TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון: "הריבית האפסית חוזרת למרכז תשומת הלב של השווקים"


הראל פיננסים
בישראל, אחרי מדד מחירים לצרכן שלילי בינואר, נערכים לעונת המדדים הגבוהים יותר
מה עושים השבוע?

1. מניות- הריבית האפסית חוזרת למרכז תשומת הלב של השווקים; במבט קדימה ממשיכים להתמקד במניות ישראל ובסקטור הציוד הרפואי בארה"ב

הידיעות אודות התמתנות קצב התפשטות הקורונה מחוץ לסין וחזרה לשגרה של מפעלים במחוזות מסוימים במדינה, הקו בשבוע האחרון על מדדי המניות, שהמשיכו במגמה החיובית גם השבוע. מדד ה S&P500 עלה בשבוע האחרון 1.6%+ ומתחילת השנה 4.6%+ ומדד הנאסד"ק עלה בשבוע האחרון 2.2%+ ומתחילת השנה עלה כבר 8.5%+.

במבט קדימה, לאור הצעדים הגלובליים שנעשים ולאור שיעור הנדבקים הנמוך באופן יחסי למגיפות קודמות, אנו ממשיכים בשלב זה להעריך כי ההשפעה תהיה בטווח הקצר בלבד ותתמקד בסין וסביבתה. בתיקי ההשקעות אנו ממליצים להמשיך להיערך באמצעות הגדלת חשיפה לישראל, שמצטיינת בסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים. בנוסף, מומלץ לפעול במישור הסקטוריאלי ע"י הקטנת החשיפה לסקטורים שהושפעו בצורה משמעותית מהנגיף כמו תעופה ותיירות ומנגד, הגדלת חשיפה לתחומים שיש להם יתרונות במיוחד במצבים כמו אלה שנוצרו בעקבות התפרצות השפעת בסין. מניות הציוד הרפואי הן דוגמה לסקטור מתאים לתקופה לא רק בשל המוצרים שמייצרות החברות (ציוד לחדרי ניתוח, מסכות וכו') אלא גם בזכות העובדה שמדובר בחברות שנהנות מביקוש צומח ורגולציה מקלה. בנוסף, יש לוודא בתקופות כאלו שיש פיזור רחב מאוד ברכיב המנייתי ולהימנע מאחזקה של שיעור גבוה במניה בודדת.

עונת הדו"חות בארה"ב לקראת סיום עם דיווח של כ-80% מהחברות כשסה"כ התוצאות טובות מהצפי. בישראל, נפתחה השבוע עונת הדו"חות ל-2019 כשלצד תוצאות השנה שעברה, פרסום יעדי החברות לשנת 2020 תיתן תמונה טובה יותר שתשפיע על ביצועי המניות בשנה הקרובה.

2. אג"ח בארץ- נערכים לתקופת המדדים הגבוהים; אג"ח מדינה ממזער תנודתיות בתקופה כזו
אג"ח דולרי- כל עוד עקום האג"ח האמריקאי שטוח/הפוך, ישנה עדיפות לפיקדונות וקרנות כספיות דולריות

בניגוד לעולם, בשבוע שחלף נרשמה מגמה של עליות באג"ח, שהבולטות בהן נרשמו בטווחים הארוכים. שיפוע העקום השקלי השתטח ל רמה של 0.63% והפער השלילי בין אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לאג"ח המקבילה בארה"ב התרחב ל 82 נקודות. עקום האג"ח הישראלי ממשיך להיות תלול בהשוואה לשוקי האג"ח ברוב העולם המפותח והעובדה כי ישראל צפויה להצטרף למדד האג"ח העולמי באפריל 2020, הן חלק מהסיבות לאטרקטיביות שוק האג"ח הישראלי.

ביום שישי האחרון פורסם מדד המחירים לחודש ינואר שהיה שלילי, כשלפנינו עונת המדדים הגבוהים. לרוב, הרבעון השני של השנה מתאפיין במדדי מחירים גבוהים יותר עונתית והביצועים של הצמודים בולטים לטובה בתקופות אלה, כאשר לא פעם המשקיעים נזכרים באיחור. יחד עם הבחירות שבפתח והאפשרות שבשל השפעות וירוס הקורונה נראה עליית מחירים מכיוון נוסף, שווה להתחיל לבחון כבר עתה את החשיפה של הצמודים בתיק ההשקעות. בקונצרני , אנו ממשיכים להמליץ על גיוון תיק האג"ח גם בחשיפה לסל מפוזר של אג"ח בנקים COCO, המאפשר להיחשף לאותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה לפדיון גבוה משמעותית מהאג"חים ה"רגילים" של הבנקים. אפשרות נוספת לתקופות תנודתיות היא השקעה באג"ח קונצרני עם בטחונות איכותיות שנוטה לרדת הרבה פחות כשיש אי שקט בשווקים.

באג"ח הדולרי, התנודתיות החדה של עקום התשואות ובמיוחד בחלק הבינוני והארוך, ממחישים כי אחזקת אג"ח דולרי במח"מ בינוני ומעלה לא מתאימה לרוב הלקוחות הסולידיים. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– שילוב אפיקים מסייע למזעור התנודתיות בתיק

על רקע ההתפתחויות בסין ולאור התנודתיות שעלולה להגיע גם מכיוונים אחרים כמו מלחמת הסחר או הבחירות בארה"ב, חייבים לזכור כי בקבלת החלטות השקעה הדבר המרכזי שצריך להוביל זה לא הרגש והתחושות אלא התמדה ומשמעת.

למרות התנודתיות בשווקים בטווח הקצר, חייבים לזכור כי מגמות המרכזיות בשווקים הן הצפי להמשך ריביות נמוכות בעולם, אפשרות שהריבית בישראל תרד וכן את ההערכות כי לפי שעה לא צפוי מיתון בישראל ובארה"ב. המשמעות הנגזרת מהערכה זו היא כי בעת הזו ההחלטה הסבירה ביותר היא שמירה על הרכב תיק יציב. הדרך הנכונה להתמודד מול הלקוחות היא שילוב מרבי של אפיקי השקעה גם אג"ח מדינה וגם קונצרני, גם שקלי וגם צמוד, גם מניות בארץ וגם בחו"ל , מגוון רחב של אפיקים תוך ניצול הקורלציה השונה ביניהם - הם המתכון המנצח לתקופה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il