TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

מעצמת אגרו-טק: לאור ההצלחה - משרד החקלאות ישקיע 30 מיליון ₪


משרד החקלאות
בשתי תמיכות לחקלאים לעידוד רכישת טכנולוגיות חדשניות למשקם. המטרה: ייעול עבודת המשק, העלאת הפריון והתפוקות
עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "חדשנות היא הפתרון למיצוי הפוטנציאל החקלאי בישראל בעזרת פתרונות ישראליים. פתרונות חדשניים וכאלו שבשימוש כבר היום, מאפשרים לחקלאי להגדיל את היבול לכל דונם ולחסוך בהוצאותיו. אנו במשרד החקלאות, רואים חשיבות רבה בהגדלת התוצרת החקלאית ובקידום החקלאי. תמיכה זו מהווה צעד נוסף לקידום ענף חקלאות משגשג בישראל, שביכולותיו לדאוג לביטחון מזון לכולנו"

כחלק משורה של תמיכות בחקלאי הישראלי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ישקיע השנה 30 מיליון ₪ במסגרת שתי תמיכות שונות: הראשונה תכנית להאצה כוללת בהיקף של 20 מיליון ₪ ומטרתה לעודד הטמעה של טכנולוגיות משוכללות וחדשניות, בדגש כאלו שאינן מוכרות, והן הומצאו או יובאו לארץ בשלוש השנים האחרונות. התמיכה השנייה, בהיקף של 10 מיליון ₪ ומטרתה לעודד חקלאים לרכוש מיכון, אוטומציה וטכנולוגיות שיוטמעו במשקם. התמיכות החדשות הינן חלק מתוכנית רחבה שמקדם שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, להשקעה בחדשנות ומו"פ לקידום החקלאות הישראלית וחיזוק החקלאים המקומיים, שיהוו מנוע צמיחה לכלל המשק, כחלק מהמאמץ לייצר ביטחון מזון לתושבי המדינה, על בסיס חקלאות ישראלית.

נוהל ההאצה מיועד להטמעה של טכנולוגיות חדשניות ביותר שאינן מוכרות והן הומצאו או יובאו לארץ בשלוש השנים האחרונות, ועברו את שלב הפיתוח והוכחת ההיתכנות המסחרית בהצלחה. תוכנית דומה שהיתה בשנת 2021 קצרה הצלחה גדולה ובמסגרתה חולקו 75 מיליון ₪ למעלה מ-300 חקלאים בגין הטמעת טכנולוגיות במשקם. כאשר אחת הטכנולוגיות המרכזיות הייתה השקעה בקיר פירותי - טכנולוגיה שמאפשרת גידול ורטיקלי של פירות, המאפשרת הן חיסכון בעלויות הייצור, והן הגדלת היבול והאיכות של הפרי.
הטכנולוגיות שיקבלו אישור למענק לחקלאים במסגרת התוכנית יהיו מתעשיית האגרו-טק המציעה פתרונות לחקלאים על בסיס טכנולוגיות מתחום הבינה המלאכותית (AI), עיבוד תמונה (IoT), ריבוי נתונים (Big Data) ורובוטיקה, כמו גם מערכות חומרה או תוכנה. תעשייה, כדוגמת: שירותי מידע הכוללים צילומי לוויין מפוענחים, צילום רחפנים לרבות פיענוח או חיישנים משדרים המשמשים לבקרת השקיה, דישון, ריסוס וצימוח. כל אלו ביכולתם להעלות את איכות וכמות התוצר החקלאי במשקים בישראל.

על פי המתווה, המשרד יסבסד עד 50% מסך ההשקעה המאושרת כאשר גובה התמיכה יקבע על ידי צוות מומחים של משרד החקלאות, שינקד את הבקשות על פי פרמטרים של יישום ראשוני בישראל, רמת חדשנות המוצר, פוטנציאל הטמעה במשק הישראלי, תמורה להעלאת התוצר החקלאי ופוטנציאל לייצוא הטכנולוגיה לחו"ל. כמו כן, רכישה של פיתוח ישראלי תזכה את מגיש הבקשה בתוספת של 5% מימון, זאת בכדי לעודד בחירה במוצר פיתוח מהשוק הישראלי. לאחר בדיקת המומחים, יבחנו הבקשות המתאימות על ידי ועדת התמיכות בחדשנות טכנולוגית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שתקבע זכאות למימון ואת גובה התמיכה למבקש הבקשה.

התמיכה השנייה תינתן למבקש הבקשה, בתנאי שאמצעי המיכון פותח או יובא לישראל בעשור האחרון וכמו כן, עבר את שלב הפיתוח והוכחת תפקודן. מתווה התוכנית מעודד רכישה של כלי מיכון שתומכים בממשקי שימור קרקע ומהווים חיסכון בכוח אדם כדוגמת: מכונות קטיף ואסיף, מכונות שתילה, מערכות בקרת אקלים, מערכות לחסכון באנרגיה, מערכות הידרופוניות, כלי עיבוד אדמה ומערכי מיון בבתי אריזה.
במסגרת התוכנית, המשרד יסבסד עד 25% בגין רכישת אמצעים טכנולוגים, מגיש בקשה שירכוש טכנולוגיה שיוצרה בישראל, יזכה לתוספת של 5% לשיעור המענק, זאת בכדי לעודד תוצרת ופיתוח מקומיים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il