TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

תגובת אלון גלזר מלידר שוקי הון לדוחות בנק לאומי


לידר שוקי הון
לאומי ממשיך לקטוף את פירות המהלכים שבצע בעבר

איך היה הדו"ח? התוצאות ברבעון השלישי היו טובות, כאשר הבנק ממשיך ליהנות משיפור בהכנסות המימון, לצד רווחים נאים ממכירת מניות אבגול והאחזקות בבורסה (168 מיליון ₪ ברוטו).

לאומי ממשיך לקטוף את פירות המהלכים שבצע בעבר, הן בכל הקשור לסיום מהיר (ומסתבר שזול) של פרשת הלקוחות האמריקאים, והן של מהלכי ההתייעלות, כאשר יחס ההוצאות להכנסות מתחילת השנה עומד על רמה מרשימה של 59.8%.

האם הדוח מלמד על העתיד? אין ספק שאפשר לראות את השינויים החיוביים בתוצאות הבנק, אם כי חשוב להדגיש כי ההכנסות שאינן מריבית (מימושי המניות ורווחי הנגזרים) מטות את התוצאות מעט למעלה.
בשורה התחתונה, אנו מניחים שנמשיך לראות תוצאות טובות מלאומי, כאשר אנו צופים את המשך השפעת מהלכי ההתייעלות, וגם מעט יותר צמיחה), ונראה שכל עוד לא נראה הרעה בסביבת המאקרו לאומי צפוי להציג תשואה על ההון הקרובה ל- 10%.

יש לציין כי ההרעה בשוק ההון עלולה להשפיע לשלילה על לאומי, הן בכל הקשור למימושי מניות והן בתיק הנוסטרו. תשומת לבכם שההון בלאומי גדל ברבעון בסכום נמוך מהרווח הנקי (גם אם מנטרלים את הרכישות העצמיות), בין היתר בשל השפעת השינויים בתיק הנוסטרו.

מה לעשות עם המניה? בנק לאומי ממשיך ליהנות מהמהלכים הנכונים של הנהלת הבנק. הבנק סגר מזמן את החקירה בארה"ב (וכל רבעון שעובר אנחנו רק לומדים כמה ההחלטה היתה חכמה), מכר במחיר מצוין את לאומי קארד, וממשיך לקטוף את פירות מהלכי ההתיעילות וצמצום הפעילויות בחו"ל.


בנוסף, חלק גדול מהלחצים המסחריים מאחורינו כאשר המדינה ההשלימה את מכירת מניותיה בבנק, ובנוסף, הבנק צפוי להערכתנו להמשיך לרכוש מניות (בינתיים לא דווח על בקשה להגדלת תכנית הרכישה).
אנו חושבים שבנק לאומי נהנה מניהול מצוין, והוא ימשיך לקטוף את פירות המהלכים שבוצעו בשנים האחרונות, אולם מאידך לדעתנו הבנק לא אמור להיסחר בפער משמעותי מעל ההון העצמי (עדיין התשואה המייצגת על ההון לא גבוהה מ- 10%), וכמו כן יש לזכור את החשיפה הגדולה יחסית לשוק ההון. לאור האמור אנו מותירים ההמלצה על הבנק בתשואת שוק עם מחיר יעד של ל- 26 ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il