TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ביקושי יתר גבוהים בהנפקת אג"ח חדשה של ביג מרכזי קניות


ביג
היקף ביקושים של כ-1.2 מיליארד שקל בשלב המוסדי, פי 3 מהסכום שביקשה לגייס בשלב זה. לאור ביקושי היתר, הגדילה ביג את היקף הגיוס בשלב המוסדי ולהיענות לסכום של 600 מיליון שקל

השלב המוסדי ננעל בריבית שנתית צמודה של 1.17%, שיעור נמוך משמעותית מריבית המקסימום של 2.1% שהציעה החברה למשקיעים

אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג ואחראי תחום הכספים: "אנו רואים בתוצאות ההנפקה ובהיענות הגבוהה הבעת אמון נוספת מצד שוק ההון לפעילות החברה, הנהלתה ומיצובה הפיננסי. גיוס זה מצטרף להנפקת אג"ח שביצענו לפני כחודש בריבית של 0.2% כנגד שעבוד ביג פאשן נצרת, כך שסך גיוסי האג"ח שהחברה משלימה בתקופה זו עומדים על כ 1 מיליארד שקל.


גיוסי החוב שביצענו יאפשרו להוריד בצורה משמעותית את שיעור הריבית הממוצע של החברה, ובכך להביא להמשך שיפור בתוצאות הפיננסיות של החברה, לצד הארכה של מח"מ החוב, חיזוק הנזילות והגמישות הפיננסית של החברה. כל זאת לצד המשך תנופת הפעילות והפיתוח העסקי, בדגש על פעילות החברה בארץ ובסרביה."

ביג מרכזי קניות השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה ט"ו (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, פי 3 מהסכום שביקשה החברה לגייס. נוכח ביקושי היתר, בכוונת החברה לפנות לחברת הדירוג מידרוג על מנת להגדיל את סכום הגיוס בשלב המוסדי ולהיענות ל-600 מיליון שקל (הדירוג להנפקה ניתן לגיוס של עד 420 מיליון שקל).

בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שנתית צמודה של 1.17%, שיעור נמוך משמעותית מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז שעמדה על 2.1%.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב בריבית צמודת מדד, במח"מ של כ-7.85 שנים. פירעון הקרן יהיה ב-8 תשלומים לא שווים: 4 תשלומים שנתיים בשיעור של 4% בחודש ינואר של השנים 2021-2024, עוד 2 תשלומים של 4% בחודש ינואר של השנים 2027-2028, תשלום נוסף של 41% בינואר 2029 ותשלום אחרון של 35% מהקרן בינואר 2030. ערב ההנפקה העניקה חברת הדירוג מידרוג דירוג של Aa3 להנפקה.

את ההנפקה הובילו לידר הנפקות, ולצידם קונסורציום החתמים – רוסאריו, דיסקונט, אקסלנס, איפקס הנפקות, ברק קפיטל וענבר. יעקב אקילוב, יועץ החברה לענייני מימון ושוק ההון שימש כיועץ להנפקה.

לפני כחודש ביצעה ביג בהצלחה גיוס אג"ח באמצעות הנפקת סדרה י"ד. החברה גייסה באותה הנפקה כ-375 מליון בריבית צמודה של 0.2% (שפל היסטורי בעלות גיוס החוב של החברה ) כנגד , שיעבוד ראשון קבוע ויחיד על מלוא זכויותיה של החברה בנכס ביג פאשן נצרת.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il