TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

או.פי.סי אנרגיה משלימה את עסקת CPV בהיקף השקעה של כ-648 מיליון דולר


OPC Energy
מרחיבה את פעילותה לשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב: החברה מעדכנת כי התקבלו האישורים הרגולטוריים להשלמת העסקה – שצפויה להתבצע בימים הקרובים
או.פי.סי תחזיק ב-70% מ-CPV, הפועלת בארה"ב בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת
ב-30% הנוספים יחזיקו הגופים המוסדיים כלל ביטוח, מגדל ביטוח ופועלים שוקי הון

היקף ההשקעה כולל סכום מזומן שישאר בקופת CPV מעבר להערכה המקורית בסך כ-22 מיליון דולר וכן התאמות למחיר הרכישה.

לתמורה יתווסף סכום של כ-95 מיליון דולר שישולם באמצעות הלוואת מוכר בגין 17.5% החזקה בפרויקט בהקמה Three Rivers

CPV היא מהחברות המובילות בארה"ב בתחום ייצור החשמל הפרטי; החברה יזמה והקימה במהלך שנות פעילותה תחנות כוח בהספק כולל של
כ-14,800 מגה וואט, מתוכם כ-4,850 מגה וואט באנרגיית רוח, ופועלת להרחבת פעילותה בעיקר באנרגיות מתחדשות


גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי: "אנחנו שמחים לעדכן כי אנו צפויים להשלים בימים הקרובים את העסקה לרכישת חברת CPV האמריקנית, זאת לאחר שהתקבלו האישורים הנדרשים להשלמתה. עסקת משמעותית זו מרחיבה את פעילותה של או.פי.סי לשוק יעד אטרקטיבי, תוך גיוון מקורות ההכנסה, וכן תומכת בצמיחתה העתידית של או.פי.סי. ארה"ב ניצבת בפני תנופת פיתוח של אנרגיות מתחדשות ואנו מתכוונים להשתלב במגמה זו ולממש את הפוטנציאל הטמון בה.
CPV הינה חברה דינמית וצומחת, הפועלת במספר מדינות בארה"ב בשווקי החשמל הגדולים והמשמעותיים בארה"ב ובעלת יכולות ייזום ופיתוח מוכחות. בין היתר, העסקה מכניסה את או.פי.סי באופן ישיר לתחומי האנרגיה המתחדשת, ובעיקר לתחומי האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח, המסומנים כחלק ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של CPV, במקביל לפעילות תחנות הכוח מבוססות גז טבעי שברשותה וכן פעילותה בתחום ניהול הנכסים. ל- CPV צוות ניהולי איכותי מאוד ובעל ניסיון שימשיך להוביל את פעילותה תחת או.פי.סי, בשיתוף פעולה ובמטרה להרחיב ולהשביח את הפעילות בארה"ב"

חברת או.פי.סי אנרגיה משלימה את עסקת הרכישה של חברת CPV האמריקאית, הפועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת. בהמשך לדיווחים הקודמים על חתימת הסכם הרכישה, מדווחת או.פי.סי כי התקבלו מלוא האישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה, ובכך הושלמו התנאים המתלים לעסקה. לפיכך, השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הימים הקרובים.

עם השלמת העסקה, תחזיק או.פי.סי ב-70% ממניות CPV, כאשר ב-30% הנוספים יוחזקו ע"י הגופים המוסדיים מישראל - כלל, מגדל ופועלים שוקי הון.

התמורה שתשולם במועד השלמת העסקה הינה כ- 648 מיליון דולר, הכוללים סכום מזומן שיישאר בקופת CPV מעבר להערכה המקורית בסך כ-22 מיליון דולר וכן התאמות למועד ההשלמה.
לתמורה יתווסף סכום של כ-95 מיליון דולר בגין 17.5% החזקה בפרויקט הנמצא בשלבי הקמה Three Rivers, אשר צפוי להיות משולם באמצעות הלוואת מוכרים. שיעור ההחזקה בפרויקט בהקמה עשוי לרדת עד ל-10%, והצדדים דנים במכירת חלק מהזכויות בפרויקט והתאמת המחיר בגינו.

