TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אות הטכניון הוענק לאחים יהודה וזהר זיסאפל


קרדיט: ניצן זוהר, דוברות הטכניון
זהו אות ההוקרה הגבוה ביותר שמעניק הטכניון על מפעל חיים למען הטכניון ועל תרומה לקידום האנושות, רווחת העם היהודי ומדינת ישראל. עד כה הוענק האות רק ל-16 יחידי סגולה


נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון העניק אמש (מוצ״ש) את אות הטכניון לבוגרי הטכניון יהודה וזהר זיסאפל. האחים זיסאפל, מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי, הם מגדולי התומכים בטכניון בכלל ובמיוחד בפקולטת האם שלהם, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון העניק את האות בערב פתיחת מושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון, במעמד ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש-רותם, הנהלת הטכניון, חברי הוועד המנהל והקורטוריון, חתני פרס נובל בכימיה פרופ'-מחקר אהרן צ'חנובר ופרופ' מחקר דן שכטמן, דיקנים ואורחים רבים מבכירי המשק הישראלי.


פרופ' סיון הודה ליהודה ולזהר על תרומתם הרבה לטכניון לאורך השנים וציין כי "הם מגלמים באישיותם את הרוח האמיתית של הטכניון, המשלבת חריצות, חדשנות, יזמות ומצויינות, עם מחויבות חברתית עמוקה ודאגה לרווחת הקהילה. חזונם ומחויבותם לחברה הישראלית באים לידי ביטוי בפעילותם החינוכית והחברתית והופכים אותם למקור גאווה עבורנו ולמודל השראה לכל בוגרי הטכניון."

"זהו כבוד עבורנו לקבל את אות הטכניון ואני מודה לכם בשמי ובשם זהר," אמר יהודה זיסאפל. "התחלתי את לימודיי בטכניון בשנת 1961 וסיימתי ב-1966, עוד לפני שנטבע הצירוף 'הייטק ישראלי'.


 רק כעבור עשור התרחשה הפריצה בתעשייה הטכנולוגית בישראל, ולשמחתי נכנסנו אליה בנקודת זמן קריטית והפכנו לחלוצים בהייטק הישראלי. בתפקידי כיו"ר ארגון בוגרי הטכניון וגם בתפקידיי בהמשך יזמתי תוכניות חינוכיות המתייחסות לצורכי ההייטק הישראלי ובה בעת מקדמות תלמידים מהפריפריה וכך מצמצמות פערים חברתיים. יחד עם זהר הקמתי בטכניון את המרכז לננוטכנולוגיה ע"ש הורינו, שרה ומשה זיסאפל, ובקרוב נחנוך את הבניין החדש בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים.


המשק הישראלי סובל ממחסור חמור במהנדסים ובכוח אדם טכנולוגי, ואנו מאמינים שהבניין החדש של הפקולטה יסייע לטכניון במשימתו להגדיל את מספר חברי הסגל ואת תחומי המחקר וההוראה ולהכשיר יותר מהנדסים צעירים לטובת תעשיית ההייטק בישראל."

דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי, פרופ' עדית קידר, אמרה כי "יהודה וזהר הם מהבוגרים הבולטים בתולדות הפקולטה. פעילותם הנרחבת סיפקה חיזוק משמעותי לאקוסיסטם הטכנולוגי והיזמי של מדינת ישראל ואיפשרה לצעירים מהפריפריה לשפר את נקודת המוצא שלהם לקראת לימודים טכנולוגיים ותעסוקה משמעותית."

יהודה וזהר זיסאפל השלימו תואר ראשון ושני בטכניון ותואר MBA במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. בשנות השבעים הקים יהודה זיסאפל את חברת בינת לשיווק מוצרים בתחום תקשורת הנתונים. באותה תקופה עסק זהר במו"פ בתחום האלקטרוניקה במסגרת יחידה מיוחדת של משרד הביטחון, ועל כמה מהפרויקטים שלו קיבל את פרס ביטחון ישראל.

בשנת 1981 חברו האחים יחד וייסדו את RAD תקשורת נתונים, חברה מוטת-ייצוא שהתחרתה בהצלחה עם חברות ענק בחו"ל. בעקבות RAD הקימו האחים חברות הזנק נוספות ובכך הפכו ליזמים הסדרתיים הראשונים של מדינת ישראל. בספרם של דרורי, אליס ושפירא "The Evolution of a new Industry", מעריכים המחברים שבאמצעות קבוצת RAD ויוצאיה הביאו האחים זיסאפל להקמת כ-200 חברות הזנק.

"אות הטכניון" הוא תואר הכבוד היוקרתי ביותר שמעניק הטכניון על מפעל חיים למען הטכניון. האות ניתן עד היום ל-16 אישים כאות הוקרה על תרומתם לקידום האנושות, רווחת העם היהודי ומדינת ישראל, אישים אשר בתמיכתם בטכניון חיזקו את התשתית המדעית-טכנולוגית הביטחונית והכלכלית של מדינת ישראל.


עם מקבלי האות נמנים עוזיה גליל, נשיא הטכניון לשעבר אלוף (מיל') עמוס חורב; נשיא בית המשפט העליון בעבר וחתן פרס ישראל בתחום המשפט משה לנדוי; וד"ר ארווין ג'ייקובס וד"ר אנדרו ויטרבי, ממייסדי קוואלקום. תבליט הכסף שעל האות מתאר את הטכניון ואת העיר חיפה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il