TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

חדר עסקאות דיסקונט: שוק המניות הגלובלי- מה הגישה המומלצת כעת?


בנק דיסקונט
סקירת השוק מאת חדר העסקאות של בנק דיסקונט

מאז ה-23/3 למרץ מדד ה- S&P 500  רשם עלייה מרשימה של כ-43% והוא רחוק רק בכ-6% מהשיא שהוא רשם ערב משבר הקורונה.






השווקים רשמו שינוי כיוון ומגמות חדות של ירידות ועליות בחודשים האחרונים






את המהלכים האחרונים בשווקים ניתן לחלק ל-4 מחזורים  עיקריים:






שלב הירידות החדות, שלב ההתאוששות הכללי, שלב "הסלקטיביות" והשלב הנוכחי שהוא השלב שבו העולם מנסה לחזור לשגרה באופן הדרגתי. 






בשלב הירידות שהחל לאחר ה-19/2 ראינו ירידה בכל הסקטורים הראשיים בארה"ב ובעצם בעולם כולו. הקורונה הפתיעה והתפשטה בעולם המערבי, ממשלות רבות הורו על השבתה וסגירת פעילויות רבות ואנליסטים רבים בעולם החלו לעדכן, בתדירות גבוהה מאוד, את תחזיות הצמיחה והרווחים כלפי מטה. העולם הכלכלי פשוט "נסגר". הסקטורים שרשמו את הירידות החדות ביותר עד לתחתית ב-23/3 היו האנרגיה, הפיננסים והתעשייה.






האסטרטגיה שאותה הערכנו כמתאימה בתחילת מרץ היא כניסה הדרגתית לשוק המניות, כל שבוע, ובמהלך מספר שבועות. העיקרון מאחורי האסטרטגיה היה כי השוק צפוי לעבור לעליות תוך תנודתיות גבוהה , אם כי קשה לדעת בדיוק מתי ואיך.






ההערכה אז היתה כי  הבנק הפדרלי של ארה"ב (הפד) ינקוט בהרחבות כמותיות וגם ירכוש אג"ח חברות ומכשירים פיננסים שאינם ממשלתיים, כפי שאכן היה. בגוש האירו ה-ECB הגדיל בשבוע שעבר את תוכנית רכישות האג"ח ב-600 מיליארד אירו (מעבר לצפי השווקים). לצד פעולות אלו נציין כי הממשלות בעולם נקטו בצעדים פיסקלים חסרי תקדים שלא ננקטו בעשורים האחרונים. ארה"ב, גרמניה, יפן ומדינות רבות נקטו בהרחבה פיסקלית רחבה ונראה כי צפויים צעדים נוספים גם בעתיד.






אחד משני תרחישים עיקריים עמד לנגד עיננו אז:  השתלטות על הקורונה או תרחיש שבו "שהעולם יתרגל לחיות איתה". התמחור של המניות אז היה זול יחסית לאג"ח ממשלתי ובמצב כזה רכישה של מניות בהחלט היתה כדאית בראיה של עד שנה קדימה.






 






מעניין לציין שכשני שליש מסך העלייה המצטברת מאז התרחשה ב-3 ימי מסחר בלבד, כלומר היה קשה מאוד לתזמן את עיתוי הכניסה לשוק המניות. משקיע שהגדיל חשיפה לשוק באופן מדורג מאז תחילת מרץ כבר הצליח להשיג  תשואת אחזקה חיובית ומאידך מי שהמתין למגמה "משכנעת"  של עליות פספס חלק מהמגמה.






 






 






השלב השני, שלב ההתאוששות הכללי, החל ב-24/3 בעיקר על רקע הציפיות לאישור תוכנית פיסקלית רחבת היקף בארה"ב (2 טריליון דולר אז). כל הסקטורים רשמו עליות חדות, בעיקר בהובלת האנרגיה, החומרים והתעשייה. מניות רבות שנפגעו במהלך המשבר תיקנו כעת כלפי מעלה ובאופן חד. כל זה התרחש כמעט עד סוף אפריל (29/4) ומהלך זה הושפע כמובן גם מהיקף הפעילות של הבנקים המרכזיים בשווקים.






