TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


עפר קליין צילום יונתן בלום
האומיקרון - מקווים לטוב אבל מתכוננים לאפשרויות נוספות
הווריאנט החדש והחששות מהמשך מחזוריות של גלי תחלואה תומך בהערכתנו שהבנק האמריקאי יהיה סבלן כלפי האינפלציה, וכך גם שאר הבנקים המרכזיים בעולם (כולל ישראל).

למרות שיעברו מספר שבועות עד שנבין האם החששות מווריאנט האומיקרון מוצדקות, התגובות של ממשלות בעולם המערבי (כולל ישראל) היו מהירות עם החרפת ההגבלות במיוחד על כניסות זרים והתקהלות. זהו אחד מהלקחים שהופנמו מההתפשטות המהירה של ווריאנט הדלתא. הווריאנט החדש והחששות מהמשך מחזוריות של גלי תחלואה תומכים בהערכתנו שהבנק האמריקאי יהיה סבלן כלפי האינפלציה, וכך גם שאר הבנקים המרכזיים בעולם (כולל ישראל).

בשלב זה איננו משנים את תחזית האינפלציה.

בטווח הקצר הירידה החדה שנרשמה במחירי הנפט תפחית את האינפלציה בעולם דרך מחירי הדלק. בישראל הדלק ירד בחדות בדצמבר (מינוס 3.6%) וכרגע אנו צופים ירידה נוספת אך מתונה יותר גם בינואר. עם זאת, ייתכן והגבלות נוספות בעיקר בסין יעכבו את שיפור השיבושים בתעשייה ובשילוח הגלובליים דבר שתומך במחירים גבוהים יותר. לכן בשלב זה איננו משנים את התחזית שלנו לאינפלציה ב-12 המדדים הקרובים, שעדיין נמוכה מהציפיות המגולמות בשווקי האג"ח.

הירידות בשווקים הפיננסים עצרו את הייסוף בשקל - אנו עדיין מאמינים שהגורמים המבניים של ישראל תומכים בייסוף השקל בטווח הארוך.

הירידות בשווקים הפיננסים עצרו את הייסוף בשקל כאשר נרשם פיחות של כמעט 2 אחוזים מול סל המטבעות (עדיין בסיכום נובמבר השקל התחזק ב-3%). אנו עדיין מאמינים שהגורמים המבניים של ישראל תומכים בייסוף השקל בטווח הארוך. אחד מהגורמים הללו הינו המשך הגידול החד ביצוא השירותים של ישראל שעלה ב-4 אחוזים בספטמבר (בניכוי חברות הזנק) וב-34 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים לשיא חדש.

יש מרווחים ויש מפסידים – אבל בסך הכל, יש לזכור שכעת העולם מוכן יותר מבעבר להתמודדות עם הנגיף.

בסך הכל, יש לזכור שהעולם מוכן יותר כעת מבעבר להתמודדות עם הנגיף, לאור הלמידה שעברה המערכת הרפואית (בארץ ובעולם), היכולת להתאים את החיסונים לווריאנטים חדשים וההסתגלות של חברות ומשקי הבית לעבודה ופעילות מרחוק. מבחינה ענפית, הענף שההתאוששות שלו תיפגע הוא התיירות והתעופה הגלובלית אך כמו בסבבים הקודמים ישנם ענפים שיכולים אפילו ליהנות מהמצב כמו היי-טק, בריאות, הובלה וכדומה..


ונושאים נוספים

במידה ורצונות הממשלה החדשה בגרמניה אכן יקרמו עור וגידים הן עלולות להעלות את העלויות לחברות התעשייה בגרמניה שיתקשו לגלגלן על הציבור, דבר אשר עלול לפגוע ברווח העתידי שלהן.

