TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

למרות הקשחת התנאים לקבלת דמי אבטלה עלייה קלה בשיעור העובדים בחל"ת במחצית הראשונה של יולי


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "האם העלייה היא כתוצאה של חוסר התאמה בין המובטלים לבין סוגי המשרות, או בשל שינוי בהעדפת העובדים שמוכנים לחזור רק בתנאים טובים יותר"‎
בארץ

למרות שברור שלא כל הרפורמות שפורסמו יעברו בסופו של דבר – אישור תקציב ישדר יציבות.

לאחר יותר מ-3 שנים תקציב המדינה אושר בממשלה. אנחנו בטוחים שלא כל הרפורמות שפורסמו יעברו בסופו של דבר ונראה שינויים גם בתקציב (וגם בחוק ההסדרים) עד למועד האחרון בנובמבר ולכן רצוי לחכות עם הניתוח לגבי ההשפעות הספציפיות על הכלכלה. אך ברור שאישור התקציב ישדר יציבות, יקטין את אי-הוודאות בנוגע למדיניות הכלכלית של הממשלה ויחזק את דירוג האשראי של ישראל (ואת השקל). יעד הגירעון המוצע ל-2022 עומד על 3.9 אחוזים מהתוצר. יעד סביר שאיננו מהווה הגדלה של הגירעון (ללא הוצאות על הריבית), אך חלק מהתוכניות שמוצעות ידרשו הוצאה גדולה בעתיד (כמו המטרו) שיחייבו התאמות ע"י העלאת מיסים או קיצוץ בהוצאות.



בעוד כשבועיים יתפרסמו נתוני הצמיחה בישראל לרבעון השני (16 באוגוסט), ובדומה לארה"ב ואירופה, גם בארץ אנו צופים צמיחה חזקה שתפצה על הירידה שנרשמה ברבעון הראשון (מינוס 5.8%) בהובלת הצריכה הפרטית והיצוא. אינדיקאטורים מקדימים לכך ניתן לראות במדד סך הרכישות בכרטיסי אשראי שעלה ב-5 אחוזים ביוני (על פי נתונים מנוכים עונתיות) וב-9 אחוזים ברבעון השני. גם מדד פדיון רשתות השיווק רשם עלייה של 4 אחוזים ביוני (על פי נתונים מנוכים עונתיות) ו-2 אחוזים ברבעון השני. הנתונים הראשוניים לרבעון השלישי מצביעים על המשך צמיחה, בהובלת הביקושים של חודשי הקיץ.



אין תיירים לפחות יש ישראלים – אך הפגיעה לא סימטרית.

סך לינות הישראלים בבתי מלון בישראל המשיך לשבור שיאים ביוני (על פי נתונים מנוכים עונתיות), כאשר הסרת רוב המגבלות תרמו לזינוק של כ-25 אחוזים בהשוואה ליוני אשתקד. צמצום אפשרויות הנופש בחו"ל, הדרישות הרבות שזה מלווה והחששות מתחלואה גם תרמו. למרות שההתאוששות האיצה גם ביולי (וכנראה גם באוגוסט), זה לא מפצה על אובדן לינות התיירים שעמד ביוני על כ-60 אלף בלבד לעומת כ-1 מיליון ב-2019. הפגיעה בענף המלונאות איננו סימטרי, וישובים שמושכים בעיקר תיירות מקומית כמו אילת מראים תפוסה של קרוב ל-90 אחוזים. אך אזורים שתלויים בעיקר בתיירות חוץ כמו ירושליים ונצרת מראים תפוסת חדרים של פחות מחמישית.

נקודות מרכזיות:
סוף סוף הגיע התקציב. אנחנו בטוחים שלא כל הרפורמות שפורסמו יעברו בסופו של דבר ונראה עוד שינויים בתקציב. אך אישור התקציב ישדר יציבות, יקטין את אי-הוודאות ויחזק את דירוג האשראי של ישראל ואת השקל.
האינדיקאטורים לצריכה הפרטית ביוני ממשיכים להיות חיוביים ומאותתים על צמיחה פרטית חזקה מאוד ברבעון השני. הנתונים הראשוניים לרבעון השלישי מצביעים על המשך צמיחה, בהובלת הביקושים של חודשי הקיץ.
נתון מפתיע - למרות הקשחת התנאים לקבלת דמי אבטלה עלייה קלה בשיעור העובדים בחל"ת במחצית הראשונה של יולי. עוד מוקדם להחליט האם העלייה היא כתוצאה של חוסר התאמה בין המובטלים לבין סוגי המשרות, או בשל שינוי בהעדפת העובדים שמוכנים לחזור רק בתנאים טובים יותר.
סך לינות הישראלים בבתי מלון בישראל זינק ביוני, וכנראה נראה שיאים חדשים בחודשי הקיץ. אך זה לא מפצה על אובדן לינות התיירים ופוגע באופן לא סימטרי בערים השונות.


בעולם

האם סנונית אחת מבשרת על בוא האביב?

