TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

דויטשה בנק: הוודאות מצויה באספקה קצרה


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק כריסטיאן נולטינג
תמונת המצב בשווקים:
עונת הדוחות לרבעון ה-3 תתחיל לצבור מומנטום השבוע כאשר תשומת הלב תהיה על דוחות הבנקים הגדולים בארצות הברית. בגרמניה מפלגות ה-SPD, הירוקים ו PDF ימשיכו היום בשיחות לבחון את הקמתה של קואליציה משותפת כאשר שתי פגישות נוספות מתוכננות בין הצדדים בהמשך השבוע. המשקיעים שמסתכלים מקרוב אחרי נתוני האינפלציה יזכו השבוע לפרסום נתונים בגוש היורו, גרמניה, ארצות הברית וסין. לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה היום נקבל נתונים נוספים לגבי הסנטימנט הנוכחי ביום שלישי עם נתון ביטחון הצרכנים בארצות הברית ונתון הסנטימנט כלכלי עבור גרמניה וגוש היורו. חששות גוברים לגבי אינפלציה עשויים לבוא לידי ביטוי בפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שיתפרסמו ביום רביעי הקרוב. לאחר שתביעות האבטלה יצאו מתחת לצפי האנליסטים בשבוע שעבר, נתון השבוע הזה יספק רמז לגבי המשכה של ההתאוששות הכלכלית. ביבשת אסיה נתון מדד המחירים ליצרן יפורסם עבור יפן ביום שלישי וביום חמישי עבור סין. נתון המכירות הקמעונאיות בארצות הברית ביום שישי יביא את השבוע לסיומו.

יומן אירועים כלכליים:
שלישי:
יפן-מדד המחירים ליצרן(ספטמבר).
גוש היורו/גרמניה-הסנטימנט הכלכלי(אוקטובר).
ארצות הברית-מדד ביטחון הצרכנים(ספטמבר).
רביעי:
בריטניה-ייצור ותפוקה תעשייתית(אוגוסט).
גוש היורו/גרמניה-מדד המחירים לצרכן(ספטמבר).
ארצות הברית: מדד המחירים לצרכן(ספטמבר), פרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה.
חמישי:
סין-מדד המחירים לצרכן, יצרן(ספטמבר).
ארצות הברית-מדד המחירים ליצרן(ספטמבר).
שישי:
ארצות הברית-מכירות קמעונאיות(ספטמבר).

עדכון שווקים: לא בדיוק שבוע זהב
עם סיומה של חופשת חג הזהב בסין, הבעיות בסקטור הנדלן בסין מעסיק שוב את השווקים. נתוני תביעות אבטלה שבועיות בארצות הברית מצביעים על כך שההתאוששות הכלכלית ממשיכה להיות על המסלול על אף דוח התעסוקה החודשי שהגיע מתחת לצפי ועשוי לגרום לפד להיצמד לתוכנית צמצום הרכישות המתוכננת שלו. לאחר התחלת שבוע מסחר תנודתי בשבוע שעבר העובדה כי נמצא פתרון למשבר תקרת החוב (עד דצמבר) ומהפך במגמת העלייה במחירי הגז הביאו לכך ששני גורמי הסיכון הללו שעמדו בפני המשקיעים פחתו וגרמו לרגיעה. מחירי הגז הטבעי עדיין נסחרים בעלייה של פי 5 השנה. תשואת אגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים עלתה לרמה של 1.57% ביום חמישי, הרמה הגבוהה ביותר שלהם מאז יוני לפני התגובה שלהם לדוח התעסוקה ביום שישי שהביאה אותם לסגור בתשואה של 1.61%. תשואת 10 שנים של אגרת החוב הממשלתית של גרמניה סגרה את השבוע בתשואה של מינוס 0.15%.
שורה תחתונה: בעיות בשרשראות האספקה ונסיקה במחירי הדלק מהווים גורמי סיכון עבור המשקיעים.

ארצות הברית: רגיעה בין הצדדים בנוגע לתקרת החוב
ההליכה על הסף הפוליטית לקחה הפסקה בשבוע שעבר עם הצעתו של מנהיג הרפובליקנים בסנאט מקונל הציע הארכה זמנית קצרה של תקרת החוב עד סוף השנה. צעד זה לעבר הסכם פוטנציאלי מראה כי שני הצדדים בקשת הפוליטית מרגישים את הלחץ להימנע מאפשרות של פשיטת רגל. הנשיא ביידן ומנהיגי המפלגה הדמוקרטית רוצים שהנושא הנ"ל ייפתר מהר ככל שניתן על מנת למקד את תשומת הלב בהעברתם של תוכנית התשתיות והתוכנית החברתית עד לסוף השנה. ביום רביעי נקבל את נתון הליבה של מדד המחירים לצרכן שיזכה לתשומת לב צמודה מצד המשקיעים לאור מהלכי העליות האחרונים במחירי האנרגיה והפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שעשויים לשפוך אור כיצד חברי הוועדה חושבים מעבר לתחזית הכלכלית המתוקנת וה-Dot Plots שהתפרסמו.
שורה תחתונה: סימנים לשיתוף פעולה פוליטי הגיחו לאוויר שוב מוושינגטון. הצצה אל קו המחשבה הנוכחי של חברי הפד צפויה.

