TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

3 מקצועות שייתנו לכם ביטחון תעסוקתי


ביטחון תעסוקתי והידיעה שתמיד יהיה מקום פנוי להשתלב במשק עם מקצוע מסוים חשובים לא פחות מהשכר והתנאים. אז באיזה תחומים אפשר להשיג את היתרונות האלה ומה כרוך בצבירת הידע והניסיון? הנה כל הפרטים

רוב העובדים מציבים את הנושא של ביטחון תעסוקתי בראש סדר העדיפויות כאשר הם בוחרים מסלול לימודים וקריירה. זו תופעה שקיימת לא רק בישראל אלא גם בשאר העולם המערבי, והיא מאפיינת שכירים ועצמאיים כאחד. הביטחון התעסוקתי בא לידי ביטוי בידיעה שלפיה תמיד יהיה מקום פנוי להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס. בנוסף, הרבה אנשים בוחנים את הביטחון התעסוקתי לצד פרמטרים כמו שכר ותנאים ומשתמשים בו כאמצעי להשוואה בין מקצועות.


השאלה המתבקשת היא אלו מקצועות עונים על הצורך הזה ומה מאפיין אותם. הנה למשל 3 תחומים שמהם אפשר להתחיל:
1. סיעוד
מקצוע הסיעוד מספק ביטחון תעסוקתי בעיקר בגלל העלייה ההדרגתית בתוחלת החיים של גברים ונשים כאחד. עלייה בתוחלת החיים מגבירה את הצורך באנשי סיעוד, שיכולים לטפל בקשישים ומבוגרים ולהבטיח להם איכות חיים גבוהה. כבר היום יש ביקוש גבוה ללימודי תואר ראשון בסיעוד והוא לא צפוי להפסיק בקרוב.
עם זאת, לימודי סיעוד לא מתאימים כמובן לכולם והם דורשים מחויבות מלאה מצד העוסקים בתחום. אפשר להגיע ללימודים כאלה במסגרת תעודה מקצועית או לבצע הסבה מקריירה קיימת. הכי חשוב להבין את המשמעות של עבודה בסיעוד ולקחת בחשבון גם את הקשיים הפיזיים והמנטאליים.


2. הוראה
גם במקצוע ההוראה יש המון ביטחון תעסוקתי, כי קשה לתאר את עתיד האנושות בלי מורים ומחנכים. הביקוש לעובדי הוראה גבוה והוא משתנה רק מבחינת תחומים ומקצועות. מורים יכולים למצוא משרות מתגמלות בענף הציבורי והפרטי, להציע את שירותיהם באופן עצמאי או להשתלב באקדמיה.
החיסרון של מקצוע ההוראה עלול להיות שכר נמוך ביחס לעובדים אחרים במשק. מצד שני, מורים ואנשי חינוך מקבלים כמות גדולה יותר של ימי חופש ועובדים פחות מדי יום. המשמעות היא חיסכון על גנים וקייטנות לילדים וכאמור ביטחון תעסוקתי רב ומשמעותי.


3. הנדסה
מבחינה טכנית, המשק זקוק למהנדסים על מנת להמשיך לעמוד בקצב של ההתפתחויות הטכנולוגיות. גם במקצוע כמו הנדסה יש המון תתי-תחומים שבהם אפשר להתמחות, אך קשה להתעלם מהביטחון התעסוקתי. משרות בתחום ההנדסה זמינות בסקטור הפרטי בארץ ובעולם, הן מתאימות לבעלי הכשרה מתאימה והן גם מתגמלות עובדים מצטיינים שצוברים ניסיון וידע נוסף.
החיסרון של הנדסה הוא תלות במסלול לימודים יחסית ארוך. מהנדס שרוצה לקבל שכר גבוה צריך ללמוד 3-4 שנים לפחות ולעיתים גם לעמוד במבחנים כדי לקבל תעודת מקצוע. כמו כן, נדרשות תכונות מאוד ספציפיות על מנת להשתלב בתחום ההנדסה. זה מקצוע שמתאים לבעלי יכולת ריאלית ולמי שמתחבר לנושאים כמו מתמטיקה, פיזיקה, כימיה וכדומה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il