בשלב השלישי – שלב הסלקטיביות  (3 השבועות הראשונים של מאי) מדד ה- S&P 500 כבר התקשה לרשום מגמה ברורה ורק 3 סקטורים הצליחו לרשום עליות: שירותי התקשורת (כולל ענקיות כמו גוגל ופייסבוק), הטכנולוגיה והצריכה המחזורית. המניות הגדולות כמו אפל, פייסבוק,  מיקרוסופט, NVIDIA ואמזון הצליחו לגרום לעלייה קלה במדד ה-S&P 500, אולם מרבית המניות בארה"ב דווקא רשמו ירידות. המשקיעים העדיפו להגדיל חשיפה לשמות ספציפיים וגדולים.  המחזור הרביעי הוא המצב בו אנו נמצאים היום.






 






המחזור הרביעי של השווקים = העולם מנסה לחזור לשגרה , לצד הקורונה






 






העולם מנסה לחזור באופן הדרגתי לשגרה חלקית. זה לא קורה כי משבר הקורונה הסתיים, אלא דווקא כי משבר הקורונה ממשיך איתנו, כל עוד אין חיסון מוכח ואפקטיבי- עניין שיארך זמן (בין חצי שנה לפי ההערכות האופטימיות,  לשנה וחצי).






העולם ובפרט המערב מבין שהנגיף לא עומד להעלם בקרוב והוא מנסה לחזור לשגרה מסוימת, עם הרחקות ומגבלות שונות.






כמות המקרים היומית של חולי קורונה חדשים בעולם עמדה על ממוצע יומי של 121 אלף מקרים (ממוצע 7 הימים האחרונים), מספרי שיא מאז המשבר, אולם ישנה שונות בהתפשטות הנגיף כעת בין הגושים השונים.






באירופה למשל יש ירידה די ניכרת בכמות המקרים היומית החדשה. בארה"ב קיימת מגמה של ירידה, אך היא פחות חזקה והיא תנודתית מאוד. מאידך בדרום אמריקה למשל נראה כי המצב מחמיר. צריך לקחת את כל הנתונים בעירבון מוגבל מאחר וכמות החולים המאומתים מושפעת מהיקף הבדיקות והיא לא קבועה. אבל כמגמה בהחלט קיימת שונות בין איזורים שונים בעולם.  






 






התמחור של שוק המניות אינו זול, אולם קיימים עודפי נזילות גבוהים בשווקים






המכפיל החזוי על מדד ה- S&P 500 עומד על 22.5  (4 רבעונים קדימה), מכפיל שאכן יקר יחסית מבחינה היסטורית, אבל התמונה מורכבת יותר. ראשית חשוב לזכור שמכפיל חזוי משקף תחזיות רווח לעתיד ויש אי וודאות מאוד גבוהה לגביהן ויתכנו הפתעות לטובה בשנה- שנתיים הבאות.






השוק מבין שתמונת הרווחיות ב-2020 תפגע, אבל הוא מניח שלאחר מכן תהיה התאוששות חדה.






בשוק האמריקאי בכללו קיים מאזן הגורמים הבא: מהצד השלילי רמת המכפילים החזויים יקרה יחסית וברקע עדיין קיימים סיכונים כמו החשש  מגל שני של קורונה שאם יהיה חמור מאוד עשוי לגרום להשבתה חוזרת של פעילות, והמתיחות החוזרת ביחסים בין ארה"ב לסין.






כמו כן ההשפעה הכלכלית השלילית  של משבר הקורונה תתקזז בחלקה במחצית השניה של השנה, אך היא תמשיך ללוות אותנו גם בעתיד, וקיימת אי וודאות גבוהה לגבי אופי ההתאוששות, אם כי אנו מעריכים שהצמיחה בעולם במחצית השניה תהיה חזקה יחסית.






 






מצד שני ישנם לא מעט גורמים שתומכים במחירי המניות. החזרה ההדרגתית לפעילות, בשילוב התימרוץ הפיסקלי וכמובן צעדי ההרחבה של הבנקים המרכזיים "ששברו את כללי המשחק" בהיקף ובאופי ההרחבות. צעדים אלו  תומכים באופן חד בשוק המניות.






צריך לזכור כי כמות הנזילות בשווקים מאוד גבוהה. המאזן של הבנקים המרכזיים בעולם (במונחים דולריים) עלה באופן חד מאוד , ענין שתומך בשוק המניות.






 






נתון נוסף הוא היחס שבין שווי השוק של מדד ה- S&P 500 ובין היצע הכסף הזמין.