סין: נתוני סחר ואינפלציה נמצאים בפוקוס.
סין את תפרסם את נתוני הסחר שלה ב-13 לאוקטובר ואת נתון מדד המחירים לצרכן ב-14 לאוקטובר. הביקוש החיצוני עבור הייצוא הסיני צפוי להמשיך ליהנות מביקוש חזק לאור הפתיחה מחדש של הכלכלות במדינות המפותחות. בינתיים אנו צופים כי נראה נורמליזציה בקצב הגידול בייצוא לעומת העלייה של 25.6% שנרשמה בחודש אוגוסט לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה לאור הפסקות החשמל בחלקים מסוימים בסין. אנו מאמינים כי הייצוא יישאר גורם מפתח לצמיחת הכלכלה הסינית בשאר השנה. בגזרת האינפלציה, מדד המחירים ליצרן הסיני צפוי להישאר ברמתו הגבוהה של סביב 10% עלייה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (9.5% באוגוסט). עקב מחירי האנרגיה הגבוהים. בינתיים הירידה המתמשכת במחירי המזון(במיוחד מחירי החזיר) מדד המחירים לצרכן עשוי להישאר נמוך סביב פחות מאחוז.
שורה תחתונה: על אף חוסנו של סקטור הייצוא הסיני, חולשתה של הכלכלה הסינית המקומית עשוי להיות גורם לדאגה בטווח הקצר עבור הכלכלה, במיוחד סקטור הצריכה הפרטית. הטמעת מדיניות מרחיבה צפויה ברבעון ה-4 השנה.

אירופה: עננים מרחפים מעל ההתאוששות הכלכלית
נתוני האינפלציה הסופיים שיפורסמו השבוע עבור מדינות שונות ברחבי אירופה צפויים לאשר את רמות האינפלציה הגבוהות בקצה טווח יעד האינפלציה או אפילו מעל של הבנק המרכזי האירופאי. אפקטים זמניים לאור הקורונה עדיין נמצאים בשטח ונתוני האינפלציה הגבוהים צפויים להותיר את אי הוודאות בשוק גבוהה. בבריטניה לחצים אינפלציוניים הם סבוכים אפילו עוד יותר עקב העובדה כי הם מתקשרים עם בעיות שרשראות אספקה והברקזיט והשלכותיהם מתפזרות על פני סקטורים שונים. בגרמניה מדד ה-IFO המשיך להיחלש לאור הקושי למצוא חומרי גלם וסחורות כמו שבבים בסקטור הרכב. השפעות זולגות אלה עשויות לבוא לידי ביטוי בנתונים הכלכליים השבוע כמו ייצור תעשייתי באיטליה, בריטניה או גוש היורו כולו. התקדמות בהרכבת הממשלה בגרמניה נרשמה בשבוע שעבר לאחר שמפלגת הירוקים ומפלגת FDP קיימו את השיחות המשותפות הראשונות שלהם עם מפלגת ה-SDP. על אף העובדה כי המשא ומתן נמצא עדיין בשלב מוקדם הציפיות הם כי ישנה אפשרות שתוקם ממשלה מהר יותר אפילו מאשר בשנת 2017.
שורה תחתונה: רמות אינפלציה גבוהות צפויות להימשך בטווח הקצר.

סחורות: המחירים צפויים להישאר גבוהים.
הצעת רוסיה להתערב על מנת להקל במשבר הגז גרמה לאיבוד המומנטום בעליית מחירי הגז הטבעי. המחירים נסחרו בתנודתיות רבה כאשר המחירים באירופה ירדו מרמה של 116 יורו לMWh לפחות מ-100 יורו לMWh. לאור העובדה שרוסיה בונה את המלאים המקומיים שלה על מנת להתכונן לחורף קר היא מוגבלת ביכולתה להגיב במהירות ולכן המחירים צפויים להיוותר ברמתם הגבוהה. מחירי הנפט רשמו ירידה לאור הערות של משרד האנרגיה האמריקאי שהעלו את האפשרות לשחרור של מלאי חירום ממחסני הרזרבה האסטרטגיים אך מחיר חבית מסוג ברנט נותר מעל 80 דולר. השוק צופה כי שחרור מלאי כזה יהיה בהיקף של 60 מיליון חביות והוא אינו צפוי ליצור השפעה בעלת משקל בשוק במיוחד לאור העובדה כי ארגון אופ"ק פלוס נצמד לתחזית הייצור שלו לפחות עד סוף נובמבר. לכן אנו צופים כי מחירי הנפט ימשיכו להיחסר ברמתם הגבוהה בטווח הקצר.
שורה תחתונה: מחירי האנרגיה צפויים להמשיך להיסחר ברמתם הגבוהה בטווח הקצר עד שההיצע יוכל להדביק את הביקוש ולדחוף את המחירים כלפי מטה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il