TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקונרג'י: קרן Rgreen Invest הצרפתית תיכנס כשותפה בהקמת פרויקט סולארי של כ- 90 מגה ואט ברומניה


אקונרג'י
הפרויקט קיבל את כל אישורי הבניה והחיבור לרשת החשמל. ההקמה צפויה להתחיל בתחילת הרבעון השני של השנה והחיבור לרשת החשמל לא יאוחר מהרבעון הראשון לשנת 2023
אקונרג'י תהיה זכאית מהחברה המשותפת לדמי יזום בסך כ- 9 מיליון אירו, שירותי ניהול לעבודות ההקמה בסך של כ- 825,000 אירו, ושירותי ניהול לאחר החיבור לרשת החשמל לתקופה של 10 שנים בסך של כ-4 מיליון אירו

סך השקעות CAPEX בגין הפרויקט צפויות להסתכם בכ-55 מיליון אירו (חלק החברה – 50%)

סך ההכנסות השנתיות הצפויות מהפרויקט לאחר הפעלתו המסחרית (ממוצע חזוי לחמש שנים ראשונות של הפעלה) כ– 10.3 מיליון יורו על בסיס מחירי שוק (חלק החברה – 50%)

ה- EBITDA השנתי הצפוי בגין ממוצע 5 שנים ראשונות של הפעלה, צפוי להסתכם בכ-9 מיליון יורו (חלק החברה – 50%).

לאקונרג'י פעילות משמעותית ברומניה עם צבר פרויקטים בפיתוח של מעל 1.5 ג'יגה-ואט, מתוכם כ-400 מגה ואט אשר צפויים להתחיל בהקמה במהלך שנת 2022

אקונרג'י (באמצעות חברת בת בבעלות מלאה) הגיעה להסכמות עם שותפתה האסטרטגית Rgreen Invest (קרן השקעות צרפתית, המנהלת יותר ממיליארד אירו נכסים בתחום האנרגיה המתחדשת) להקמת מיזם משותף להשקעה בפרויקט של החברה ברומניה.

עיקרי ההסכמות:
אקונרג'י וחברה מקבוצת Rgreen תקמנה חברה משותפת אשר תוחזק בחלקים שווים.

אל החברה המשותפת יועברו מאקונרג'י מלוא הזכויות להקמת מתקן סולארי בהספק של כ-90 מגה ואט (DC) ב –Parau, רומניה, הנמצא בשלב מוכנות להקמה (RTB).

אקונרג'י ו-RG תזרמנה כל אחת לחברה המשותפת 30% מסך ההשקעה הנדרשת לצורך הקמת הפרויקט בהון עצמי. יתרת המימון הנדרש להקמת הפרויקט תוענק לחברה המשותפת על ידי RG בהלוואה המירה הנושאת ריבית המקובלת בשוק לעסקאות דומות.

החברה המשותפת תעניק לחברת הפרויקט את מלוא המימון הנדרש לצורך הקמת הפרויקט, כהון עצמי וכהלוואת בעלים.

בגין השקעת RG וכניסתה להשקעה בפרויקט תהיה זכאית אקונרג'י לקבל מחברת הפרויקט (אשר כאמור מוחזקת בחלקים שווים על ידי אקונרג'י אנגליה ו-RG) דמי יזמות בסכום של כ- 9 מיליון אירו.

כמו כן אקונרג'י (באמצעות חברת בת) תעניק לחברת הפרויקט שירותי ניהול לעבודות ההקמה (EPCm) בסך של כ- 825,000 אירו, וכן שירותי ניהול הפרויקט לאחר חיבורו לרשת החשמל לתקופה ראשונה של 10 שנים ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט בסך של כ-4 מיליון אירו, שלאחריה יחודש ההסדר בדבר שירותי ניהול הפרויקט באופן אוטומטי ל- 10 שנים נוספות.

