TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

חברת הדיפ-טק CENS MATERIALS מחממת INCUBIT של אלביט מערכות השלימה סיבוב השקעה של מיליון וחצי דולר בהובלת המשקיע הבריטי וינסנט צ'נגוויז


מיכאל ברומפמן מנכל ומייסד החברה (קרדיט Davina Zagury)
CENS הישראלית מפתחת ננו-טכנולוגיה פורצת דרך שמשפרת משמעותית את ביצועי הסוללות הנפוצות ברכב חשמלי, ברחפנים ובמתקנים לאגירת חשמל סולארי. הפיתוח של CENS יאפשר הארכת טווח זמן הנסיעה ללא תוספת לעלות הסוללה ויקצר את זמן הטעינה בעשרות אחוזים

חברת CENS  מודיעה על גיוס של מיליון וחצי דולר מהמשקיע הבריטי וינסנט צ'נגוויז, אחד המשקיעים הזרים הפעילים ביותר בישראל. החברה קמה לפני כחמש שנים ב INCUBIT, החממה הטכנולוגית של אלביט מערכות, הפועלת בזכיון מרשות החדשנות, ומשקיעה בחברות deep-tech (טכנולוגיה עמוקה) בשלבים מוקדמים.


CENS פיתחה תהליך תעשייתי מבוסס פטנט המגדיל משמעותית את קיבולת האנרגיה של הסוללה ומקצר את זמן הטעינה שלה, שני אלמנטים קריטיים ומשמעותיים לתעשיית הרכב, הרחפנים, וכל מכשיר הפועל על סוללה. הפיתוח של CENS מבוסס על שימוש בחומר שנקרא CNT, צינוריות ננו פחמן, חומר שהתרומה שלו למוליכות ידועה אולם עד היום לא הצליחו לשלב את החומר בסוללות. CENS פיתחה תהליך תעשייתי, המשתלב בתעשייה קיימת ולא מצריך שינויים בתשתיות ומוביל לשיפור דרמטי של עשרות אחוזים בקיבולת האנרגיה שלה, בזמני הטעינה, וכל זאת ללא עלייה במחיר הסוללה בגלל שימוש בכמויות קטנות מאד, פחות מאחוז אחד של צינוריות הפחמן. כמו כן, הטכנולוגיה של CENS מאפשרת ייצור של סוללות ללא קובלט, חומר מזהם ביותר ויקר. 



העולם עדיין לא עבר להשתמש במכוניות חשמליות, זהו מרוץ שגורמים רבים משחקים בו. צוואר הבקבוק טמון בקיבולת האנרגיה של הסוללות ובעלות שלהן. זהו יעד אסטרטגי עבור כל השחקנים המשמעותיים בתחום הזה, יצרני סוללות, רכבים וחומרי גלם. יש מספר טכנולוגיות בשימוש אך המובילה בהן והנפוצה ביותר בשימוש היא ליתיום יון. אחד היתרונות הגדולים של CENS הוא בכך שהיא לא משנה את הטכנולוגיה הקיימת. הטכנולוגיה של CENS מבוססת על ליתיום יון, ולכן יצרנים יכולים בקלות רבה להטמיע את הטכנולוגיה שלה. יחד עם זאת, CENS מביאה לפריצת דרך בקיבולת של הסוללה ובמחיר שלה. נעשו בעבר בעיקר באקדמיה נסיונות להחדיר צינוריות ננו פחמן לסוללות אולם אף חברה לא הצליחה להשיג פיזור יעיל ללא שינוי משמעותי במחיר.


מנכ"ל החברה הוא מיכאל ברומפמן, מייסד ומומחה לננו-טכנולוגיה. לדבריו: "ההשקעה תשמש את החברה לעבור משלב הפיתוח לשלב הפרה מסחרי, הקמת מתקן חצי תעשייתי לבנייה של תאי סוללות על מנת לייצר תאי פרימיום בעלי קיבולת אנרגטית גבוהה ולספק אותם לשחקניות המרכזיות בתחום, עימן החברה כבר נמצאת בקשרים עסקיים." עוד הוסיף, כי "הטכנולוגיה הייחודית של CENS נשענת על מחקר עמוק ויש לה פוטנציאל לשבש את השוק ולפתור את צוואר הבקבוק של הרכבים החשמליים והוא ביצועי הסוללה ומחירה."


וינסנט צ'נגוויז מסר: "אנו מאמינים בצורך הקריטי ש-CENS עונה עליו. אם פריצת הדרך שפיתחה החברה תאפשר לרכב חשמלי להכפיל את טווח נסיעה ללא טעינה, לרחפן – הארכת טווח זמן הטיסה, ולמתקני אגירת חשמל סולארי ביצועים טובים יותר, הרי מדובר בפריצת דרך משמעותית שתקדם את העולם לכיוון של צריכת אנרגיה ירוקה יותר."


שוקי יהודה סמנכ"ל טכנולוגיה ראשי באלביט: "הפתרון של CENS מהפכני ונותן מענה לביקושים ההולכים וגוברים לאנרגיה חשמלית יעילה וזולה. אנחנו מאמינים שלפריצת הדרך של CENS יהיו יישומים בשטחים רבים, ביניהם גם בתחום הביטחוני שצמא לפתרונות חדשנים בתחום האנרגיה, למשל בכל הקשור באספקת אנרגיה ללוחם הרשתי."


*****


אודות אינקוביט


Incubit Technology Ventures נוסדה בשנת 2013 כחלק ממדיניות החדשנות הפתוחה של אלביט מערכות והיא חברה בת בבעלות מלאה של אלביט מערכות, המפעילה את החממה בזכיון מרשות החדשנות.


חממת Incubit משמשת זרוע לאיתור והשקעה בחברות Deep Technology בשלבי Pre-Seed ו-Seed ישראליות ומפעילה חממה טכנולוגית במסגרת תכנית חממות ההזנק של הרשות לחדשנות. יו"ר דירקטוריון החברה הוא יהושוע (שוקי) יהודה, סמנכ"ל בכיר ו-CTO באלביט מערכות.


אודות וינסנט צ'נגוויז (קבוצת קונצנזוס)


קבוצת קונצנזוס (CBG) של וינסנט צ'נגוויז היא חברת השקעות עם פרוטפוליו השקעות בתחומים כמו  פארמה, ביו-טק, מד-טק, קלינטק, נדל"ן ועוד. גישת ההשקעה של CBG מונעת על ידי ניתוח מעמיק של מגמות ודינמיקות ברחבי העולם. לחברה תיק השקעות בהיקף של כ- 600 מיליון דולר ברחבי העולם. 


בישראל משקיעה החברה מעל 400 מיליון דולר תחומים כמו מדעי החיים, סייבר, וטכנולוגיות המתמודדות עם אתגרי שינויי אקלים, הפחתת פליטות פחמן ומזעור את ההשפעה הסביבתית. CBG היא גם בעלת מניות ומשקיעה בחברות אחזקות ופלטפורמות, כולל הדסית ביו אחזקות ("HBL"), קסניה הון סיכון, קפיטל נייצ'ר קבוצת Trendlines ועוד.


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il