כחודשיים לאחר הבחירות מסתמן שבגרמניה תוקם ממשלת קואליציה שלא תכלול את מפלגת השלטון הנוכחי של אנג'לה מרקל, אלא שילוב של 3 מפלגות אחרות; סוציאל-דמוקרטים, הירוקים והדמוקרטים החופשיים. הצדדים פרסמו הסכם עקרונות רחב, שעדיין לא עבר בחקיקה, שנועד לפשר על חלק מההבדלים בין המפלגות. הם כוללים: העלאת שכר המינימום ל-12 אירו (מ-9.6), סיום השימוש בפחם לייצור חשמל עד 2030 (במקום 2038), גידול בסובסידיות לאנרגיה חליפית ומימונה ע"י העלאת מס על פליטת גזי חממה. אין עוד העלאות מיסים וחזרה למשמעת פיסקאלית. ההוצאה על ביטחון תגדל בהדרגתיות ל-2 אחוזים מהתוצר (1.5% כרגע) ויקדמו לגליזציה של המריחואנה. להערכתנו, במידה והחלטות אלו אכן יקרמו עור וגידים הן עלולות להעלות את העלויות לחברות התעשייה הגרמנית (בעיקר נושא שכר המינימום ומס הפליטה) עלויות שהחברות יתקשו לגלגל על הציבור, דבר אשר עלול לפגוע ברווח העתידי שלהן.


לא רק הווריאנט מאיים על השוק, גם הפוליטיקה בארה"ב

האינדיקאטורים שמתפרסמים בארה"ב ממשיכים להצביע על צמיחה חזקה בתחילת הרבעון הנוכחי כך גם על פי נתון הצריכה הפרטית הריאלית שעלתה ב-0.7 אחוז באוקטובר. אך זה פחות רלוונטי עד שנדע את ההשלכות של ווריאנט האומיקרון. הפוקוס בשבוע הקרוב יהיה על התקציב האמריקאי ותקרת החוב, כאשר התקציב הזמני מסתיים ב‑3 בדצמבר. אנו סבורים שגם הפעם נושא תקרת החוב יגיע לפשרה (בפעם הכמעט 80) רגע לפני שהמזומנים בקופת האוצר יגמרו. אך בנוגע לתקציב עצמו, התמונה יותר מסובכת ולהערכתנו ישנה סכנה משמעותית של השבתת הסקטור הציבורי בארה"ב.


נקודות מרכזיות


למרות שעוד מוקדם להסיק מסקנות, תגובת ממשלות בעולם המערבי (כולל ישראל) לווריאנט האומיקרון היו מהירות וכללו החרפת ההגבלות במיוחד על כניסות זרים והתקהלות.

בסך הכל, יש לזכור שהעולם מוכן יותר מבעבר להתמודדות עם הנגיף, לאור הלמידה שעברה המערכת הרפואית, היכולת להתאים את החיסונים לווריאנטים חדשים וההסתגלות של חברות ומשקי הבית לעבודה ופעילות מרחוק. מבחינה ענפית, הענף שההתאוששות שלו תיפגע הוא התיירות והתעופה הגלובלית אך כמו בסבבים הקודמים ישנם ענפים שיכולים אפילו ליהנות מהמצב כמו היי-טק, בריאות, הובלה וכדומה..

הווריאנט החדש והחששות מהמשך מחזוריות של גלי תחלואה תומכים בהערכתנו שהבנק האמריקאי יהיה סבלן כלפי האינפלציה, וכך גם שאר הבנקים המרכזיים בעולם (כולל ישראל).

הירידות בשווקי המניות בסוף השבוע עצרו זמנית את הייסוף בשקל, אך להערכתנו הגורמים המבניים ממשיכים לתמוך בחוזקו של השקל, כולל יצוא השירותים שהמשיך לשבור שיאים בספטמבר.

כחודשיים לאחר הבחירות מסתמן שבגרמניה תוקם ממשלת קואליציה שלא תכלול את מפלגת השלטון הנוכחי. הצדדים פרסמו הסכם עקרונות רחב שעדיין לא עבר בחקיקה, הכולל העלאת שכר המינימום, סובסידיות לאנרגיה ירוקה במימון מס פליטת גזי חממה, הגדלת ההוצאה על הביטחון ולגליזציה של המריחואנה ועוד..

המימון הזמני לתקציב ולתקרת החוב בארה"ב יסתיים ב-3 בדצמבר. אנו סבורים שגם הפעם נושא תקרת החוב יגיע לפשרה. אך בנוגע לתקציב, התמונה יותר מסובכת והסכנה בהשבתה חלקית של הממשל ממשית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il