TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
התרחיש הפסימי הנגזר משוק האג"ח האמריקאי תומך בשילוב אפיקים
מה עושים השבוע?

1. מניות- שומרים על חשיפה מנייתית גבוהה לישראל, אחרי עוד שבוע שהציג סטיות תקן נמוכות יותר מהעולם

בתקופה שבה מפגין השוק האמריקאי עצבנות גבוהה, שוב בלטו המדדים הישראלים בתנודתיות נמוכה יותר. בעוד שהשוק האמריקאי רושם ירידות יומיות של 3% ועליות של 2%, התנודתיות של השוק המקומי נמוכה יותר. בסיכום שבועי, מדד ת"א 90 ירד 0.7%- בעוד מדד S&P500 ירד 1%-. אנו ממשיכים לראות את השוק המקומי כשוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל תשואה גבוה, אשר מתפקד טוב ושימשיך להיות בעל סטיית תקן נמוכה יותר מהשוק האמריקאי וממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול יותר מהחשיפה המנייתית לישראל.

עונת הדו"חות בת"א ממשיכה השבוע, לאחר פרסום דו"חות טובים של הבנקים ושל סקטור הנדל"ן שנהנה מירידת התשואות בישראל ובעולם. השבוע צפויים להתפרסם דו"חות של גזית גלוב ושיכון ובינוי ביום רביעי, וביום חמישי תדווח אלוני חץ.

על רקע הורדות הריבית בארה"ב ובעולם וההבנה שבישראל הריבית לא תעלה בזמן הקרוב, המיקוד להמשך השנה, הוא השקעה במניות בשיעור גבוה יחסית, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל. שוק המניות בישראל הינו אחד משוקי המניות הדפנסיביים בעולם, כאשר בתקופות של שנה/שלוש שנים/חמש שנים, הוא הפגין סטיית תקן נמוכה משוקי המניות בארה"ב, אירופה, יפן והשווקים המתעוררים.

2. אג"ח בארץ- ביצועים חזקים בחלק הבינוני-ארוך תומכים במח"מ בינוני כדי ליהנות מעקום התשואות התלול;
אג"ח דולרי- התהפכות העקום יחד עם תשואות ממשלתיות בשפל תומכים במימוש רווחים ומעבר למח"מ קצרצר.

ירידת התשואות החדה בעולם באה לידי ביטוי גם בשוק המקומי ובמיוחד באפיק הממשלתי השקלי. בקונצרני, השלים מתחילת השנה התל בונד שקלי בנקים וביטוח 7.4%+ ומדד התל בונד 60 סיפק 6.6%+. אנו מרגישים יותר בנוח במח"מ בינוני (ולא קצר) ושמירה על מרכיב של אג"ח קונצרני בחלק המדורג A ומעלה על מנת להקטין תנודתיות ועם מרכיב מט"ח מוגבל בכל תיק.

ההפתעה השלילית במדד המחירים בסוף השבוע מעמידה את האינפלציה בשנה האחרונה על 0.5%+ ונשאלת השאלה האם אחרי הבחירות ב 17 לספטמבר הכיוון ישתנה? בהתחשב בהבנה כי לאחר הבחירות תידרש כל ממשלה שתוקם למהלך משמעותי לצמצום הגירעון, בין היתר באמצעות העלאות מסים, אנו ממשיכים לשמור על הרכיב הצמוד בתיק ההשקעות ופועלים למען תיק מאוזן.

אחרי העליות החדות באג"ח הממשלתי הדולרי בשבועות האחרונים, להערכתנו שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגרסיבי להורדות ריבית ב- 12 החודשים הקרובים. לאור זאת, להערכתנו, כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יש יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של רווחים נאים מתחילת השנה ונעבור בינתיים למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות - כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

בשונה מהאג"ח הדולרי, מבנה עקום האג"ח המקומי תלול, לכן יש עדיפות להתמקד במח"מ בינוני ואסטרטגיה של "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון.

השקעה בתיק אג"ח מפוזר לפדיון מאפשרת לא רק פיזור למספר גבוה של אג"חים שקלים וצמודים ורמת וודאות גבוהה יותר לגבי התשואה לפדיון, אלא מאפשרת ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות כפי שאנו עשויים לראות במהלך המחצית הנוכחית.

3. תיק השקעות– שילוב אפיקים מסייע בהפחתת תנודתיות, מוריד את סטיית התקן ומסייע ללקוחות לצלוח בשלום תקופות כאלה

בחודשים האחרונים אנחנו מתמקדים בהפחתה הדרגתית של הסיכונים ע"י 4 פעולות מרכזיות, כאשר הפעולה המרכזית שחשוב לעשות היא שילוב מספר רב של אפיקי השקעה, תוך איתור קורלציות נמוכות בין נכסים שונים. חזרתה של התנודתיות בחודש האחרון מחייבת לפעול להקטנת סיכונים באמצעות תיק מפוזר שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם דולר.

בעוד שבארה"ב מדברים על הורדות ריבית והשוק מתמחר זאת, השוק המקומי עדיין אינו מגלם צעדים קיצוניים שבנק ישראל עשוי לנקוט ולכן אנו ממשיכים להמליץ על תיק אג"ח במח"מ בינוני.

בנוסף, אנו מתמקדים בהסטה לשווקי מניות בעלי סטיות תקן נמוכות יותר כמו ישראל לצד ארה"ב, באחזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון ובכך נרצה לייצר ללקוח וודאות בתשואה ולגרום לו להתמיד.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il