TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

אלקטרה וג'נריישן מדווחות על השלמת עסקת פעילות הגז הטבעי


ארז בלשה, יוסי זינגר. צילום תמוז רחמן
ג'נריישן קפיטל העבירה לאלקטרה את מלוא התמורה במזומן בסך של כ-133.5 מיליון שקל

בעקבות השלמת העסקה ינבע לאלקטרה תזרים כולל בסך של כ-133.5 מיליון שקל (לפני מס), ורווח נטו של כ-95 מיליון שקל

קבוצת אלקטרה בע"מ וקרן התשתיות והאנרגיה, ג'נריישן קפיטל, מדווחות היום על השלמת העסקה במסגרתה רוכשת ג'נריישן את אחזקותיה של קבוצת אלקטרה (33%) בחברות נגב גז וגז טבעי דרום, המחזיקות ברישיון בלעדי להקמה והפעלה של תשתיות לחלוקת גז טבעי למגזר התעשייתי, מתקני קוגנרציה ומרכזי אנרגיה, יחידות דיור ומרכזים מסחריים ותחנות תדלוק באזור פעילותן, ובחברת אי.פי.סי המעניקה שירותי הקמה, תפעול ותחזוקה של תשתיות לחלוקת גז לנגב גז ולגז טבעי דרום תמורה כוללת של כ-133.5 מיליון שקל.

לאחר השלמת העסקה, שלושת בעלי המניות בחברות הנרכשות יהיו ג'נריישן קפיטל, קבוצת אמישראגז וחמו אהרון, כאשר כל צד יחזיק בשליש מהמניות.

ההכנסות המצרפיות של שלוש החברות במחצית הראשונה של שנת 2019 עמדו על כ-46.3 מיליון שקל ו-EBITDA של כ-13.5 מיליון שקל. לחברות קיימים היום למעלה מ-100 לקוחות תעשייתיים חתומים, מתוכם כ-50 חוברו לרשת החלוקה, והיתר בשלבי קידום שונים. בנוסף קיים פוטנציאל רב לחיבור לקוחות נוספים בהיקפים מהותיים במגזר זה ובמגזרים אחרים כפי שמפורט מעלה. לאחרונה, המדינה החלה לתמוך באופן חיובי בפיתוח התחום, ועשתה צעדים חשובים להצלחת הפצת הגז הטבעי לתעשייה ולסגמנטים נוספים, תוך הכרה ביתרונותיו הכלכליים והסביבתיים של הגז הטבעי ותרומתו לפריון המשק. ההערכות הן שהמדינה תמשיך ותבצע צעדי המשך לפיתוח התחום גם בעתיד.

רישיונות ההקמה וההפעלה של תשתיות לחלוקת גז טבעי של החברות נגב גז וגז טבעי דרום הן לתקופה של 25 שנה החל משנת 2009 לחברת נגב גז ומשנת 2012 לחברת גז טבעי דרום. הרישיון מקנה לחברות החלוקה בלעדיות באזור פעילותם.

עם השלמת העיסקה, ינבע לאלקטרה תזרים כולל בסך של כ-133.5 מיליון שקל (לפני מס), ורווח נטו של כ-95 מיליון שקל.

יוסי זינגר, יו"ר ג'נריישן קפיטל: "אנו שמחים על רכישת האחזקות בתחום חלוקת גז טבעי. החברות הנרכשות הינן מובילות התחום במדינת ישראל, הן ברמת פרישת הקווים וחיבור לקוחות והן ברמה המקצועית של הנהלת החברה. מדובר בתחום שנשען על שוק גדול מאוד עם מגוון אפשרויות צמיחה נוספות, שנהנה מתמיכה ממשלתית רחבה וכזה שהסיכונים בו נמוכים.


עבור ג'נריישן מדובר בהשקעה בפרופיל סולידי ומניב, וכן הזדמנות לגוון את פורטפוליו האחזקות הקיים של הקרן, ע"י כניסה לתחום חדש וצומח בעולם האנרגיה והתשתיות בעל סינרגיה ברורה לפעילות הקרן. כניסתנו לתחום זה הינה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות והצמיחה של ג׳נריישן קפיטל ותאפשר לנו ליהנות מתזרים דיבידנדים יציב".

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה: "מכירת פעילות הגז הינה במסגרת התמקדותה של קבוצת אלקטרה בפעילויות הליבה, שהתרחבו משמעותית בשנים האחרונות ואליהן מופנים עיקר תשומת הלב הניהולית והמשאבים של אלקטרה. עיסקה זו מבטיחה לנו תזרים גבוה ומניבה לנו רווח נטו בסך של כ-95 מיליון שקל. אנו מאחלים הצלחה לרוכשים, ונמשיך לפעול לשמר את הצמיחה והרווחיות הגבוהה של אלקטרה בעסקיה השונים".

את העסקה ליוו עו"ד רן בן ארי ועו"ד ענת קליין ממשרד גרוס קלינהנדלר חודק שייצגו את קרן ג'נריישן קפיטל.

קרן ג'נריישן קפיטל הוקמה במאי 2018 וגייסה עד כה כ-344 מיליון שקל. תיק ההשקעות של הקרן ממוקד, נכון להיום, בהשקעה בשלושה תחומים. תחום ההיסעים והתחבורה הציבורית (באמצעות בון תור ומטרופולין), תחום האנרגיה המתחדשת (באמצעות סולגרין) ותחום ייצור חשמל באמצעות גז טבעי (באמצעות רפק אנרגיה). החל מעדכון המדדים של תחילת חודש מאי 2019 נכללת ג'נריישן קפיטל במדד SME60. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום האנרגיה והתשתיות. ביולי 2019, זכתה קבוצה (MRC) בה חברה רפק אנרגיה (מוחזקת 50% ע"י ג'נריישן קפיטל) במכרז לרכישת תחנות הכוח באתר אלון תבור של חברת חשמל.

קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות המובילות בישראל. הקבוצה פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il