות בינ"ל, להתפתחות ערוצים אלקטרוניים של שיווק כמו גם שימוש בטכנולוגיות לבחינת יהלומים ובדיקתם מרחוק, ומבחינה זו, תעשיית היהלומים הישראלית התקדמה כברת דרך ארוכה יחסית בזמן קצר.
אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מציין כי "אין ספק שענף היהלומים הישראלי חווה משבר קשה בשנה זו, עקב משבר הקורונה. יחד עם זאת, החודשים האחרונים של השנה הצביעו על התמתנות הירידות והתאוששות של הענף, ובמידה והמגמה הזו תמשיך, הרי ששנת 2021 עשויה להביא בשורות טובות לענף היהלומים הישראלי, בוודאי אם המגמה המסתמנת, של המשק הישראלי כאחד מהראשונים שיוצא מהמשבר הבריאותי והכלכלי, תגשים את עצמה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il