TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ארכיטקט דאטה – תפקיד מרכזי חדש בעולם המידע


תמונת הדמיה (קרדיט: אורקל)
אורקל ישראל יוצאת ביוזמה חדשה ומציעה הכשרה לתפקיד 'ארכיטקט דאטה', מומחה לתכנון האקו-סיסטם של המידע. הקורס ללא תשלום, מוצע למנהלי בסיסי נתונים ומפתחים בארגונים
אנו חיים בעולם בו כמויות המידע שמיוצרות הן עצומות. קצב הגידול של הנתונים רק ממשיך לעלות, וגם מגוון סוגי המקורות וסוגי הנתונים ממשיך להתרחב. במקביל מפותחים כל הזמן עוד כלים טכנולוגיים, אלגוריתמים לתחקור, ומתודות רבות ושונות לתהליכי איסוף הנתונים, האימות שלהם, אחסונם, עיבודם וניתוחם.
כל אלה מציבים אתגר חדש למי שנדרשים לנהל את כל המידע הזה ולהתמודד עם אקו סיסטם גדול שכולל מערכות מורכבות אשר דורשות ידע רב והבנה עמוקה.
על רקע זה יוצאת אורקל ישראל ביוזמה חדשה, במסגרתה תקיים הכשרות ייחודיות לאנשי IT, בעיקר למנהלי בסיסי נתונים, ולמפתחים בארגונים, מתוך מחשבה שאלה הן שתי האוכלוסיות שמחפשות להרחיב את היכולות שלהן, להחשף לאוסף ומגוון הכלים הקיימים, ולשיקולים בבחירת ארכיטקטורה. זאת, כדי שתוכלנה לבחור בפתרון האופטימלי לארגון שלהן.
אז מיהו ארכיטקט דאטה ומה נדרש ממנו?
לדברי טלי פוליאק, יועצת טכנולוגית בכירה באורקל ומרכזת הקורס: "ארכיטקט דאטה הוא זה שמבין איך הוא רוצה לאסוף את המידע מההמקורות שונים, לאמת אותו, לאחסן אותו, לשלב אותו, לעבד אותו, לתחקר אותו ולהציג אותו, כך שיענה בצורה מיטבית על צורכי המערכת של הארגון.
זהו אתגר לא פשוט. הנתונים יכולים להגיע ממקורות מידע שונים ומסוגים שונים: מרשתות חברתיות, מאתרי אינטרנט, חיישנים. אלה שונים במבנה שלהם, בדרך הייצוג שלהם ובאמצעים בהם מועברים. יש אתגר גם לאמת את הנתונים ו"לנקות" אותם ממידע לא משמעותי, ממידע כוזב ולהתמודד עם נתונים חריגים. ישנו אתגר באחסון הכמויות הגדולות. ישנו אתגר בהנגשת הנתונים במהירות ובחלק מהמערכות אף בזמן אמת. כדי להפיק תובנות מהנתונים,יש חשיבות לדרך האחסון שלהם, לאינטגרציה בין הנתונים השונים. כדי לנתח אותם, נדרשת הבנה עמוקה של התחום, כך שהמשתמשים יוכלו להפיק מהם תובנות. ללא ההקשר לתחום, לתוצאות העיבוד והניתוח יהיה ערך נמוך למשתמש. אתגר נוסף הוא הצגת הנתונים באופן שהמשתמש יוכל להפיק מהם תועלת.
בקורס נדבר על הכלים השונים והפלטפורמות השונות: אורקל ו open source שמאפשרים לענות על האתגרים. כלים נגישים גם בסביבות הענן וגם ב on premise. נעבור על סוגי בסיסי נתונים. נתמודד עם שאלות של ארכיטקטורה. לדוגמא: מתי לבחור בשילוב של בסיסי נתונים ומתי באחד מרכזי, אינטגרציה בין נתונים. נדבר גם על הטכנולוגיות השונות שנותנות גמישות לפיתוח. נעבור על התמודדויות מהשטח ועוד".
"כחברה שמנהלת מידע של ספריות, מידע זה הלחם וחמאה שלנו", אומר ערן איתן, DBA Manager (מנהל מנהלי בסיסי נתונים) בחברת ExLibris הירושלמית, המפתחת מערכות לניהול תוכן ומאגרי מידע בספריות אקדמיות ולאומיות. "אם פעם היה מידע על ספרים שנמצאים בספריות גדולות, כיום העולם הזה עבר לדיגיטל והכול הפך למאתגר הרבה יותר: הספרים סרוקים, המאמרים סרוקים, יש גם סרטי וידאו ותמונות במאגרים. המשתמשים שלנו – ספרנים, סטודנטים, חוקרים ואחרים - צריכים מנועי חיפוש טובים ושהכול יהיה כמובן מאוד מהיר. וככל שכמות המידע היא גדולה, יש יותר סוגים של תוכנות בסיסי נתונים המתאימות ספציפית לצרכים מיוחדים, הרבה תוכנות לעיבוד מידע, מנועי חיפוש מתקדמים שונים, ועוד.
90% מהנתונים אצלנו שמורים על אורקל DB, עם ארבעה סוגי DB רלציוניים שונים, עוד כמה סוגים של NoSQL ועוד מספר מנועי חיפוש, וכולם צריכים להתממשק עם הדאטה בייס הראשי. כדי לנהל את כל המורכבות הזו נדרשת פונקציה של ארכיטקט מידע, שיידע לנהל את כל המורכבות, שיידע מהי הדרך הנכונה להעביר מידע ממקום למוקם, מה הדרך המתאימה ביותר עבור משתמשי הקצה שלנו להגיע למידע, ועוד.
גם המפתחים מרגישים צורך בהיכרות עמוקה יותר עם עולם ניהול המידע החדש:
"אנחנו מתמודדים היום עם כמה אתגרים חדשים שנובעים ממהפכת המידע" אומר אביתר כהן, מנהל צוותי פיתוח באקס ליבריס. "בין האתגרים הוא מציין סנכרון בין מערכות רבות ושונות, לדוגמא: מנועי חיפוש שונים שצריכים להתממשק עם הדאטה בייס; כמויות המידע שדורשות ביצועים גבוהים ומהירים יותר, ככל שיש יותר מידע; וגם טיפול בדברים שפותחו בעבר מבלי להתחשב בדאטה בייס שבו הם תלויים. "כחלק מתפקידי ומעבודת צוותי הפיתוח, אנחנו עובדים צמוד עם צוותי הקלאוד והדאטה בייס. "האנשים שלנו בצוותי הפיתוח מודעים מאוד לכך שעל מנת להיות יותר מקצועיים, כדי לפתח בצורה טובה יותר ולהגיע למוצר טוב יותר הם צריכים להבין לעומק את המשמעויות של ניהול הדאטה בייס".

הקורס הווירטואלי, שיחל ב-18 בינואר, ויתפרס על פני 4 מועדים, מוצע ללא עלות לבעלי תפקידים רלוונטיים בארגונים, בכל ארגון ובכל סקטור בתעשייה. בין נושאי הלימוד: סוגי מאגרי המידע השונים, הטכנולוגיות השונות שנותנות גמישות לפיתוח, אינטגרציה ועוד.
למידע נוסף, נושאי המפגש ולרישום: Webinar Registration – Zoom.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il