TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

התקדמות נוספת בדרך להקמת מתקני הפקת חשמל ונפט


שותפות ראמ
שותפות רא"מ חתמה על הסכם לכרייה משותפת של פצלי שמן עם בעל זכויות כרייה במישור רותם

משמעות ההסכם היא התקדמות נוספת לקראת סגירה פיננסית עם גורם מממן להקמת המתקנים, הפחתה בעלויות הכרייה של רא"מ וסינרגיה בפעילות התפעולית של שני הצדדים

שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ - סימול: רותם אנרגיה יה"ש) השלימה צעד נוסף בתכנית העבודה לקראת הגעה לסגירה פיננסית עם גורם מממן להקמת המתקנים להפקת חשמל ונפט במישור רותם. השותפות דיווחה הבוקר כי התקשרה במזכר הבנות עם צד שלישי לכריה משותפת של פצלי שמן בשטח הרישיון של השותפות במישור רותם.


השותפות לא דיווחה מי החברה איתה חתמה על ההסכם אבל ציינה כי מדובר בחברה לא קשורה ש"מחזיקה בזכויות מסוימות לכרייה ועיבוד פצלי שמן באזור מישור רותם ובעלת זכויות כרייה במישור רותם בשטח תעודת התגלית של השותפות באתר רותם מזרח". משמעות ההסכם היא הפחתה בעלויות הכרייה של רא"מ וסינרגיה בפעילות התפעולית של שני הצדדים.


שותפות רא"מ שהונפקה לאחרונה בבורסה של ת"א מתכננת להקים באזור התעשיה במישור רותם זוג מתקנים להפקת נפט וחשמל, אשר יוזנו בפצלי שמן יחד עם פסולת פלסטיק עירונית המיועדת להטמנה. השותפות מחזיקה ב-100% בשטח שהוכר כתגלית פצלי שמן במישור רותם. בכך הכיר משרד האנרגיה בכדאיות הפקת אנרגיה מפצלי השמן ביחד עם פסולת הפלסטיק בטכנולוגיה המוצעת ע"י השותפות. בדצמבר 2018, ניתנה המלצת משרד הכלכלה לרשות מקרקעי ישראל לאשר מתן הרשאה לתכנון באזור התעשייה של מישור רותם להקמת מתקני ההפקה.


המתקנים יפעלו בהתאם למדיניות של המשרד להגנת הסביבה המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת לשם צמצום ההטמנה ויוזנו, מדי שנה, בכ - 200,000 טונות פסולת פלסטיק יחד עם כ- 1.8 מיליון טון פצלי שמן. התפוקה השנתית של זוג מתקני הפקה תהיה כ- 1.5 מיליון חביות נפט במשך למעלה מ- 20 שנה. כמו כן, על ידי שימוש בחום עודף מן התהליך, המתקנים יפיקן כ- 60-70MW של חשמל.


המכרה הפעיל והפתוח במישור רותם בנוי ממספר שכבות. השכבה העליונה הינה שכבת הטפל, מתחתיה שכבת פצלי שמן ומתחתם שכבת פוספטים. על פי הדיווח שני הצדדים ישתפו פעולה בכריית שכבת הטפל (שמעל שכבת פצלי השמן) ובכריית פצלי השמן בשטח הפרויקט. בנוסף, הצדדים ישתפו פעולה ויישאו במשותף בעלויות תכנון, פיתוח, חפירה, פינוי וטיפול בשכבת הטפל בשטח הפרויקט. העבודות יחלו 12 חודשים לפני סיום הקמת מתקן ההפקה הראשון של השותפות. עוד סוכם כי לשותפות רא"מ זכות לכרות ולעשות שימוש גם בפצלי שמן אשר בשטח הזכויות של הצד השלישי, בתמורה שנקבעה.


מזכר ההבנות נכס לתוקף מיידי והוא יהיה בתוקף עד שיוחלף בהסכם מפורט שייחתם בין הצדדים. ככל שלא ייחתם הסכם כאמור בתוך 12 חודשים, יהא כל צד רשאי לבטל את מזכר ההבנות בהודעה של 30 יום לצד האחר.


כללי אודות השותפות
שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ), בניהולם של ד"ר יעקב מימרן, יו"ר, וג'אק סבג, מנכ"ל, הוקמה בשנת 2016 על ידי השותף הכללי חברת נורת'ווד – Northwood Exploration Israel והונפקה בבורסה של ת"א בנובמבר 2018. השותפות מתכננת להקים במישור רותם מתקנים להפקת נפט וחשמל. רישיון רותם מזרח, אותו מחזיקה השותפות ב-100%, הוכרז לאחרונה כתגלית ע"י משרד האנרגיה. שטח התגלית משתרע על למעלה מ-2,900 דונם באזור ייעודי לכריה, סביב מכרה פעיל לפצלי שמן.


על פי הערכת מומחה חיצוני בלתי תלוי, עתודות פצלי שמן בשטח הנ"ל נאמדות בכ-245 מיליון טון מהם ניתן להפיק כ-135 מליון חביות נפט.


לשם הפקת אנרגיה יוזנו מתקני רא"מ בפצלי שמן ובכ-200 אלף טון של פסולת פלסטיק עירונית מדי שנה. פעילות השותפות משתלבת עם מדיניות המשרד להגנת הסביבה המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת המהווה בעיה סביבתית גוברת. בהקשר זה ראוי לציין כי מעבר להשלכות הסביבתיות, לשימוש שתעשה השותפות בפסולת הפלסטיק השלכות כלכליות: בשל חיסכון בהטמנה של כ- 200,000 טון פסולת בשנה, שותפות רא"מ מקטינה נזק סביבתי בהיקף של למעלה מ- 15 מיליון ₪ בשנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il