TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

COFACE : צפויה עלייה של 32% בפשיטות רגל בעולם


Coface
במחצית הראשונה של 2020, הייתה ירידה של 14% במספר שעות עבודה – שווה ערך ל- 400 מיליון משרות.ישראל מדורגת ע"י קופאס ברמת סיכון A3 המעידה על "סיכון סביר"

מגיפת הקורונה ממשיכה לצבור תאוצה בכל העולם גם ברבעון השלישי של השנה ואי הודאות סביב המגפה ממשיכה לפגוע בצמיחה של עסקים ברחבי העולם שבאה לידי ביטוי בדחיית הוצאות ופרויקטים. לכן חברת ביטוחי האשראי הבינלאומית COFACE צופה קצב צמיחת תמ"ג עולמי של 4.8%- (צמיחה שלילית) בשנת 2020 ושל 4.4%+ בשנת 2021 כאשר את הצמיחה הצפויה ב – 2021 היא מגדירה כצמיחה טכנית בלבד ("post lockdown recovery")


 


בחברה מציינים כי קיימת שונות גדולה בצמיחה הצפויה בין המדינות השונות  .


בין 20 הכלכלות שישיגו את הצמיחה המצטברת החזקה ביותר בשנים 2020-2021 כמחציתן באסיה (כולל סין וויאטנם). החצי השני מורכב אך ורק ממדינות אפריקה (כולל חוף השנהב, גאנה, רואנדה וטנזניה). בקצה השני של הספקטרום, בין 15 המדינות בהן צופים צניחה בצמיחה נמצאות שבע מדינות בדרום אמריקה : מקסיקו, ונצואלה, ארגנטינה, אקוודור, פרו, בליז וניקרגואה. ולצידן דרום אפריקה, ניגריה וגם ישראל בקבוצה זאת.


 


נתונים אלו עולים מסקירת הברומטר -  סקירה רבעונית בינלאומית של חברת ביטוח אשראי קופאס הבוחנת את הסיכון העסקי במדינות העולם לסיכום הרבעון השלישי של 2020.


נתוני הסקירה מפורסמים בישראל באמצעות קופאס ישראל, הסניף הישראלי של החברה המעניק ביטוח אשראי לחברות ישראליות הפועלות בשוק מקומי ויצואנים ישראלים הפועלים בחו"ל.


מיכאל נחמנוביץ, מנכ"ל קופאס ביטוח אשראי ישראל מציין כי בישראל קיים אתגר גדול – גיבוש ויישום מדיניות כלכלית נכונה תוך יישום צעדים מוניטריים ופיסקליים מאוזנים אשר יאפשרו את המשך צמיחת התמ"ג בטווח בינוני וארוך ולא להסתפק רק ב"צמיחה טכנית" בטווח מידי.


 


עוד עולה מהסקירה שאי הודאות הקיצונית שבאה לידי ביטוי בדחיית פרויקטים והשקעות, סגירת או הפסקת קווי ייצור הביאה לפיטורים וירידה במספר המשרות ועל פי ארגון העובדים הבינלאומי, במחצית הראשונה של 2020, הייתה ירידה של 14% במספר שעות עבודה – שווה ערך ל- 400 מיליון משרות. הירידה המשמעותית ביותר במספר המשרות  נצפתה בארה"ב ובאמריקה הלטינית כאשר הנפגעים העיקריים היו עובדים ומשרות שלא יכולות להתבצע מהבית ובדרך כלל מדובר בעובדים פחות מוסמכים כך שהמשבר הזה צפוי להוות זרז לאי שיוויון חברתי.


 


בסקירה בחנו את העלייה הצפויה במקרי פשיטות הרגל בעולם ומצאו כי בממוצע צפויה עלייה  של 32% במקרי פשיטות רגל בעולם כאשר בצפון אמריקה שיעור הנפילות יעמוד על כ- 41% באירופה על 22% ובאסיה על 29%. מבין המדינות בהונג צופים עלייה של 78% במקרי פשיטת הרגל ובטאיוון עלייה של 1% בלבד.


 


עוד בוחנים בסקירה את הסיכון העסקי של 162 מדינות בעולם. ממדד זה עולה כי ישראל מדורגת בדרוג A3 (סיכון סביר) ע"י קופאס  בדומה למדינות כמו ארה"ב, קנדה, צרפת, אוסטרליה וגרמניה. בדרוג A2 (סיכון נמוך ) מדורגות מדינות כמו דנמרק ושבדיה ומהצד השני בדרוג E (סיכון קיצוני ) מדורגות איראן, עירק ואפגניסטן. בחריין, כווית ואיחוד האמירויות שמעניינות עכשיו ישראלים רבים בשל הליך השלום, מדורגות בדרוג B  (סיכון גבוה למדי )


 


לצד הסיכונים הכלכליים מתייחסת החברה גם לסיכון הפוליטי ומציגה מדד של "רגישות" פוליטית חברתית. ממדד זה עולה כי 5 המדינות המסוכנות ביותר הן אירן, סודן, סיריה, ונצואלה, ובחריין


 


השילוב של  רגישות פוליטית/חברתית גבוהה עם חוסר שביעות רצון של האזרחים לגבי הטיפול בקורונה עלול לגרום לבעיות חברתיות מהותיות. בין היתר בחברה צופים משברים חברתיים ופוליטיים במדינות כמו  ארה"ב וספרד ,בקרב מדינות מתפתחות – מקסיקו ופיליפינים כאשר גם המדדים של איחוד האמירויות וטורקיה מצביעות על רמת רגישות גבוהה של המערכת הפוליטית.


 


מיכאל נחמנוביץ', מנכ"ל  קופאס ביטוח אשראי בישראל מציין כי "סקירת החברה הבינלאומית ממפה את הסיכונים בעולם ויכולה להוות כלי עבודה עבור ישראלים המעוניינים לקדם עסקים במדינות שונות בעולם. כיום אנשי עסקים ישראלים רבים מתחילים להתעניין בקידום עסקיהם באיחוד האמירויות, בחריין ומדינות מתפתחות אחרות, אך הם צריכים לקחת בחשבון את הסיכונים. שכן למרות העובדה שמדובר במדינות עשירות הרי שחלק מהחברות שפועלות בדובאי ובאמירויות אחרות מגלמות רמת סיכון גבוהה מאוד ולכן ביטוח אשראי ושירותי גביית חובות הם כלים חיוניים ליצואנים שירצו להפחית את הסיכונים בפעילותם בשווקים חדשים".



 



·       


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il