TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

מטריקס מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 ומציגה המשך צמיחה בכל המדדים


מוטי גוטמן -צילום-עידן גרוס
הכנסות הרבעון הראשון צמחו בכ- 14% לכ- 974 מיליון ₪, הרווח התפעולי צמח בכ- 13% לכ- 68 מליון ₪ והרווח הנקי צמח בכ- 13% לכ- 43 מיליון ₪
מטריקס פרסמה הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020 בו היא ממשיכה להציג צמיחה בכל המדדים. מדובר ברבעון הראשון הטוב מאז ומעולם בכל המדדים: הכנסות, רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי ו- EBITDA. תוצאות אלו בולטות במיוחד על רקע משבר הקורונה, אשר החל באמצע חודש מרץ 2020.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ- 974.1 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 851.9 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 14.3%. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 133.2 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 123.3 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח התפעולי הסתכם בכ- 68 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 60 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ- 13.3%. הרווח הנקי הסתכם בכ- 43.1 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 38.2 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ- 12.7%.

המדדים הפיננסים של מטריקס רשמו אף הם שיפור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31 במרץ 2020 עומד על כ- 753.6 מיליון ₪. כל מדדי הנזילות של החברה מציגים גידול מרשים. היקף המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הסתכמו בכ- 106.9 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 63 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ- 68%. סך המזומנים ושווי המזומנים ונכסים פיננסיים של החברה הסתכמו בסוף הרבעון בכ- 772.2 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 403.3 מיליון ₪ בסוף הרבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 91%. היחס השוטף עומד על כ- 1.3, בהשוואה לכ- 1.1 אשתקד. שיעור החוב נטו ביחס למאזן קטן לכ- 11.7%, בהשוואה לכ- 14.1% ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון הראשון חילקה מטריקס לבעלי מניותיה דיבידנד בסך כ- 35.4 מיליון ₪ (57 אג' למניה). עם פרסום דוחות הרבעון הודיעה מטריקס על חלוקת דיבידנד נוסף בסך כ- 29.2 מיליון ₪ (47 אג' למניה).

בהתייחס למשבר הקורונה והשלכותיו על תוצאות הפעילות בתקופת הדיווח ולאחריה מפרט דו"ח הדירקטוריון של מטריקס כי "בעת עריכת הדו"ח, ההשפעות הישירות של משבר על הקורונה על עסקי החברה מוערכות כלא מהותיות. בתרחיש המצביע על האטה בקצב התפשטות הנגיף בארץ ובעולם והקלת משמעותיות במגבלות ובהיעדר השפעות מאקרו נוספות, החברה צופה שלנגיף הקורונה והשלכותיו לא תהיה השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות של החברה".

עוד צוין בדו"ח הדירקטוריון כי "לחברה חשיפה מועטה ללקוחות בענפים שנפגעו ישירות מהמשבר דוגמת ענף התעופה, ענף האופנה, התיירות והמלונאות. עם זאת, ההערכות הן כי למשבר הקורונה תהיה בסופו של דבר השלכה שלילית על מרבית ענפי המשק (ברמות חומרה שונות מענף לענף) ובעקבות כך יביא גם לפגיעה בביקושי שוק ה- IT". וכן צוין כי "למעט מגזר ההדרכה וההטמעה, יתר מגזרי הפעילות של החברה לא הושפעו מהותית מהמשבר, כאשר בחלקם אף הייתה עליה בפעילות כתוצאה מהצורך של הלקוחות להיערך לעבודה מהבית בזמן קצר עם ביקוש לפתרונות תשתיות תוכנה ותקשורת, חומרה, שירותי ענן ואבטחת מידע, כמו גם האצת פרויקטים בתחומי הבריאות, שליטה ובקרה ודיגיטל".

"החברה בוחנת מעבר לעבודה היברידית (שילוב של עבודה מהבית ומהמשרד) גם בהמשך הדרך, תוך צמצום בשטחי הנדל"ן וחסכון בעלויות תפעוליות".



לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אנו מפרסמים היום תוצאות טובות ומציגים גידול בכל המדדים העסקיים, וזאת בתקופה המאתגרת ביותר שחווינו בעשור האחרון. בעת הזו עדיין לא ניתן להעריך את מלוא היקף המשבר, משכו והשפעותיו העסקיות, ולכן אנו נערכים בחברה לכל תרחיש, עם התנהלות פיננסית זהירה ואחראית ותוך הקפדה מירבית על בריאות עובדינו".

לדברי גוטמן, "בשלב זה אין פגיעה בשגרת הפעילות של החברה בישראל ובחו"ל. עם פרוץ המשבר נערכנו לשליטה ובקרה בזמן אמת, ביצענו הרחבה מהירה של תשתיות טכנולוגיות לעבודה מהבית, יישמנו פתרונות טכנולוגיים לשמירה על המשכיות עסקית וסייענו ללקוחות בהתמודדות עם המשבר באמצעות פתרונות עבודה מרחוק, שירותי הגנת סייבר, הכשרות בווב, פתרונות שו"ב ועוד".

גוטמן הוסיף: "מטריקס מעריכה כי איתנותה הפיננסית, תזרים המזומנים שלה, שיעור המינוף שלה, היעדר שעבודים והפיזור הענפי הרחב של לקוחותיה, יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם השלכות המשבר. לחברה יתרות מזומנים גבוהות ומסגרות אשראי לניצול בהיקפים משמעותיים", הוסיף גוטמן והדגיש כי "בעיצומו של המשבר העניקה לנו חברת מידרוג אישור מחודש של הדירוג הגבוה ביותר בענף – Aa3 עם אופק יציב, דירוג עליו אנו שומרים מזה 13 שנה ברציפות. במקביל לכך גם חברת המחקר STKI דירגה אותנו זו השנה ה- 15 ברציפות כמובילי ענף שירותי המיחשוב והטכנולוגיה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il