TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
פירוש הנתונים בשוק העבודה האמריקאי
כריסטיאן נולטינג | 29/6/21, 16:50
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
תמונת המצב בשווקים:
שלל נתונים צפויים השבוע כאשר השיא יגיע עם דוח התעסוקה החודשי בארצות הברית ביום שישי. סקר ה- ADP (ביום רביעי) עשוי גם להיות בעל השפעה על השוק. באירופה אנו נקבל את נתון ביטחון הצרכנים מחר אך מרבית תשומת הלב תהיה לנתון מדד המחירים לצרכן לכל מדינה ולגוש כולו(ימים שלישי ורביעי). בסין נתוני המפתח יהיו מדד מנהלי הרכש הרשמי ביום רביעי ומדד מנהלי הרכש לסקטור הייצוא של CAIXIN ביום חמישי. בנוסף יש לשים לב האם תתרחש התערבות נוספת של הממשל בסין במחירי הסחורות. נתונים נוספים ביבשת אסיה יכללו את מאזן הסחר בהודו ומדד המחירים לצרכן באינדונזיה, שניהם יתפרסמו ביום חמישי. ארגון אופ"ק פלוס נפגש ביום חמישי. בגזרת הבנקים המרכזיים לא מתוכננת פגישה של בנק מרכזי גדול אך נשיאת הבנק המרכזי האירופאי לאגארד צפויה לנאום ביום שישי. חששות בנוגע לנגיף הקורונה יתמקדו בהתקדמות מבצע החיסונים במדינות שונות וההתפשטות של וריאנט הדלתא.

עדכון שווקים: מייצבים את הסירה
השבוע שעבר התברר כחיובי אחרי הכל. לאחר התחלה תנודתית לאור רעידות משנה כתוצאת מפגישת הפד, מדד האס אנד פי 500 התאושש וסיים את שבוע המסחר בעלייה של 2.7 אחוז. תשואות אגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית ל-10 שנים התייצבו על תשואה של 1.5%. חברי הפד הרגיעו מחדש את השווקים בנוגע למדינות המרחיבה של הפד. מסר זה של הפד גם הוביל לירידה במדד הדולר DXY לרמה של 91.9 משיא של 92.4 שנרשם בתאריך ה-17 ליוני. באזורים מסוימים עם זאת הפד אינו השריף היחידי בעיירה. עבור סחורות מסוימות(ברזל עלייה של 107% לעומת השנה שעברה) רצון הרשויות בסין להוריד את המחירים עשוי להיות גורם חשוב יותר מהפד. שווקי הנפט עדיין רואים את תמונת המצב הנוכחית כחצי הכוס המלאה: מחירי הנפט המשיכו לעלות על רקע הצפי לעלייה בביקוש הבינלאומי.
שורה תחתונה: שווקי המניות והחוב התייצבו לעת עתה אך לחצים עדיין קיימים.

נתוני שוק התעסוקה האמריקאי: הפרטים הם המפתח
חברי הפד (פאואל) הדגישו את המחויבות של הפד למנדט שלו בנוגע לשוק התעסוקה כסיבה אחת מדוע המדיניות המרחיבה תימשך. אך נשאלת השאלה באיזה מצב אמיתי נמצא שוק העבודה האמריקאי? אנו יודעים לומר כי שוק העבודה האמריקאי עדיין נמצא במחסור של 7.6 מיליון משרות לעומת המצב לפני הקורונה. יחד עם זאת מספר אינדיקטורים(שיעור מתפטרים גבוה, 9.3 מיליון משרות פתוחות) מצביעות על תמונה ששוק העבודה מהודק הרבה יותר מזאת שעולה מהמחסור במשרות במיוחד בסקטורים שהתאוששות בהם לאחר הסרת הסגר היא מהירה(אירוח ותיירות). ירידה לפרטים בנתונים לגבי שוק העבודה האמריקאי חשובה ולכן ייתכן והשוק יתמקד בנתון ה-ADP ביום רביעי בדרך שונה מאשר דוח התעסוקה הרשמי המלא לחודש יוני.
שורה תחתונה: הפרטים של הנתונים השונים לגבי דוח שוק העבודה האמריקאי יהיו חשובים אפילו אם תשומת הלב המיידית היא על הכותרת.