חברת CPV (Competitive Power Ventures) הינה אחת מהחברות הבולטות בשוק החשמל האמריקאי עם פעילות משמעותית של ייזום, פיתוח, הקמה וניהול של תחנות כוח בצפון מזרח ארה"ב בשווקים האטרקטביים PJM, NYISO, ISO-NE אשר מספקים חשמל לכ-100 מיליון תושבים. שווקים אלו מכסים בין היתר את מדינת ניו יורק, ניו ג'רסי, פנסילבניה, אוהיו, מסצ'וסטס, וירג'יניה ומרילנד. בנוסף, החברה פועלת גם בשווקים האטרקטיביים של טקסס וקליפורניה.

החברה פועלת משנת 1999 עם ניסיון מוכח בייזום, פיתוח, מימון, הקמה וניהול של תחנות כוח קונבנציונאליות ומתחדשות. מטה החברה פועל בבוסטון ובוושינגטון. החברה מנוהלת על ידי גארי למברט, שהינו גם אחד ממייסדיה, והיא מעסיקה כ-90 עובדים. החברה חרטה על דיגלה בשנים האחרונות את ערכי הקיימות, השקעות ירוקות ו-ESG (Environmental, Social, Governance), המנחים אות בכל הפרויקטים בהם היא מעורבת.

ל-CPV צבר פרויקטים באנרגיות מתחדשות בשלבים שונים של פיתוח עם סך הספק מותקן של כ-2,245 מגה ואט, הכוללים עשרה פרויקטים בשלבי פיתוח מתקדמים בהיקף של כ-1,145 מגה ואט, וכ-1,100 מגה-ואט נוספים בשלבי פיתוח מוקדמים. מרבית צבר הפרויקטים מבוסס על אנרגיה סולארית (כ-2,000 מגה וואט) והיתרה באנרגיית רוח. חלק משמעותי מצבר הפרויקטים נמצא בשווקים הדינמיים בצפון מזרח ארה"ב, ובשווקים נוספים שיש לגביהם צפי גידול משמעותי בהספק המותקן של אנרגיות מתחדשות בעשור הקרוב.

בתחום הקונבנציונאלי, מקדמת CPV ארבעה פרויקטים מונעים בגז בטכנולוגיה מתקדמת המצויים בשלבי פיתוח שונים עם סך הספק מותקן של כ-3,995 מגה וואט.

CPV מחזיקה כיום, יחד עם שותפים, ב-5 תחנות כוח פעילות, המונעות על בסיס גז טבעי, בהספק כולל של כ-4,045 מגה וואט (חלקה של החברה – כ-1,290 מגה וואט). תחנות אלו הינן החדישות בשוק, כאשר התחנה הותיקה בצי התחנות החלה פעילות ב-2016, והתחנה החדשה ביותר החלה פעילות בדצמבר 2019. התחנות מבוססות על הטכנלוגיה המתקדמת ביותר של מחזור משולב, עם יעילות גבוהה, ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות סביבה. תחנות אלו נמצאות בשווקים PJM, NYISO, ISO-NE. בנוסף החברה מחזיקה, יחד עם שותפים, בתחנת כוח דומה אשר הקמתה החלה באוגוסט 2020. תחנה זו תפעל באזור שיקגו עם סך הספק מותקן של כ- 1,258 מגה וואט. התחנה צפויה להתחיל פעילות ב-2023. חלקה של החברה בפרויקט עומד היום על 17.5%.
בנוסף, החברה מחזיקה בתחנת כוח פעילה, המבוססת על אנרגיית רוח, בהספק כולל של כ-152 מגה וואט (חלק החברה – כ-106 מגה וואט).

או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת החשמל הפרטית הראשונה והמובילה בישראל העוסקת בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח, וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל. החברה מחזיקה ב-80% בתחנת הכוח מישור רותם, ב-100% בתחנת הכוח חדרה, וב-100% מפרויקט תחנת הכח צומת, הנמצא בהקמה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il