הבוקר, הבנק המרכזי באוסטרליה החליט להקטין ברבע את קצב רכישות האג"ח (ל-4 מיליארד דולר אוסטרלי בשבוע) החל מספטמבר, דבר שתרם להתחזקות המטבע המקומי. הנגיד ציין שהעלייה בתחלואה והסגרים הנלווים יפגעו בצמיחה ברבעון הנוכחי. אך ניסיון העבר מראה שלאחר שההגבלות יוסרו ההתאוששות הכלכלית תהיה חזקה והמדיניות הנוכחית עדיין מאוד מרחיבה. החוזקה בשוק העבודה, העליה החדה במחירי הבתים והשיפור בקצב החיסונים תרמו גם הם להחלטה. מנגד, הבנק הותיר את הריבית ללא שינוי והמשיך להתחייב לשמור על התשואה הממשלתית הקצרה יציבה.



בארה"ב גם הפד מכין את הקרקע, האם ההודעה על צמצום הרכישות תגיע בסוף החודש?

הבנק המרכזי הותיר את הריבית ותוכנית הרכישות ללא שינוי על 120 מיליארד דולר בחודש בהתאם לציפיות. הבנק הדגיש שקצב הרכישות הנוכחי יימשך עד שתחול התקדמות משמעותית בהשגת היעדים בכלכלה, אך לראשונה הכיר רשמית שחלה התקדמות. כלומר, איתות לכך שמועד צמצום תוכנית הרכישות מתקרב. הנגיד ציין שלאור ההתקדמות הם החלו לדון עכשיו, וימשיכו גם בישיבות הקרובות, כיצד ומתי לצמצם את תוכנית הרכישות. אנו עדיין מאמינים שההכרזה על צמצום תוכנית הרכישות תהיה השנה (סיכוי סביר שבמפגש הנגידים בג'קסון הול 26-28 באוגוסט) ושהצמצום בפועל יחל בתחילת השנה הבאה. יחד עם זאת, הלו"ז יכול להידחות על רקע העלייה האחרונה בתחלואה (נגיף הדלתא) – כל עוד התחלואה מתגברת הפד יתקשה להיות ממש ניצי.



נוגעים בתקרה

שיתוף הפעולה בין המפלגות בארה"ב יעמוד למבחן כאשר הממשל שוב הגיע לתקרת החוב (כמות החוב המקסימלי שמשרד האוצר יכול לגייס). בגלל המשבר החוב תפח ל‑28.5 טריליון, מעבר לתקרה האחרונה שנקבעה על 22 טריליון. בעקבות זאת משרד האוצר החל לנקוט בצעדים כדי לצמצם את ההוצאות ויחל להשתמש בעודפי המזומנים שלו (כ-450 מיליארד דולר). בקצב ההוצאה הנוכחי הסכום והצעדים צפויים להספיק עד אוקטובר, דבר המשאיר מעט מרווח תמרון למקרה של זעזוע נוסף. עד שהנושא יוסדר, (ותמיד בסוף הקונגרס מסכים להעלות את התקרה) הממשל לא ינפיק כמעט אג"ח דבר הלוחץ את תשואות האג"ח כלפי מטה.



אסיה והפסיפיק מאטים

מדד מנהלי הרכש בסין לענף התעשייה ירד ל-50.3 נקודות ביולי (51.3 ביוני), חלש מהצפי ומצביע על התרחבות זעומה. החברות מדווחות שלחצי המחירים התמתנו, אך הם עדיין גבוהים. הביקושים למוצרי תעשייה מאוד רגישים לשינויים במחיר וזה ממשיך להכביד על החברות. הירידה בביקושים המקומיים לצד חששות מפגיעה בביקושים ליצוא בעקבות העלייה המחודשת בתחלואה תרמו לירידה במדד בסין. העלייה המהירה בתחלואה וההגבלות של הממשלות פגעו ביולי בסנטימנט החברות במרבית מדינות אסיה הגדולות; עם ירידות בולטות במלזיה (40.1), אינדונזיה (40.1) וויאטנאם (45.1). רק ביפן (53) ובסינגפור (56.3) המדדים רשמו עלייה בתמיכת הביקושים ליצוא.


נקודות מרכזיות:
צמיחה מהירה בארה"ב ברבעון השני בהובלת הצריכה הפרטית הביאה את התוצר לשיא חדש ומעבר לרמתו קדם המשבר. בקונגרס הגיעו להסכמה על תוכנית השקעה בתשתיות הגדולה ביותר מזה עשורים.
הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית ותוכנית הרכישות ללא שינוי. אך לראשונה הכיר רשמית שחלה התקדמות, איתות לכך שמועד צמצום תוכנית הרכישות מתקרב.
הצמיחה ברבעון השני בגוש האירו הייתה טובה מהערכות המוקדמות אך התוצר עדיין נמוך מרמתו קדם המשבר. העלייה המחודשת בתחלואה תוביל להערכתנו לפגיעה בהתאוששות. דבר התומך בהמשך מדיניות מרחיבה יותר בגוש האירו למרות המשך העלייה באינפלציה.
העלייה בתחלואה וההגבלות המחמירות של חלק מהמשלות באזור פגעו בסנטימנט החברות במרבית המדינות באסיה והפסיפיק.
האינפלציה באוסטרליה זינקה ביוני לשיא של יותר מעשור. למרות הסגרים המחודשים והפגיעה בתוצר הבנק המרכזי הודיע על צמצום קצב הרכישות בעוד כחודש.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il