גרמניה: אווירה חיובית ומדיניות פיסקלית
הקריאה הראשונית של מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור בגרמניה עמדה על 64.9 לחודש יוני כאשר סקטור השירותים עמד על רמה של 58.1. שני המספרים הללו הכו את התחזיות ושינויים משמעותיים בקריאה הסופית ביום חמישי הקרוב לא צפויים. השבוע נקבל גם את מדד המחירים לצרכן עבור חודש יוני ביום שלישי, נתוני תעסוקה לחודש יוני ביום רביעי ומכירות קמעונאיות ביום שישי. קריאה גבוהה נוספת של מדד המחירים לצרכן לעומת השנה שעברה צפויה אך היעדר צפי למדיניות מוניטרית מצמצמת בקרוב ונתונים טובים של שוק העבודה ומכירות קמעונאיות צפויים לשמר את ההרגשה הטובה. מדיניות מוניטרית היא כמובן בידיים של הבנק המרכזי האירופאי אבל הציפיות לגבי המדיניות הפיסקלית(אם לא מציאות) עשויות להיות נזילות במיוחד לאור שנת הבחירות. המפלגות הפוליטיות הולכות אחרי ארצות הברית וחוזרות על ההתחייבות שלהם להגדיל את ההוצאה על תוכנית תשתיות כחלק מרכזי מהתאוששות לאחר נגיף הקורונה. זה עושה היגיון אך צריך להיות משולב עם רפורמות גם בצד ההיצע במיוחד לאור קשיי הדמוגרפיה של גרמניה. הוצאה גרמנית גבוהה עשויה גם לשלוח רמזים סותרים לשאר גוש היורו.
שורה תחתונה: ההתאוששות הגרמנית נמשכת אבל ציפיות לגבי המדיניות הפיסקלית בגרמניה עשוית להפוך להיות בנות ערובה לעושר.

הודו: התמקדות על הריבית הריאלית השלילית.
שיעור הנדבקים בנגיף הקורונה בהודו נותר מקור לדאגה על אף שמספר אינדיקטורים מצביעים על שיפור מסוים. האינפלציה והשלכותיה חוזרות למרכז הבמה בנוגע לדיון על המדיניות. מדד המחירים לצרכן של חודש מאי בשיעור של 6.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה הגביר את החששות שלמרות ביקוש רך שיעור גבוה במדד המחירים WPI יוביל לעליות מחירים בסעיפים רבים במדד המחירים לצרכן וציפיות עתידיות לאינפלציה. מדד מחירים לצרכן גבוה מובילים לריבית ריאלית שלילית גבוהה(במיוחד עבור ריבית הריפו ההפוכה, שיעור הריבית המרכזי כרגע). ייתכן גם כי ריבית ריאלית שלילית דחפה לעליות בשווקי המניות ההודיים. בשלב מסוים הריביות הריאליות השליליות יתחילו לעלות-הבנק המרכזי ההודי לא צפוי לפעול במהירות אך הפגישה בחודש אוגוסט עשויה להציג גישה ניצית יותר עם ניהול המכרזים של ריבית הריפו ההפוכה שעשויה להוביל להעלאת ריבית ברבעון ה-4 של 2021. פרוספקט זה עשוי לגרום לשוק המניות ההודי להיות פגיע לכל תיקון בשווקי המניות הגלובליים. נכון לרגע זה עם זאת, השווקים להיות נתמכים על ידי התעניינות בתשתיות וקונסולידציה בסקטור התעשייה למרות טרנדים שליליים בשאר חלקי הכלכלה ההודית.
שורה תחתונה: אינפלציה גבוהה היא בעלת השלכות עבור המדיניות העתידית של הבנק המרכזי ההודי אך גם עבור שווקי המניות ההודיים.

סין וסחורות: לוחצים על הברקס
אינפלציה היא מקור לדאגה גם עבור סין אבל הפוקוס כאן הוא על מחירי חומרי גלם שמשמות לייצור ועשויות להשפיע על רווחיות סקטור התעשייה. מדד המחירים לצרכן נותר נמוך. בניגוד לכך מדד המחירים ליצרן עלה בשיעור של 9% בחודש מאי והרשויות משמיעות את קולם להתערבות. מוקדם יותר בחודש יוני היה איום לשחרר סחורות תעשייתיות מהמלאים של המדינה. בשבוע שעבר רשות הפיתוח והרפורמות הודיעה כי תחקור חשד לספקולציה במחיר הברזל מה שהוביל לפחות באופן זמני לעצירה בעלייה של סחורה זו ואחרות(שמן בישול). איומים סיניים להתערבות עשויים לשלב כוחות באופן אירוני עם הטון הניצי יותר של הפד על מנת לדחוף למטה את המחירים בסופו של דבר כאשר מדד מחירי הסחורות של בלומברג מתייצב כעת לאחר עלייה חדה ועל אף העובדה כי הוא עדיין נסחר בעלייה של 46% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. שיחות בנוגע להתערבות בנעשה בשווקים צפויות להימשך לעת עתה .
שורה תחתונה: מחירי הסחורות צפויים להמשיך להיות נושא חשוב עבור קובעי המדיניות בסין אפילו אם תתחיל מגמת התמתנות בשיעור העלייה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il