TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית


דויטשה בנק
דוח התעסוקה החודשי שיתפרסם ביום שישי יהיה הנתון המרכזי השבוע. בנוסף גם מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון ISM יהיה בעל חשיבות
כריסטיאן נולטינג | 4/10/21, 16:49
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
תמונת המצב בשווקים:
השווקים עשויים לייחס חשיבות יתרה למחלוקת בנושא תקרת החוב אך דוח התעסוקה החודשי שיתפרסם ביום שישי יהיה הנתון המרכזי השבוע. בנוסף גם מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון ISM יהיה בעל חשיבות. בגרמניה השיחות המקדמיות בנוגע להקמת קואליציה יימשכו אך בצורה שקטה ומאחוריי דלתות סגורות. השבוע הקרוב לא יהיה שופע בנתוני מאקרו ביבשת אירופה אך יש לשים לב לנתון הזמנות מפעלים בגרמניה (רביעי) וייצור תעשייתי (חמישי). ביבשת אסיה אנו נקבל את נתון סחר החוץ בהודו (מאוחר יותר היום) ורזרבות מטח באינדונזיה (חמישי). בסין מדד מנהלי הרכש של מכון CAIXIN לסקטור השירותים יתפרסם ביום שישי כאשר יום לאחר מכן ביום שבת יתפרסמו מדד המחירים לצרכן וליצרן. מנהיג מפלגת ה-LDP החדש ביפן, Fumio Kishida, הושבע על ידי הפרלמנט כראש ממשלה היום והוא רוצה כי התאריך לבחירות כלליות יהיה ב-31 באוקטובר. ארגון אופ"ק ייפגש ביום חמישי. פגישות בנקים מרכזיים השבוע כוללות את הבנק המרכזי האוסטרלי מחר ואת הבנק המרכזי ההודי ביום חמישי.
יומן אירועים כלכליים:
שני:
הודו – מאזן סחר חוץ (ספטמבר).
ארצות הברית- הזמנות מפעלים (אוגוסט).
שלישי:
אוסטרליה- פגישת הבנק המרכזי האוסטרלי.
ארצות הברית- מדד מנהלי הרכש של ISM לסקטור השירותים (ספטמבר).
רביעי:
גוש היורו- מכירות קמעונאיות (אוגוסט).
ארצות הברית: סקר התעסוקה של מכון ADP (ספטמבר).
חמישי:
גרמניה- ייצור תעשייתי (אוגוסט).
שישי:
סין- מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון CAIXIN(ספטמבר).
הודו- פגישת הבנק המרכזי ההודי.
ארצות הברית- דוח התעסוקה החודשי (ספטמבר).
שבת:
סין- מדד המחירים לצרכן ומדד המחירים ליצרן (ספטמבר).

עדכון שווקים: תשואות אגרות החוב ושווקי המניות
לקח עבור השווקים כמעט שבוע לעכל את ההשלכות של פגישת הפד שנערכה ב-20-21 לספטמבר אך תשואות אגרות החוב נעו בצורה משכנעת כלפי מעלה כעת וייתכן גם בעזרתם של בנקים מרכזיים אחרים שמביעים גישה ניצית. תשואת אגרת החוב הממשלתית של ארצות הברית לתקופה של 10 שנים נסחרת ברמה של 1.47% ואגרת החוב של ממשלת גרמניה ל-10 שנים נסחרת בתשואה של מינוס 0.23%. שווקי המניות רשמו ירידות חדות ביום שלישי האחרון כאשר מדד האס אנד פי 500 מסיים את שבוע המסחר בירידה של 2.2%. תשואות גבוהות יותר גרמו לתנועה קלאסית החוצה ממניות הצמיחה על רק חששות בנוגע לשווי החברות כאשר סקטור מניות הערך מציג ביצועים טובים יותר ביחס לסקטור הצמיחה בתנאי ריבית אלו. מחירי הנפט החלו לזוז כלפי מעלה בתחילת השבוע על רק תחזית לביקושים גלובליים חזקים אך מאז העלייה נבלמה לאור חששות בנוגע למלאים ותנועות בשוק המטח. מדד הדולר (DXY) רשם את רמתו הגבוהה ביותר מזה שנה ביום רביעי האחרון.
שורה תחתונה: עליית תשואות אגרות החוב דוחפת לרוטציה סקטוריאלית בשווקי המניות. התחזקות מטבע הדולר גורמת להשפעה על שוק הסחורות.

ארצות הברית: שוק העבודה ותקרת החוב
תביעות האבטלה השבועיות האחרונות היו גבוהות מן הציפיות ולכן השוק כעת יתמקד בסקר התעסוקה של מכון ADP ביום חמישי ובדוח התעסוקה החודשי הרשמי שיתפרסם ביום שישי. שיעור האבטלה יחד עם מדדים אחרים בדוח יהיו בעלי חשיבות ולא רק הנתון הרשמי של מספר המשרות שנוצרו. השווקים עשויים גם להיות לחוצים אם לא תחול התקדמות נוספת במטרה לפתור את נושא תקרת החוב. הקונגרס העביר כעת הצעה משלו למימון במטרה למנוע את השבתת הממשלה אך אין עדיין פתרון באופק לאור העובדה כי הרפובליקנים לא מאפשרים להצבעת רוב רגילה בסנאט והדמוקרטים לא רוצים ללכת לנתיב של העברה במסגרת "השלמה". בנוסף גם מאבקים בתוך המפלגה הדמוקרטית הביאו לדחייה בהצבעה על תוכנית התשתיות.
שורה תחתונה: נתונים משוק העבודה עשויים להחריף את החששות בנוגע להאטה בעוד שהעיכוב בנושא תקרת החוב מבליט את חוסר התפקוד של הממשלה.

