TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

"נופר אנרגיה" נכנסת לשוק האנרגיות המתחדשות האמריקאי במהלך משמעותי


עופר ינאי צלם ארז עוזיר
החברה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 67% מהזכויות בקבוצת חברות העוסקות, בייזום, פיתוח, ניהול הקמה והחזקה של פרויקטים סולאריים על גגות מבנים מסחריים ומערכות אגירה בארה"ב תמורת סך כולל של כ-91 מיליון דולר
חברת המטרה מתמקדת בסגמנט המאופיין ברווחיות גבוהה במיוחד ובתעריף הגבוה משמעותית מהתעריפים המקובלים בשוק

המודל הייחודי של חברת המטרה בשילוב הסינרגיה הגבוהה לפעילות "נופר אנרגיה" מהווים פוטנציאל להקמת מאות מגה-וואטים בשווי גבוה במהלך השנים הקרובות
בהתאם לתוכניתה האסטרטגית, ולאחר כניסתה לפעילות בספרד ובאיטליה במהלך החודשים האחרונים, ממשיכה "נופר אנרגיה" להרחיב משמעותית את אחיזתה הגלובאלית, ונכנסת לראשונה לפעילות בשוק האנרגיות המתחדשות בארה"ב. החברה מדווחת היום, כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת 67% מהזכויות בקבוצת חברות העוסקות בייזום , פיתוח, רישוי, תכנון, ניהול, הקמה והחזקה של פרוייקטים סולאריים על גבי גגות מבנים מסחריים ומערכות אגירה בארה"ב תמורת סך כולל של כ-91 מיליון דולר.

חברת המטרה מתמקדת בשיתופי פעולה עם גופים עתירי נדל"ן מסחרי, בהקמת מערכות סולאריות על גגות נכסיהן ובמכירת החשמל המיוצר בהן לשוכרי חברות הנדל"ן. זהו סגמנט המאופיין ברווחיות ובתשואות גבוהות משמעותית מהמקובל בשוק, כאשר תעריף מכירת החשמל במערכות אלו מבוסס על תעריף ה-Retail, הגבוה משמעותית מתעריפי ה-Wholesale (התעריף הסיטונאי המקובל בהסכמי PPA). התעריף הממוצע של המערכות המחוברות של חברת המטרה עמד בשנת 2020 על כ-19 סנט לקוט"ש מיוצר. בנוסף, חברת המטרה מתמקדת בעיקר באזורים בהם תעריפי החשמל ו/או מחירי התעודות הירוקות גבוהים מהממוצע בשוק.

להערכת החברה, המודל הייחודי של חברת המטרה, שיתופי הפעולה עם חברות הנדל"ן המובילות והסינרגטיות הגבוהה בין ניסיון ופעילות "נופר אנרגיה" בשוק הגגות בישראל לאלו של חברת המטרה בארה"ב, יביאו להרחבה משמעותית של פורטפוליו הפרויקטים של האחרונה ולהקמה של מאות מגה-וואטים נוספים בתשואות גבוהות במהלך השנים הקרובות.
כיום מחזיקה חברה המטרה בפורטפוליו פרויקטים סולאריים ומערכות אגירה בהפעלה מסחרית, הקמה, לקראת הקמה ורישוי בהספק כולל של כ-82 מגה-ואט. בנוסף, התקשרויות ושיתופי פעולה של חברת המטרה עם מספר רב של גופים מובילים עתירי נדל"ן מסחרי צפויים לאפשר הקמת מאות מגה-ואטים נוספים במהלך השנים הקרובות.
בהתאם למשא ומתן ומזכר הבנות שנחתם בין הצדדים, החברה תשלם סך כולל של כ-91 מיליון דולר ארה"ב כנגד רכישת 67% מהזכויות בחברת המטרה. כספי ההשקעה יועמדו כהשקעה, העמדת הלוואות לחברת המטרה ורכישת זכויות מבעלי מניות של חברת המטרה, וישמשו את חברת המטרה למימון פעילותה השוטפת והשלמת הקמתו של פורטפוליו פרויקטים בבעלותה ב-Equity IRR גבוה שלא יפחת מ-13.5% והרחבת פורטפוליו הפרויקטים באופן משמעותי.

