TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"העליות עם פתיחת עונת הדו"חות בארה"ב מצביעות על אופטימיות שמעודדת חשיפה לסקטורים מוטי צמיחה עתידית"
מניות – העליות עם פתיחת עונת הדו"חות בארה"ב מצביעות על אופטימיות שמעודדת חשיפה לסקטורים מוטי צמיחה עתידית

מדד דאו ג'ונס אף חצה את רף ה-25 אלף נקודות, וסיכם את השבוע בעלייה של 2.3%. S&P 500 עלה ב-0.1%, ואילו הנאסד"ק – ב1.8% וקבע שיא נוסף. שלושת המדדים סגרו שבועיים רצופים של עליות.

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני ולמחצית 2018 החלה, כאשר 25 חברות מתוך S&P500 פרסמו דו"חות. כמו תמיד, את עונת הדו"חות פתחו הבנקים הגדולים עם צמיחה חזקה ברווחים, אם כי נמוכה במקצת מהצפוי, וצמיחה נאה בהכנסות. הרווח הממוצע של הבנקים גדל ב13.5%, לעומת צפי לעלייה של 15%. ההכנסות הרבעוניות של ג'יי פי מורגן צ'ייס היו גבוהות מתחזית האנליסטים, בעוד שסיטי דיווח על צמיחה נמוכה מהצפוי בהכנסות אך גם על גידול חד ברווח הרבעוני, ואילו הרווח הרבעוני של וולס פרגו ירד יותר מהצפוי. בשורה התחתונה, רוב מחירי היעד של האנליסטים לבנקים עודכנו בסוף השבוע כלפי מעלה – כך שנראה כי החדשות החיוביות עולות על השליליות.

הפתיחה החיובית של עונת הדו"חות בארה"ב עשויה להעיד על מגמה דומה בעונת הדו"חות שתיפתח בשבועות הקרובים גם בשאר העולם. בורסות אירופה סיימו את השבוע בעליות כאשר מדד המניות הכלל אירופי סטוקס 600 עלה ב-0.7% בסיכום השבוע וגם בורסות אסיה סגרו את השבוע בעליות, במיוחד הניקיי ביפן. המשך המגמה החיובית בעולם תומכת בהשקעה בסקטורים מוטי צמיחה עתידית.

גם בישראל נרשמה מגמה חיובית בשוק המניות, כאשר מדד ת"א 35 רשם עלייה שבועית של 1.6%. עד כה עלה המדד ב-2.2% ביולי – וב-7.7% בשלושת החודשים האחרונים. במיוחד בולט בשוק המקומי מדד הבנקים עם עלייה של 2.3% בשבוע החולף, 3% מאז תחילת יולי – ו-8.3% בשלושת החודשים האחרונים. הביצועים האלה ממשיכים לתמוך בהמלצה שלנו לשמור על חשיפה של כ-50% לישראל בתיק המניות.

אג"ח – ביצועים טובים לארוכים, אבל התנודתיות הגבוהה נותנת סיבה להעדיף את האג"חים הקצרים

אף שבאופן פורמלי מחלקת המחקר של בנק ישראל לא שינתה משמעותית את התחזית להעלאות ריבית - השוק מיהר להגיב להודעת הריבית האחרונה, והעקומים בשוק האג"ח השקלי חזרו אחורה למקום שבו היו לפני כחודש – בטרם התחיל הלחץ בנושא.

התנודתיות באפיק הארוך מחזקת את המלצתנו להימנע מהארכת מח"מ לנוכח התנודתיות שאינה מתאימה לרוב המשקיעים. הדבר מחזק את את ההמלצה שלנו על אחזקה של אגח קונצרני בדירוג גבוה במחמ קצר של עד שנתיים, כי היא תמשיך להעניק תשואות עודפות ובסיכון נמוך ביחס לאגח מדינה, תוך הקטנת הפוטנציאל להפתעות ברכיב הסולידי.

אנו ממשיכים להמליץ לשמור על חשיפה גבוהה יחסית לצמודים בתיק ההשקעות לנוכח המשך הביצועים של האפיק הצמוד ולנוכח הצפייה למדד יוני גבוה מהצפוי.

תיק השקעות – קצרים באג"ח, במניות פיזור על פני מספר מגמות עתידיות
גמר המונדיאל הערב יסיים אמנם את המשחקים במסגרת גביע העולם בכדורגל, אבל הוא לא יסיים את המשחקים הפוליטיים שיימשכו גם השבוע. מחר צפויה פסגת טראמפ-פוטין ולפי כל הסימנים גם השבוע נכונו לנו לא מעט הצהרות שעשויים לתעתע בשווקים. בהמשך השבוע צפויה גם העדות של המנכלים של חברות הטכנולוגיה הגדולות בבית הנבחרים בנוגע למדיניות הפרטיות שלהם – במה שעשוי להשפיע על כמה מהמניות שהובילו את הנאסד"ק לשיאים הנוכחיים שלו.

אם לשפוט לפי התנהגות השווקים בשבועות האחרונים, הגורם המרכזי בכל זאת שיכריע הוא העובדה שהנתונים הכלכליים ממשיכים להיות טובים בכל העולם: האבטלה בירידה, מרווחי האג"ח הקונצרני בירידה והמשקיעים צופים עליית ריבית בקצב איטי.

ההתנהגות השווקים ממשיכה להצדיק בתיק ההשקעות חשיפה לאג"ח חו"ל. כשלוקחים בחשבון תנודתיות, תשואה, ועלויות ללקוח (כולל מס) מגיעים למסקנה שקרנות כספיות דולריות יכולות להוות תחליף עדיף להשקעה באג"ח חו"ל בין אם בצורה ישירה ובין אם באמצעות קרנות אגח חול.

באפיק המנייתי, אנו ממשיכים להמליץ על פיזור רחב. הדרך להיחשף לשינויים העתידיים בכלכלה העולמית, היא ע"י פיזור רחב על פני מספר רב של סקטורים מוטי צמיחה עתידית, כדוגמת: פינטק, סייבר, רובוטיקה, מסחר באינטרנט, רכב אוטונומי ועוד ולא בניסיון להתמקד בסקטור אחד או שניים. לא ניתן לחזות מי מהסקטורים יניב את התשואה הגבוהה ביותר ולכן יש להתמקד בהפחתת התנודתיות הגבוהה שיש בסוג השקעה זה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il