יחס זה  נמוך יחסית, כלומר יש עוד כסף "שעשוי לזרום" לשוק המניות.






 






 






 






 






תמונה זו , של נזילות גבוהה, באה לידי ביטוי גם כשבוחנים את  תמונת האחזקות של הפעילים השונים בשוק ההון. היחס שבין שווי המזומן של מוסדיים וקרנות Retail money ובין השווי של שוק המניות האמריקאי נמצא מעל ל-16%, רמת שיא של לפחות מספר שנים. בכלל נראה כי אחוז האחזקה במניות מסך האחזקות של משקיעים לא פיננסים בעולם נמוך יחסית לממוצע בשנים האחרונות.






גם בקרב המשקיעים הפרטיים יש עוד אפשרות לשיפור. היחס בין משקיעים אופטימיים לפסימיים נמוך מהממוצע בשנים האחרונות ועלייה באחוז האופטימיים עשויה להכניס עוד כסף לשוק המניות.  






 






בשורה התחתונה יש "הרבה כסף שעוד לא נכנס לשוק המניות" מצד לא מעט גופים ומצב זה עשוי לתמוך בביצועי שוק המניות בעתיד.






 






·        אז מה עושים היום? האסטרטגיה הכללית היא אחזקה בינונית- גבוהה בשוק המניות, תוך מודעות לתנודתיות הגבוהה וניצול ימי ירידות לצורך הגעה לחשיפת היעד ושאיפה לתיק מגוון יחסית. לאחר מהלך העליות החד הגישה כעת צריכה להיות מאוזנת יותר בתמהיל האחזקות. צריך לשלב בין סקטורים ונישות שספגו ירידות חדות בזמן המשבר ומתאוששים עם הפתיחה ההדרגתית של הכלכלה (כמו בנקים, חלק מהתעשייה , ונדל"ן).






זאת לצד סקטורים שנהנים ממגמות מבניות ארוכות טווח (ענן, דיגיטליזציה) ותחומים שעשויים להנות בעתיד משינוי כללי המשחק בעולם שלאחר הקורונה, או מתרחיש של החמרה משמעותית בשכיחות הנגיף בעולם (נישות בתחום הבריאות).






 






 






 






הערות ואזהרות כלליות מטעם בנק דיסקונט לישראל בע"מ:






דו"ח זה מיועד ללקוחות כשירים בלבד כהגדרתם בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה- 1995 . אין להפיץ, להעביר, או לעשות כל שימוש אחר בעבודה זו ללא קבלת אישור מהבנק מראש ובכתב.






הניתוח הכלול בחומר הכתוב המובא להלן, מיועד ללקוחות כשירים של חדר עסקאות של הבנק והוא נשלח אליהם כחלק מתפוצה כללית. הניתוח הינו למטרת אינפורמציה בלבד, ואין לראות בו תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח, לא מבחינת תוכן הניתוח, לא מבחינת סוגי ניירות הערך והנכסים הפיננסיים הנזכרים בו, ככל שיהיו, ולא מכל בחינה אחרת. הניתוח מתפרסם בהתבסס, בין היתר, על נתונים ומידע גלויים לציבור שהונחו כמהימנים מבלי שנבדקו עצמאית, העשויים להיות חסרים, בלתי מדויקים, בלתי מעודכנים ואינם מתיימרים להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בו או להחליף את שיקול דעתו העצמאי של הקורא. הדעות המובאות בחומר הכתוב המובא להלן מייצגות את עמדת המחבר והן אינן זהות בהכרח לעמדת יועצי ההשקעות ו/או מח' מחקר ו/או הכלכלנית הראשית בבנק. הדעות האמורות נכונות למועד פרסומן לראשונה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה מוקדמת. יובהר כי המסמך נכון למועד הפצתו והבנק ו/או מי מעובדיו אינו מתחייב לעדכנו. תיתכן גם אפשרות שבחומר הכתוב המובא להלן נפלו שיבושי הגהה, ניסוח, טעויות, אי דיוקים וכו'. במקרה כאמור, הבנק וכל חברה קשורה אליו ו/או בעלי מניותיו ו/או עובדיו ו/או מי מטעמו אינם לא יהיו אחראים לכל אי דיוק, שגיאה או כל פגם אחר בחומר הכתוב המובא להלן, לרבות ביחס לנתונים ו/או לכל נזק, ישיר או עקיף, שייגרם, אם ייגרם, כתוצאה מהסתמכות על החומר הכתוב המובא להלן, ואינם יכולים לערוב או להיות אחראים למהימנות המידע המפורט. אין להפיץ, להעתיק, לפרסם או לעשות כל שימוש אחר בחומר הכתוב המובא להלן ללא אישור הבנק מראש ובכתב. העברת החומר הכתוב המובא להלן ופרסומו במלואו או בחלקו, ללא קבלת אישור הבנק כאמור לעיל הינה אסורה בהחלט. ככל שהחומר הכתוב נוגע לנגזרי מט"ח, לרבות "חוזים עתידיים" כהגדרתם בחוק, לבנק יש ניגוד עניינים מובנה באשר הוא מבצע עסקאות בנכסים פיננסיים מסוגים אלו עבור עצמו ובהיותו צד נגדי לעסקאות אלה מול הלקוחות.






