TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

מידרוג מעלה דירוג לתדיראן הולדינגס מ- A2 ל- A1


מידרוג
ומשנה את אופק הדירוג מחיובי ליציב

שיקולים עיקריים לדירוג


העלאת דירוג החברה הינה נוכח שיפור נמשך בביצועים העסקיים תוך שמירה על פרופיל פיננסי בולט לטובה. החברה הינה שחקן מרכזי בענף שיווק מערכות מיזוג אוויר ביתיות ("ענף המזגנים") בישראל, המחזיקה בנתח שוק שנע בטווח שבין 35% - 40% לאורך זמן. בבעלות החברה המותג "תדיראן" המוערך ע"י מידרוג כמותג חזק, הנשען בין היתר, על ותק, מערך שירות מבוסס ומוניטין חיובי בקרב מתקינים מקצועיים.


מנגד הפרופיל העסקי של החברה מוגבל בשל ריכוזיות עסקית גבוהה בפעילות בתחום מיזוג האויר הביתי, והישענות על מותג עיקרי. כמו כן, לחברה ספק עיקרי של מזגנים GREE Electric Appliances Inc. ("GREE", "היצרן") שהינו אחד היצרנים הגדולים בתחום המזגנים הביתיים. מערכת היחסים של החברה עם היצרן אשר החלה כבר בשנת 2006 הינה מבוססת ומגובה בהסכם אספקה ובלעדיות אשר הוארך לפני כשנה לתקופה של שלוש שנים[1].


להערכת מידרוג, לחברה תלות באיכות הייצור ובשרשרת האספקה של היצרן וכן תלות בתנאי הסחר שמעמיד היצרן לחברה, במידה המעלה את סיכון האשראי. עם זאת הבעלות על המותג המקומי, מפעל ייצור שברשות החברה, וכוח קניה חזק המצמצמת במידה מסוימת חשיפה זו.

לחברה מיצוב עסקי גבוה בענף המזגנים המוערך על-ידי מידרוג ברמת סיכון בינונית, נמוכה מזו של ענף מוצרי החשמל בכללו, נוכח חסמי כניסה גבוהים יותר. מידרוג מעריכה כי לענף מאפיינים ייחודיים הנובעים בין היתר מהצורך בייעוץ מקצועי, משקל גבוה של עלויות התקנה והמורכבות בהחלפה של מזגן בעיקר בפלח השוק של המזגנים הגדולים. נוכח מאפיינים אלו ובשונה מענף מוצרי החשמל הביתיים, כ-70% מסך המכר הכספי של מזגנים בישראל מקורם במתקיני מזגנים עצמאיים[2]. מאפיינים אלו דורשים ניהול מקומי מורכב יותר של ערוצי השירות וההפצה ומקשים בכך על כניסתם של מותגים בינלאומיים.

רווחיות החברה נבחנת ע"י מידרוג כשיעור הרווח התפעולי ביחס להכנסות, בולטת לטובה ביחס לרמת הדירוג, והסתכמה בממוצע בשלוש שנים האחרונות בשיעור של כ- 11%, כשהיא נשענת בין השאר בשל כוח המותג "תדיראן". הרווחיות חשופה לתנודתיות מסוימת הנובעת מתנאי הסחר מול היצרן וכן משינויים בשע"ח שקל/ דולר, המגודרים באופן חלקי ע"י החברה.

לחברה פרופיל פיננסי בולט לטובה לרמת הדירוג, בזכות תזרים תפעולי חזק ומדיניות חלוקת דיבידנדים מאוזנת, במידה המפצה על מגבלות הפרופיל העסקי. החברה הוסיפה להקטין את רמת המינוף ע"י הקטנת חוב וצבירת רווחים, כפי שבא לידי ביטוי ביחס הון עצמי לסך מאזן של כ-46% נכון ליום 30.06.2019 ולאחר יישום תקן 16. יחסי הכיסוי חוב פיננסי ברוטו ל-EBITDA ול-FFO לאחר יישום תקן 16 צפויים לנוע במסגרת תרחיש הבסיס של מידרוג בטווח 0.6-0.8 ו-0.8-1.0, בהתאמה. כמו כן החברה מבצעת ניכיון לקוחות בהיקפים משתנים בטווח שבין 110 – 140 מ' ₪.

בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה היא בוחנת, בין היתר, מעת לעת השקעות במיזוגים ורכישות של חברות בתחומים סינרגטיים. לאור האסטרטגיה המתוארת, מידרוג מניחה אפשרות לקיום עסקת רכישה בטווח זמן הקצר עד הבינוני אשר תוביל לעליה ברמת המינוף של החברה. מידרוג העניקה משקל בדירוג למדיניות הפיננסית השמרנית והזהירה של החברה ותבחן ככול ותתקיים עסקה לרכישת פעילות כאמור, את השלכותיה על דירוג החברה, בראי תרומתה לפיזור קווי העסקים של החברה, תוך שמירה על רמת מינוף מתונה ויחסי כיסוי מהירים.

[1] ראה דיווח מיידי של החברה מיום 31.10.2018 - https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1192001-1193000/P1192087-00.pdf


[2] נתוני GFK



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il