TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת KLA נותנת חסות לאירוע יום האור הבינלאומי באוניברסיטת בן גוריון בנגב:

פרופ' אוריאל לוי: "החומר שיחליף את הסיליקון ויאפשר למזער אף יותר את הטרנזיסטורים"


בשנת 2015 הכריז ארגון אונסק"ו על שנת האור, לרבות טכנולוגיות מבוססות-אור, והעלה למודעות את ההישגים השונים של מדע האור והיישומים החשובים שלו. באותה שנה נרשמו 13,000 פעילויות שלקחו חלק ב- 147 מדינות ופנו לקהל יעד של כ- 100 מיליון איש.


כדי להמשיך את המסורת, ב- 2016, הכריז אונסק"ו על ה- 16 למאי כיום האור הבינלאומי, זאת משום שהניסוי הראשון בלייזרים שצלח, התרחש בתאריך זה בשנת 1960.


"מאז, כנס יום האור הפך למסורת שנחגגת מדי שנה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, זאת כחלק מן ההכרה בחשיבות האור לאנושות" אומר פרופ' גבי סרוסי, ראש המחלקה להנדסת אלקטרואופטיקה ופוטוניקה, "אנחנו מציינים את היום הזה במגוון פעילויות עיוניות ולימודיות."

הכנס השנה כלל את מושב הבוקר שהוביל פרופ' גבי סרוסי, ראש המחלקה להנדסת אלקטרואופטיקה ופוטוניקה ומושב אחר הצהרים שהוביל פרופ' מארק שוורצמן, ראש תחום חומרים אלקטרוניים במחלקה להנדסת חומרים. בשני המושבים הציגו דוקטורנטים ופוסט-דוקטורנטים נבחרים מהמחלקות האמורות, את נושאי המחקר שלהם, בנושאים הנמצאים בחזית המדע, כגון: ננו-פוטוניקה, פלזמוניקה, מטה-חומרים ועוד. בנוסף, בזמן הפסקת הצהרים נערך מושב מיוחד שבמהלכו הציגו הסטודנטים את עבודותיהם בפורמט של פוסטרים.

חברת KLA, המפתחת ומייצרת מערכות בקרה ומדידה לשוק המוליכים-למחצה והמיקרו-אלקטרוניקה, רואה חשיבות רבה בטיפוח קשרי תעשייה-אקדמיה ומעניקה מדי שנה עשרות מלגות לחוקרים מצטיינים במגוון מקצועות ותחומי מחקר. במסגרת זו, ב- 3 השנים האחרונות שותפה KLA ליום העיון באוניברסיטה בגיבוש התכנים וחלוקת מלגות, והשנה העניקה שש מלגות לדוקטורנטים ופוסט-דוקטורנטים מצטיינים משתי המחלקות, כמו גם, שישה פרסים לפוסטרים הזוכים אשר נבחנו על פי האיכות המדעית שלהם ואופן הצגה.

"כדוקטור לכימיה היה חשוב לי להראות לסטודנטים ש- KLA היא חברה מולטי-דיסיפלינרית וחולשת על כל שוק המיקרו-אלקטרוניקה מייצור השבב, דרך המארז ועד המעגל המודפס" אומרת ד"ר נאוה שפייזמן, מנהלת שיתופי פעולה אסטרטגים ב- KLA ומי שהובילה את הכנס מטעם החברה.

"הספקטרום הרחב הזה מאפשר לבוגרים בתחומי לימוד שונים ומגוונים למצוא את מקומם בחברה כמו שלנו, ויחד איתנו לתמוך בייצור של התעשיות המתקדמות ביותר בעולם בדרך לייצור המוצר פורץ הדרך הבא."

מרצי האורח בכנס היו פרופ' מוטי שגב, מהמחלקה לפיזיקה בטכניון וחתן פרס ישראל לפיסיקה וכימיה, ופרופ' אוריאל לוי, מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטה העברית. פרופ' שגב סיפר על ההתמודדות שלו עם אחת הבעיות הגדולות באופטיקה של לייזרים: כיצד לייצר לייזרים בעלי עוצמה גבוהה תוך הימנעות מבעיה של מיקוד-עצמי ואפקטים של נזקים פנימיים.


אחד הפתרונות שהציג פרופ' שגב מציע להשתמש במערכים של לייזרים מוליכים למחצה (LD), כאשר המחקר החלוצי שלו משתמש ברעיון של חומרי-בידוד טופולוגיים, שנחשפו לראשונה בשנות ה- 80. חומרים אלה מאלצים כמות גדולה של לייזרים מוליכים למחצה לפעול יחד כמו לייזר קוהרנטי אחד, יעיל ובעל עוצמה גבוהה.

פרופ' לוי הציג בהרצאתו עדשות דקות המבוססות על meta-materials והראה איך meta-surfaces יכולים לשמש לשבירת גבול הדיפרקציה (הרזולוציה הטובה ביותר האפשרית עבור מיקרוסקופ) ברישום אופטי. לרעיון זה יש חשיבות רבה בתעשייה המוליכים למחצה שכן למצעים הללו יש היתכנות גבוהה להחליף את הסיליקון וכך למזער אף יותר את גודל הטרנזיסטורים.

בנוסף, ברכו את המשתתפים בכנס דיקאן הפקולטה להנדסה פרופ' אבי לוי, ראש בית הספר להנדסת חשמל פרופ' בעז רפאלי, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. כולם הסכימו כי הכנס היה מרתק ונשאר טעם לעוד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il