הודו: הבנק המרכזי ההודי וההתאוששות הכלכלית
הבנק המרכזי ההודי נפגש ביום חמישי. מטרתו של הבנק להכין את השווקים לצמצום המדיניות המוניטרית בעתיד אך הוא עשוי להחליט להמתין עם העלאת הריבית או צעדים אחרים עד מאוחר יותר השנה. הבנק המרכזי ההודי כבר הוכיח את יכולתו לספוג יתרות נזילות דרך הנפקות VRRR וימשיך להשתמש במגוון כלי המדיניות הקיימים לרשותו. נתוני המאקרו האחרונים היו טובים כאשר הכלכלה נעשית חסינה יותר לגלי הקורונה. הצמיחה בסקטור הליבה האיצה בחודש אוגוסט (11.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ונתון הגירעון התקציבי היה טוב בהרבה מן הצפי. הבנק המרכזי ההודי הותיר את תחזית הצמיחה שלו עבור שנת 2022(מסתיימת ביוני) על 9.5% אך תיקן את הצמיחה הפרטנית עבור כל רבעון כך שהסיכום יגיע לתחזית זו. בניגוד למקומות אחרים בעולם, הבנק המרכזי ההודי עשוי להוריד במעט את תחזית האינפלציה עבור שנת 2021 ( מדד המחירים לצרכן רשם האטה בחודש אוגוסט לרמה של 5.3%) אך הציפיות האינפלציוניות עשויות להישאר גבוהות במיוחד אם יהיה ברור יותר כי הבנק המרכזי ההודי לא ממהר לדחוף את האינפלציה אל עבר היעד של 4%.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי ההודי מכין את השווקים עבור צמצום מוניטרי. נתוני המאקרו ממשיכים להיות טובים אך שווקי המניות תיקנו כלפי מטה מעט.

סין: צמיחה וחששות בסקטור הנדלן
מדד המחירים לצרכן וליצרן יתפרסמו ביום שבת הקרוב אך תשומת הלב של השווקים עשויה להיות במקום אחר. מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור הרשמי בסין נפל לרמה של 49.6 בחודש ספטמבר (הפעם הראשונה שהוא נפל מתחת ל-50 מאז חודש פברואר 2020, קרוב לתחילתה של מגפת הקורונה). אחת הבעיות שחברות רבות נאלצות להתמודד איתה היא הפסקות חשמל וקשורות יותר למחסור בפחם מאשר לניסיון ארוך הטווח של סין להתמודד עם פליטות גזי חממה דרך חיזוק הפיקוח על הצריכה של חומרים מזהמים. בצד החיובי נראה כי התפרצויות של נגיף הקורונה פחות תכופות ופתיחת הכלכלה מחדש באה לידי ביטוי בנתון מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור הלא רשמי שעלה לרמה של 53.2 (עלייה חדה לעומת 47.5 באוגוסט). בכל מקרה ציפיות השווקים בנוגע לצמיחה הכלכלית ברבעון ה-4 עשויות להיות מתוקנות כלפי מטה. פשיטות רגל פוטנציאליות בסקטור הנדלן יביאו את המלווים המקומיים להחלטות קשות עקב העובדה כי 40% משוק ההלוואת המקומי קשור לסקטור הנדלן. מלווים אלו מתבקשים על ידי השלטונות לתמוך במאמצי הממשלה לחיזוק הקונים מה שעשוי להביא לעלייה בסיכון שלהם לטווח הארוך.
שורה תחתונה: תחזית הצמיחה ברבעון ה-4 עשויה להיות מתוקנת כלפי מטה. התמיכה בסקטור הנדלן המקומי תהיה בעלת השלכות עבור הבנקים המקומיים.

נפט: המצב נותר נזיל
ארגון אופ"ק ייפגש ביום חמישי כאשר אפשרות של העלאת התפוקה תעלה לדיון. מחירי הנפט עלו בצורה זמנית מעל 76 דולר לחבית מסוג WTI ו80 דולר לחבית מסוג Brent בשבוע שעבר לפני שהם נסוגו לאחור. הגידול העולמי בביקוש לנפט היה הגורם המשמעותי שדחף את המחירים לעלייה אך ישנם גם גורמים נוספים בעלי השפעה. הוריקן Ida פגע בתפוקה בארצות הברית בצורה חזקה יותר ממה שצפו ומלאי הנפט במדינות ה-OECD נמצאים ברמתם הנמוכה ביותר מאז שנת 2018. מחירי הגז הטבעי שרשמו עליות לאחרונה מפעילים לחץ גם על מחירי הנפט כלפי מעלה. יחד עם זאת זה יהיה מוקדם מידי להניח כי העליות יהיו מתמשכות. מחירי הנפט נסוגו לאחור בחלק השני של השבוע שעבר כתוצאה מנתון מלאי גבוה מהצפי בארצות הברית ומטבע דולר חזק. מחיר חבית נפט נסחר שוב במחיר של 75.7 דולר לחבית מסוג WTI, כאשר מחיר חבית מסוג Brent נסחר ברמה של 79.1 דולר לחבית. עדויות בנוגע להאטה בכלכלה הסינית עשויות להיות בעלות השפעה על הביקוש וחששות אלו עשויות לגבור על התמיכה שמקבל מחיר הנפט מצד הציות של החברות בארגון אופ"ק למכסות שנקבעו עבור כל מדינה יחד עם גידול תפוקה מאכזב מחברות פצלי השמן בארצות הברית.
שורה תחתונה: חששות בנוגע לצמיחה הכלכלית הגלובלית עשויות לעצור את מגמת העלייה במחירי הנפט. התחזית שלנו 12 חודשים קדימה עבור מחיר חבית נפט מסוג WTI עומד על 68 דולר לחבית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il