הבנק ו/או חברות הבנות שלו ו/או החברות הקשורות עוסקות, בין היתר בניהול תיקי השקעות, מסחר בניירות ערך, ביצוע עסקאות בבורסה ובפעילות בנקאית לסוגיה, ועשויים להחזיק ו/או לבצע, בין היתר, עסקאות עם החברה ו/או בנייר הערך ו/או נכסים פיננסיים הנזכרים בחומר הכתוב המובא להלן, ככל שנזכרים, בהתאם או שלא בהתאם לאמור בו. העברת החומר הכתוב המובא להלן באמצעות האינטרנט ו/או מערכות ממוחשבות, חשוף לתקלות וסיכונים הטבועים ברשת האינטרנט ובמערכות ממוחשבות אלו, על אף שהבנק נוקט בכל האמצעים הסבירים למניעת תקלות וסיכונים כאמור. לפיכך לא יישא הבנק באחריות לנזק ו/או הפסד ו/או הוצאה ו/או תוצאה שנגרמה כתוצאה משיבוש ו/או הפסקה בקווי התקשורת ו/או בהעברת החומר הכתוב המובא להלן ככל שאלו נגרמו מתקלות שאינן בשליטת הבנק ושהבנק לא יכול היה למונען במאמץ סביר.






ככל שהחומר הכתוב נוגע לני"ע זרים, בעת קבלת הכנסה מניירות ערך, שהונפקו על ידי ישויות אשר התאגדו במדינות מסוימות (שאינן, בין היתר, ישראל או ארה"ב), המס המנוכה במקור מהכנסות אלו באותן מדינות, יכול שיהיה בשיעור המס המרבי, אשר עשוי להיות גבוה משיעור ניכוי המס הקבוע באמנה למניעת כפל מס בין מדינת ישראל למדינה זו, ככל שקיימת. בהתאם להוראות רשות המסים בישראל,  השלמת המס בישראל הינה ביחס לשיעור המס הקבוע באמנת המס הזרה הרלבנטית, או לפי הדין הפנימי שם, הנמוך מבניהם. לפיכך, ייתכן כי שיעור המס הסופי הכולל שינוכה במקור בשל הכנסות ריבית ודיבידנד מניירות ערך זרים  כאמור, יכול ויעלה על שיעור המס המרבי בישראל. ככל שהנך עשוי להיות זכאי להטבות מכוח אמנת מס בין מדינת ישראל לבין מדינה אחרת, אנו ממליצים כי תבחן קבלת ייעוץ חיצוני עצמאי לגבי האפשרות למצות הטבות מס כתוצאה מיישום אמנה כאמור ושברשותך המסמכים הנדרשים לצורך קבלת החזר המס שנגבה במקור ביתר מחוץ לישראל. אין באמור ייעוץ משפטי או ייעוץ מס או תחליף להם. כמקובל, בעת החלטות על השקעות כספים, יש לשקול את השלכות המס הקשורות בהשקעה בני"ע. יובהר כי הצעת ההשקעה אינה כוללת היבטי ושיקולי מס ואינה באה במקום ייעוץ מקצועי. מומלץ כי המשקיע ייוועץ במומחי מס בטרם ביצוע השקעה. אין בפנייה זו כדי לחרוג מהאיסור החל על עובדי הבנק להעניק ייעוץ מס או תכנון מס ללקוחות או להפנות לקוחות לעורכי דין או ליועצים אחרים, ואין בה משום  ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי בכלל, וביחס להוראות הדין האמריקאי או כל דין זר בפרט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il