עסקה זו הינה מהלך כניסה משמעותי לפעילות בשוק האמריקאי, המבוצע בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה לשווקים גלובאלים חדשים, בין היתר תוך התמקדות בסגמנט הסולארי המסחרי (I&C), אשר על-פי ההערכות צפוי לגדול בשנת 2021 ב-25% בהשוואה לשנת 2020, בין היתר, כתוצאה ממדיניותו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המטיבה ביחס לקידום אנרגיות מתחדשות, ובפרט הארכת הטבות המס הפדראליות שבוצעו בסוף 2020. "נופר אנרגיה" צופה כי חברת המטרה תהפוך לאחת המרכזיות בקבוצה במהלך השנים הקרובות.

עופר ינאי, יו"ר "נופר אנרגיה" "לאחר בחינה של השוק האמריקאי, איתרנו חברה מעניינת ואטרקטיבית בעלת מאפיינים דומים מאוד ל"נופר אנרגיה" בדגש על ההתמקדות בפרויקטים בעלי רווחיות גבוהה ותשואה עודפת משמעותית, אשר יישומם מצריך סט יכולות ייחודי. במהלך בדיקת חברת המטרה, התרשמנו עמוקות מאיכות צוות המנהלים והעובדים, מהמודל העסקי הייחודי שפיתחו, ממערכת ההתקשרויות עם חברות הנדל"ן, ומהמהלכים שביצעו בשוק הגגות באופן שמזכיר מאוד את פעילותה של "נופר אנרגיה" בישראל. אנו נכנסים לפעילות בשוק שנמצא ערב קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת היקף הפעילות, ורוכשים חברה מובילה בסגמנט המאופיין בתעריפים גבוהים הנמצא בליבת ההתמחות שלנו. הסינרגיה הגבוהה בין שתי החברות צפויה להביא במהלך השנים הקרובות להקמת מאות מגה-וואטים בתעריפים גבוהים, אשר משמעותם הצפת ערך של מעל למיליארד ₪ לחברת המטרה ולנופר אנרגיה.

נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה" "כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית בנוגע לכניסה לפעילות בארה"ב, ניהלנו במהלך החודשים האחרונים הליך סדור שכלל למידה מדוקדקת של השוק האמריקאי, בחינה מפורטת של מספר חלופות לרכישה ולהשקעה וניהול מגעים קדחתניים עם חברות פוטנציאליות. בסופו של דבר, בחרנו את חברת המטרה לאחר שהשתכנענו מעל לכל ספק שהשילוב בין הסגמנט הרווחי בו היא פועלת, המודל העסקי הייחודי שפיתחה, הרמה הגבוהה של מנהליה ועובדיה וכן הסינרגיה לפעילותה ולניסיונה של "נופר אנרגיה" בתחום הגגות הסולאריים יביאו לצמיחה אדירה, ליישום מאות מגה-וואטים בתשואה דו-ספרתית במהלך השנים הקרובות, ולזינוק משמעותי בשווי חברת המטרה. נמשיך לשקוד על הרחבה והעמקה של אחיזתנו הגלובאלית באמצעות כניסה לחברות עם פוטנציאל צמיחה גבוה, הפועלות בסגמנטים המאופיינים ברווחיות גבוה ובעלות סינרגיה לפעילותה של נופר אנרגיה כגון העסקה הנוכחית וההשקעה שביצענו לפני מספר חודשים בחברת סאנפריים האיטלקית הפועלת בשוק הגגות האטרקטיבי באיטליה, המאופיין בתעריפים גבוהים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il