TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לאן נעלמו הדירות הקטנות באזור חיפה?


התאחדות הקבלנים
על פי הנתונים, בשנת 2006 כ-13% מכלל התחלות הבנייה בעיר היו של דירות קטנות ובשנת 2016 נתח הדירות הקטנות מכלל התחלות הבנייה ירד ל-5% בלבד
בעשור האחרון שוק הדירות בישראל עבר מהפכה. המפרט הטכני שודרג, איכות הבנייה עלתה, המרפסות גדלו והיזמים מעניקים לצרכן הישראלי חווית מגורים שלמה. בעשור האחרון גם תמהיל הדירות השתנה. מניתוח התחלות הבנייה ( למ"ס ) בשנת 2006 בהשוואה לשנת 2016 שבוצע על ידי ארגון קבלני חיפה עולה כי בחיפה חלה ירידה בהתחלות בנייה של דירות קטנות לטובת דירות בנות 5 חדרים.

על פי הנתונים, בשנת 2006 כ-13% מכלל התחלות הבנייה בעיר היו של דירות קטנות ובשנת 2016 נתח הדירות הקטנות מכלל התחלות הבנייה ירד ל-5% בלבד. לעומת זאת, שיעור הדירות הגדולות בנות 5 חדרים עלה מ-21.5% בשנת 2006 לכ-35% בשנת 2016.

לדברי חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה "הירידה בשיעור הדירות קטנות צריכה להטריד יישובים הכוללים מוסדות להשכלה גבוהה כמו חיפה. מכיוון שהדירות הקטנות מבוקשות בדרך כלל על ידי סטודנטים.

"בשנים האחרונות קרו מספר תהליכים בכל הארץ שגרמו לתופעה הזאת. מעבר לדרישות התכנוניות שלא מאפשרות במקרים רבים לבנות דירות קטנות, גם עלויות הקרקע הגבוהות ועלויות הביצוע המתייקרות יוצרות העדפה כלכלית, לבנות דירות גדולות. ".

לדברי פייגלין הוא לא צופה שהמצב ישתנה בעתיד. "אם נתעלם מהדירות המוקמות במכרזי מחיר למשתכן, הביקוש הגבוה יהיה דווקא לדירות גדולות למשפרי הדיור , אשר להם כמעט ואין היצע של דירות חדשות".

עוד עולה מהנתונים, שבקריית מוצקין לא נבנו כלל דירות קטנות בהשוואה לשנת 2006 במהלכה כ-17% מכלל התחלות הבנייה בעיר היו של דירות 3 חדרים. לעומת זאת, בשנת 2006 לא נבנו בעיר כלל דירות בנות 5 חדרים בהשוואה לשנת 2016 בה כ-37% מהדירות שניבנו היו דירות גדולות בנות 5 חדרים.

מחצית מהדירות הקטנות – בתל אביב
אז איפה מוקמות רוב הדירות הקטנות בישראל? אחת הערים היחידות בה חל זינוק בהתחלות בנייה של דירות קטנות היא תל אביב. על פי הנתונים, בשנת 2006 29% מכלל הדירות שנבנו בעיר היו דירות 3 חדרים. בשנת 2016 כמחצית מכלל התחלות הבנייה היו דירות קטנות. אולם בנייתן של דירות קטנות בתל אביב לא בדיוק מסייעת למרבית הזוגות הצעירים שכן מחירי דירות 3 חדרים כבר עברו את רף המחיר של 3 מיליון שקלים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il