TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

נחתם התיקון להסכם הגז הטבעי של חברת החשמל עם שותפות תמר


shutterstock
בתום משא ומתן ממושך סוכמו ההבנות בין חברת החשמל עם שותפות תמר לגבי התיקון להסכם הגז הטבעי. התיקון להסכם משנה את תנאי ההסכם שנחתם בשנת 2012 באופן שמיטיב עם חברת החשמל, בדגש על מנגנון ההצמדה ומחיר הכמות לרכש.
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל "ההסכם המחודש אותו אנחנו מביאים היום הוא בשורה לציבור. מחיר הגז אותו תשלם חברת החשמל לספק בתמהיל הייצור הכולל שלה, מספק יציבות במחיר טוב ומשקף תוצאה של משא ומתן עיקש ואיכותי".

משותפות ישראמקו נמסר:  “ אנו גאים על הבחירה של חברת החשמל להתקשר בעסקה לרכישת כמויות משמעותיות נוספות, כך שסך היקף ההכנסות ממכירת הגז לחברת החשמל ממאגר תמר יעלה לכ-5.8 מיליארד דולר. ההתקשרות עשויה להבטיח לשותפים במאגר הכנסות נוספות ומקרבת למיצוי יכולת ההפקה הנוכחית של מאגר תמר באמצעות מכירה של לפחות 16 BCM נוספים לחברת החשמל והתחייבות לרכישת גז טבעי על בסיס יומי. ההסכם עם חברת החשמל מצטרף להסכם שנחתם לאחרונה עם דליה אנרגיה. הסכמים אלו מגבירים את הוודאות בהכנסות מפרויקט תמר ומהווים בסיס טוב להמשך הפיתוח של המאגר. מאגר תמר ימשיך להוביל את משק הגז המקומי וערוך לאספקה של גז טבעי לצרכים ההולכים וגדלים של המשק הישראלי וכן לשווקים האזוריים.”


חברת החשמל חתומה על הסכם לרכש גז טבעי כחול לבן ממאגר תמר משנת 2012, מה שמכונה "חוזה העוגן" אשר איפשר לפתח את מאגר הגז בישראל.

ההסכם המקורי נחתם ב 2012 עם אופציה לפתיחת המחיר בפלוס מינוס 25% ביולי 2021. בהסכם המקורי חברת החשמל התחייבה לשלם עבור 3 bcm (כמות הבסיס), במחיר צמוד מדד אמריקאי +\- 1%, מה שהביא למחיר של 6.36$ ליחידת חום.

*בהסכם החדש הושגה הנחה של 29%! , מחיר כמות הבסיס הינו כ- 4.5$ עם גידור ההצמדה של עליית המדד האמריקאי בטווח שבין 2.25% ל 3.75%*

בהסכם המקורי, ביולי 2024 המחיר יפתח ל פלוס/מינוס 10 אחוזים נוספים.

בהסכם החדש הפתיחה הנוספת בגין כמות הבסיס תתקיים בסוף 2024.

*משמעות השינויים האמורים ביחס לכמות הבסיס הינה חיסכון צפוי של מאות מיליוני שקלים*


בהסכם 2012 תמר התחייבו לשמור לחברת החשמל כ-3.5 bcm נוספים בכל שנה, שימכרו במחיר כמות הבסיס צמוד למדד אמריקאי (ב 6.36$ נכון להיום).

*בהסכם החדש תמר מתחייבת לשמור את אותה כמות ולמכור אותה במחיר של מתחת ל 4 דולרים, המחיר הנמוך בישראל. ללא כל הצמדה!*

חברת החשמל תרכוש, על פי צרכיה התפעוליים 16 bcm (הכמות התפעולית), מתוך כמות זו, פרוסים על פני השנים (עד סוף 2030).

באמצע שנת 2028 ( המועד ממנו ואילך אין עוד התחייבות לרכש של כמויות בסיס אלא רק התחייבות על פי צורך תפעולי) *התווסף מועד לפתיחת מחיר בטווח של פלוס מינוס 10 אחוז, על פי מחירי השוק בישראל באותה עת*.

הצורך התפעולי של חברת החשמל בעשור הקרוב יצריך רכישה של עוד גז בכמות דומה לכמות התפעולית, חברת החשמל מתכננת לרכוש אותו בהליך תחרותי במחיר הנמוך ביותר שיוצע לה.

במסגרת ניהול הסיכונים החברה סבורה כי עדיף 16 bcm "ביד" במחיר הזול ביותר בישראל כשיש התחייבות של המאגר לשמור לחברת החשמל את הכמות וללא כל התחייבות כמות מינימלית נוספת ( אלא על בסיס צורך תפעולי), מאשר,

מכרז שהמחירים בו לא ידועים לאף אחד, שסביר שלא יובטחו בו הכמויות ללא התחייבות מינימום של החברה.

כל ההפחתה בעלות הגז תגולגל לציבור דרך הפחתת התעריף.

ההשפעה של החוזה של חברת החשמל היא סביב אחוז ומשהו בשנה.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "טיבו של הסכם ארוך טווח שהוא מכיל בתוכו סעיפים שרק בדיעבד מתבררים כטובים יותר או פחות. הסכם תמר המקורי נחתם בסביבה של חוסר וודאות והיה הראשון מסוגו במשק. ההסכם המחודש אותו אנחנו מביאים היום הוא בשורה לציבור. מחיר הגז אותו תשלם חברת החשמל לספק בתמהיל הייצור הכולל שלה, מספק יציבות במחיר טוב ומשקף תוצאה של משא ומתן עיקש ואיכותי".*

את המו״מ לתיקון הובילו מטעם חברת החשמל מנכ"ל החברה,עופר בלוך, היועצת המשפטית יעל נבו, סמנכל כספים וכלכלה אבי דויטשמן, סמנכל יצור ואנרגיה רם ארליכמן, מנהל אגף דלקים שמשון ברוקמן.

עורכי הדין שוקי חורש וגיתית גרינברג לוין ממשרד עורכי הדין ש. הורוביץ.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il