במקרה שיוענק לפרויקט מימון בנקאי שיחליף את הלוואות הבעלים, אזי ההלוואה ההמירה תומר להון וכספי הלוואות הבעלים ישוחררו.
הכספים המשוחררים ישמשו להשקעה בפרויקט אחר ברומניה שיוצג לאישור RG על ידי אקונרג'י ואשר יוחזק בחלקים שווים על ידי הצדדים.

במידה והצדדים לא ישקיעו בפרויקט נוסף, כספי הלוואת הבעלים שישוחררו ישמשו לפירעון של ההלוואה ההמירה.

סטטוס הפרויקט
הפרויקט קיבל את כל אישורי הבניה וחיבור לרשת החשמל הנדרשים והוא מוכן להקמה. להערכת החברה הפרויקט יחל בהקמה בתחילת רבעון 2 לשנת 2022 ויחובר לרשת החשמל לא יאוחר מרבעון 1 לשנת 2023.

נתונים בדבר עלויות הפרויקט וההכנסות הצפויות בגינו
סך השקעות CAPEX בגין הפרויקט (כולל עבודות הקמה (EPC), עלויות חיבור לרשת ועלויות נוספות) צפויות להסתכם בכ-55 מיליון אירו (חלק החברה – 50%).

סך ההכנסות השנתיות הצפויות מהפרויקט לאחר הפעלתו המסחרית (ממוצע חזוי לחמש שנים ראשונות של הפעלה), צפויות להסתכם בכ– 10.3 מיליון יורו על בסיס מחירי שוק (חלק החברה – 50%).

ה- EBITDA השנתי הצפוי בגין ממוצע 5 שנים ראשונות של הפעלה, צפוי להסתכם בכ-9 מיליון יורו (חלק החברה – 50%).

אייל פודהורצר, מנכ"ל אקונרג'י ואחד משני מייסדי החברה, מסר: "אני שמח על נדבך נוסף בשותפות האסטרטגית עם קרן Rgreen הצרפתית. אנו פועלים בשוק הרומני מזה מספר שנים, ונחשבים ליזם מקומי מהגדולים במדינה. כיום יש לנו ברומניה צבר פרויקטים בפיתוח של מעל 1.5 ג'יגה-ואט, מתוכם כ-400 מגה ואט אשר צפויים להתחיל בהקמה במהלך שנת 2022. יוזכר ,כי אנו מחזיקים (בשותפות עם נופר אנרג'י)
בזכויות להקמת מתקן סולארי בהספק של כ– 155 מגה ואט, זהו הפרויקט הפוטו-וולטאי המאושר להקמה הגדול ביותר ברומניה נכון והקמתו החלה בסוף 2021 וחיבורו צפוי בסוף רבעון רביעי 2022.
בשני הפרויקטים האלו אנו נספק גם שירותי הקמה עד חיבורו לרשת של הפרויקט ושירותי ניהול לאחר חיבורו כאשר בפרויקט הנוכחי נהיה זכאים גם לדמי יזום מהחברה המשותפת בהיקף של כ- 9 מיליון אירו.
כיום, אנו פועלים בחמישה שווקים כולל השוק הרומני ובוחנים כניסה לשווקים נוספים אשר תואמים את הקריטריונים שהצבנו לעצמנו."


אודות אקונרג'י TLV: ECNR
אקונרג'י אנרגיה מתחדשת הינה מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום האנרגיה המתחדשת באירופה, בעלת צוות בין לאומי וניסיון ומוניטין מוכחים באיתור, פיתוח, רכישה וניהול של פרויקטים. לחברה גם שיתופי פעולה אסטרטגיים עם קרנות מובילות בעולם המשקיעות בפרויקטים של אקונרג'י כדוגמת קרן התשתיות של בנקUBS וקרן התשתיות הצרפתית Rgreen Invest.
בבעלות החברה צבר פרויקטים בהיקף של כ 6 ג'יגה וואט הנמצאים בשלבי פיתוח והקמה שונים במספר שווקים כולל איטליה, ספרד, אנגליה, רומניה ופולין.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il