TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

כלכלנית בנק דיסקונט, נירה שמיר: תגובה למדד אוגוסט


דיסקונט
המדד שהפתיע כלפי מטה, לא ימנע העלאת ריבית עוד השנה

מדד אוגוסט עלה ב-0.1%, נמוך מהערכות המוקדמות, וקצב האינפלציה השנתי ירד ל-1.2%.
סעיף הדיור (שכ"ד) סובל בחודשים האחרונים מתנודתיות חריגה, והפתיע הפעם כלפי מטה, אולם, אנו מאמינים שבשנה הקרובה יעמוד קצב העלייה השנתי על כ-3%.
אנו מעריכים, שהאינפלציה בשנת 2018 תעמוד על 1.0%, ו-1.1% ב-12 החודשים הבאים.
על אף ההפתעה במדד אוגוסט, אנו עדיין מעריכים שהעלאת הריבית תתרחש עוד השנה, במיוחד, לאור התבטאויות חברי הוועדה המוניטרית בישיבת הריבית האחרונה.
מדד מחירי הדירות עלה בחודשים יוני-יולי ב-0.3%, בהמשך לעלייה מצטברת של 0.9% בשלושת החודשים הקודמים. עם זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ירדו מחירי הדירות ב-0.5%.

מדד שכר הדירה ממשיך לתעתע, והמדד הכללי מפתיע כלפי מטה
מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.1%, נמוך מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 0.2%-0.3%. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו באוגוסט הסתכמה ב-1.2%, לעומת 1.4% ביולי. גם מדדי "הליבה" של בנק ישראל מצביעים על התמתנות בקצב העלייה השנתי: המדד הכללי בניכוי התערבויות מוסדיות עלה ב-1.4%, והמדד ללא אנרגיה, פירות וירקות והתערבויות מוסדיות ב-0.8%.

עיקר הסטייה בתחזית נבע מירידה בסעיפי המזון ופירות וירקות, לעומת צפי לעלייה, כנראה בהשפעת חגי תשרי בתחילת ספטמבר, וכן מסעיף הדיור (שכ"ד). כמו בחודש שעבר, גם הפעם סעיף הדיור הפתיע כלפי מטה, ועלה בשיעור נמוך מהמשוער. חשוב לציין כי סעיף זה, המהווה כרבע מהמדד הכולל, מאופיין לאחרונה בתנודתיות גבוהה גם ברמה השנתית, עובדה שמקשה מאד על זיהוי מגמת המחירים. כך, לדוגמה, בין פברואר ליוני עלה הקצב השנתי מ-1.7% ל-2.8%, וירד שוב ל-1.7% במדד הנוכחי. על אף זאת, להערכתנו, לנוכח התהדקות שוק העבודה והמגמות בשוק הדיור אשר תומכות בהאצה של מחירי השכירות (כפי שהסברנו בהרחבה בסקירות קודמות), אנו מאמינים שבשנה הקרובה יעמוד קצב העלייה השנתי של סעיף הדיור על כ-3%. כך, אנו מעריכים, שהאינפלציה בשנת 2018 תעמוד על 1.0%, ו-1.1% ב-12 החודשים הבאים.


אשר לריבית בנק ישראל, אנו עדיין מעריכים שזו תקרה עוד השנה. זאת, לאור התבטאויות חברי הוועדה המוניטרית בישיבת הריבית האחרונה. מפרוטוקול דיוני הריבית, של בנק ישראל שפורסם בשבוע שעבר, עולה שחברי הוועדה סבורים שיש להתחיל להכין את השווקים לאפשרות של העלאה מדודה של הריבית. גם בהחלטה האחרונה, כמו בפעמים קודמות, תמך אחד מחברי הוועדה (מתוך שישה) בהצעה להעלות את הריבית ל-0.25%. החידוש הוא בכך, שחבר וועדה נוסף טען, שהריבית הנוכחית אינה תואמת את מצב המשק, וכי היה נכון להעלותה, אולם לאור העובדה שהאפשרות לצעד זה טרם הופנמה בשווקים הפיננסיים, הוא תמך בהותרת הריבית ללא שינוי בהחלטה הנוכחית.

מגמת הירידה במדד מחירי הדירות נבלמה
מדד מחירי הדירות (שאינו כלול במדד המחירים לצרכן) עלה בחודשים יוני-יולי ב-0.3%, בהמשך לעלייה מצטברת של 0.9% בשלושת החודשים הקודמים. למרות זאת, בראייה שנתית, ב-12 החודשים האחרונים, נמצא כי מחירי הדירות ירדו ב-0.5% (יש לציין, שנתוני שלוש התקופות האחרונות ארעיים ועשויים להשתנות בהמשך).


ההאטה בשוק הדיור אמנם נמשכת, אך מסתמנת עלייה (מתונה) במספר הדירות החדשות שנמכרו - זו נתמכת גם בעלייה בהיקף המשכנתאות החדשות. נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה חודשית ממוצעת של 1.6% בהיקף העסקאות הנ"ל החל ממרץ 2018 (נתוני מגמה), זאת לאחר מגמת ירידה ממושכת. עם זאת, יש לציין כי רמת המכירות עודנה נמוכה ביחס לשנים קודמות. כך, עומד סך הדירות החדשות שנמכרו בחודשים ינואר-יולי על קצב שנתי של כ-20.5 אלף דירות, בהשוואה לרמה שנתית ממוצעת של כ-25 אלף בשנים 2010-2017.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il