TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

כנס "עתיד הבנקאות" של S&P מעלות


S&P מעלות
האנליסט הממונה על דירוגי בנקים ב-S&P: "אחרי שנים של יותר פעולות דירוג חיוביות משליליות – מצב הבנקים באירופה כיום מורכב ומאתגר"

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות: "שוק הפיננסים נמצא בצמיחה מואצת, והשחקנים הרבים שנוספו לו תרמו לגיוון היצע ההשקעות למשקיעים המוסדיים"


"אחרי מספר שנים בהן היו יותר פעולות דירוג חיוביות משליליות, מצב הבנקים באירופה כיום הרבה יותר מורכב. רוב התחזיות שלנו יציבות, היות שברוב המדינות באירופה שלב ההתאוששות כבר כמעט הסתיים והצמיחה הכלכלית איטית יותר. עם זאת, האתגר המרכזי העומד בפני בנקים באירופה הוא התגברותם של סיכונים דוגמת השמירה על הרווחיות, סיכונים גיאופוליטיים, סיכוני השיבוש הטכנולוגי ואחרים", כך אמר היום לואיג'י מוטי, אנליסט בכיר ב-S&P Global Ratings, הממונה על דירוגי הבנקים באזור EMEA, כולל ישראל. מוטי הרצה בכנס "עתיד הבנקאות" שנערך הבוקר ע"י S&P מעלות בבורסה בתל אביב.

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, אמרה כי "תנאי השוק התומכים, סביבת הריבית הנמוכה ובחלק מהתחומים גם שינויי רגולציה תרמו לעלייה בהיקף הפעילות בענף הפיננסים, והובילו לגיוון משמעותי בתמהיל השחקנים והמכשירים. בנוסף לצמיחת הפעילות בתחומים המסורתיים המובילים, הבנקאות והביטוח, התווספו במהלך העשור לשוק החוב שחקנים רבים נוספים ותרמו לגיוון היצע ההשקעות למשקיעים המוסדיים."


לנה שוורץ, מנהלת תחום מוסדות פיננסיים בישראל,S&P Global Ratings מעלות, "הסביבה התפעולית במגזר הפיננסי בישראל עשויה להפוך במהירות לדיגיטלית ותחרותית יותר, אולם בשנים הקרובות יוכלו הבנקים המקומיים להכיל את סיכוני השיבוש הטכנולוגי. השינוי בישראל מונע בעיקר על ידי הרגולטורים, שהובילו לשינויים נרחבים בענף במטרה להגביר את התחרות ולעודד אימוץ טכנולוגיות חדשות. זאת במצב בו מרבית חברות ה-FinTech הישראליות אינן מכוונות לפעילות בשוק המקומי, העדפות הצרכנים עדיין לא מניעות אימוץ דיגיטלי מאסיבי והבנקים עדיין שולטים בענף הפיננסים עם רווחיות איתנה. כאשר יבשילו כל התנאים הרגולטוריים, המשפטיים והתפעוליים, המגזר הפיננסי בישראל יוכל להדביק את הפער מול כלכלות מתקדמות יותר."


אילנית מדמוני, מנהלת יחידת החדשנות בפיקוח על הבנקים, בנק ישראל, אמרה כי: "הפיקוח פועל באופן אקטיבי כדי לאפשר ולעודד את השימוש בחדשנות טכנולוגית לצורך שיפור השירות וגיוון המוצרים והשירותים שניתנים ללקוח. בכך הפיקוח מעביר את הכוח לצרכן והבחירה בידיים שלו."


בסיכום הכנס נערך פאנל "בנקאות ופיננסים בעשור הבא: התמודדות עם אתגרי מפתח", בהנחיית לנה שוורץ - מנהלת תחום מוסדות פיננסיים בישראל,S&P Global Ratings מעלות בפאנל השתתפו: מיכה אבני – מייסד ומנכ"ל קבוצת פנינסולה, רם גב – משנה למנכ"ל ומנהל הכספים של בנק הפועלים, אלון גלזר – סמנכ"ל לידר שוקי הון וטובי פישביין – סמנכ"ל הכספים של MAX.


לדברי רם גב, "השחקנים החדשים נכנסים וייכנסו גם בעתיד וזהו דבר היוצר תחרות שהיא דבר בריא ומבורך. השנים האחרונות הראו שאנחנו יודעים להתמודד עם זה טוב. המערכת הבנקאית נערכת ויודעת להשתנות. אנחנו נערכים לזה ומבצעים את ההשקעות המתאימות. הפוקוס עובר ללקוח והוא מקבל המון ערך."


טובי פישביין הוסיף, כי "מקס התרחבה מאד יפה תחת בנק לאומי הרבה מאד שנים. מהרגע שרפורמת שטרום יצאה לדרך לפני שלוש שנים וחשבנו איך נכון לחברה להתפתח, ידענו שאנחנו צריכים להתרחב ולהפוך לגוף פיננסי מגוון, מעבר לסליקה והנפקת כרטיסי אשראי. זו גם הסיבה שקרן ורבורג פינקוס חשבה שמקס תהיה פלטפורמה ראויה לסגירת הפער הקיים בין מה שקורה בישראל ומה שקורה בעולם בתחום הזה, ורכשה אותנו. בזכות הידע הקיים והממשל התאגידי שלנו, אנחנו גם יודעים להתמודד יפה מאד עם הפיקוח על הבנקים, וזאת להבדיל מגופים חוץ בנקאיים אחרים."


לדברי מיכה אבני "בהחלט אנחנו רואים שמתחילה תנועה מהבנקים החוצה, כמו שקרה באשראי העסקי הגדול – היום גם עסקים קטנים ובינוניים יוצאים החוצה לאלטרנטיבות חדשות, והענף שלנו נמצא בנקודת מפנה והמומנטום הוא בכיוון הנכון. בשנים הקרובות הגופים החוץ בנקאיים הגדולים יתחזקו, אך עסקים קטנים בתחום, עם מאזן של פחות ממיליארד שקל, לא ישרדו את הפיקוח ונראה הרבה קונסולידציות."


אלון גלזר ציין, כי "אני חושב שבנק ישראל מאד מרוצה מאיך שהמצב נראה היום. גם הבנקים נהנים מהכניסה של שחקנים חדשים. זה נראה לכאורה תחרות – אבל השחקנים החדשים גם לוקחים מהם חלק מהסיכון. השוק יותר פתוח ויותר רווחי. יש מקום לתת עוד אשראי, וגם הבנקים נהנים מכך שהאשראי שלהם יותר בטוח. היתרון של הבנקים נעוץ ברווחיות שלהם מחד, ומאידך יש להם עוד הרבה מאד לאן להתייעל - עדיין הכוח של העובדים בבנקים הוא עצום ודי ברור שנראה עוד טכנולוגיה וחדשנות בשילוב עם יעילות שתתרום למנועי הרווח. כך שבסיכומו של דבר, עוד לא גילינו את כל פוטנציאל הרווחיות שיש, ובהחלט יש המון מקום לשחקנים החדשים להרוויח בתחום הזה."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il