TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק- סקירת השווקים השבועית ‎‎


סקירת השווקים השבועית מאת הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג.


מחשבותינו על השווקים:

"הדלק עולה, מחירי השכירות עולים, מחירי המזון עולים", הבדרן Trevor Noah צחק בארוחת הכתבים של הבית הלבן לפני חודש. Noah נגע בנושא רגיש בקרב הדמוקרטים שעשוי לעלות להם במחיר הרוב שלהם בשני בתי הנבחרים במידה והמצביעים יבחרו להעניש את הממשלה בבחירות האמצע הקרובות לאור הזינוק במחירים. יחד עם זאת, נקודת האור היא כי נראה כי האינפלציה הגיעה לשיאה ונתון האינפלציה לחודש מאי עשוי לאשר זאת. במהלך שלושת החודשים האחרונים אינפלציית הליבה עלתה בשיעור שנתי של רק 4%.

בנוסף גם הציפיות האינפלציוניות ל-5 שנים קדימה ירדו בצורה משמעותית מרמה של 3.7% לאזור של 3%. למרבה הצער, ירידה זאת הייתה מלווה גם בנתוני מאקרו מאכזבים שמצביעים על המשך ההאטה של הכלכלה האמריקאית וגרמה למשקיעים לתמחר מדיניות פחות ניצית מצד הפד. אמנם 2 העלאות ריבית של 0.5% צפויות ב-2 הפגישות הבאות, ישנה ספקולציה כי הפד יאט את קצב ההעלאות לשיעור של 0.25% בחודש ספטמבר. בינתיים באירופה תקוות להיות מעבר לשיאה של האינפלציה יתנפצו כאשר שיעור האינפלציה בגוש היורו עמד על שיעור של 8.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.


מרבית העלייה הייתה מרוכזת בסעיפים של מזון ומחירי האנרגיה. נתון אינפלציה זה הציתה דיון בקרב המשקיעים האם הבנק המרכזי האירופאי עשוי להדק יותר מהצפי בהחלטתו בחודש יולי. בעוד שרוב חברי הבנק תומכים בהעלאה של 0.25% בחודש יולי, הנגידים ממדינות אוסטריה,לטביה והולנד כולם אמרו שאין לשלול העלאה בשיעור של 0.5%. השווקים כרגע מתמחרים 0.34 נקודות בסיס של העלאה בחודש יולי וסך הכל העלאה בשיעור של 121 נקודות בסיס עד לסוף השנה.


האינפלציה החזקה באה לאחר אחד מגלי העליות החדים ביותר בהיסטוריה של השווקים (מדד האס אנד פי 500 רשם את אחד מ-19 השבועות החזקים ביותר שלו במונחי תשואה מאז שנת 1950). הסיבות לראלי היו תמחור מחדש של מדיניות הפד, ביטול הסגרים בסין ותמריצים כלכליים שהודיעה הממשלה וסנטימנט שלילי ביותר בקרב המשקיעים. שווקי המניות רחוקים מהשפל האחרון שרשמו וייתכן כי זה יהיה הטרייד הכואב עבור המשקיעים שלא ערוכים לתנועות מחיר חיוביות.


עקום התשואות מצביע כלפי מעלה שוב והזדקרה משמעותית, מספר מודלים שמטרתם לחזות מיתון קרוב, מצביעים על הסתברות נמוכה בהרבה למיתון בארצות הברית במהלך 12 החודשים הקרובים ומה שמספק תמיכה פונדמנטלית לשוורים. סיפור האינפלציה/צמיחה הוא עדיין טריקי ולכן השווקים עשויים להיות תנודתיים בתקופה הקרובה.

יומן אירועים כלכליים:

שני:
• סין- מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של CAIXIN(מאי).

שלישי:
• אוסטרליה- החלטת ריבית
• גוש היורו- ביטחון המשקיעים של Sentix (יוני).

רביעי:
• הודו- החלטת ריבית הבנק המרכזי.
• גרמניה- ייצור תעשייתי (אפריל).
• גוש היורו- התחזית הכלכלית של OECD לרבעון ה-1.

חמישי:
• גוש היורו- החלטת ריבית הבנק המרכזי הבריטי.
• בריטניה- מאזן משקי הבית של RICS (מאי).

שישי:
• יפן- מדד המחירים ליצרן (מאי).
• סין- מדד המחירים לצרכן, יצרן (מאי).
• ארצות הברית- מדד המחירים לצרכן (מאי), סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (יוני).

האינפלציה בארצות הברית צפויה לקחת צעד למטה

כשהיא מגיעה מרמת שיא של 41 שנים בחודש מרץ , מדד המחירים לצרכן שצפוי להתפרסם ביום שישי עשוי לרדת בפעם השנייה ברציפות. קונצנזוס התחזיות מצפה כי מדד המחירים לצרכן יצביע על עלייה בשיעור של 8.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ובדומה לעלייה שנרשמה בחודש אפריל.


אינפלציית הליבה (בנטרול מחירי האנרגיה והמזון) ייתכן והאטה אף יותר לרמה של 5.9%. למרות ההצלחה הראשונית, הפד לא צפוי למתן את 2 העלאות המתוכננות הקרובות בשיעור של 0.5% לאור העובדה כי הלחצים האינפלציוניים הם רחבים והשפעות מעגל שני עשויות להפוך את הבעיה לממושכת יותר. יחד עם זאת, הפתעה חיובית עשויה לקנות לפד מרחב תמרון בטווח הארוך יותר. השווקים עשויים לראות את התרחיש של נחיתה רכה גבוה יותר.

שורה תחתונה: הלחצים האינפלציוניים צפויים לרדת במעט. הסנטימנט בשווקים עשוי להשתפר ולהביא לעלייה במחירי אגרות החוב והמניות.

תחזית מדיניות הבנק המרכזי האירופי-הלחץ גובר

נתון האינפלציה בגוש היורו הפתיע שוב כלפי מעלה (עלייה של 8.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ועלייה של 3.8% במדד הליבה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ונראה כי לחצי המחירים יוצאים משליטה ומעל היעד של הבנק המרכזי בשיעור של 2%. שילוב זה יחד עם שוק העבודה הצפוף, הבנק המרכזי האירופאי צפוי להכריז על סיום תוכנית הרכישות שלו בפגישתו השבוע החל מחודש יולי וגם לאשר את התחזית המוניטרית העתידית שפרסמה נשיאת הבנק לאגראד בבלוג של הבנק ל-2 העלאות ריבית קרובות ולצאת מטריטוריית הריבית השלילית עד לסוף חודש ספטמבר.


אמנם זה נראה כי עדיין לא ראינו את השיא באינפלציה באירופה, הציפיות כבר ייתכן והגיעו לשיאן. אחת השאלות החשובות ביותר עבור המשקיעים כעת: מתי האינפלציה תתהפך כלפי מטה באירופה גם כן?

שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופאי צפוי להודיע על סיום תוכנית הרכישות ותוואי העלאות הריבית העתידיות שלו.

הודו: העלאות ריבית נוספות על השולחן עבור הבנק המרכזי ההודי.

ההלאה המפתיעה של הבנק המרכזי ההודי בשיעור של 40 נקודות בסיס לריבית הריפו בפגישתו ב-4 למאי והפרוטוקולים שיצאו מן הפגישה, הבהירו היטב כי הבנק רוצה לצאת מהמדיניות המרחיבה שלו במהלך תקופת הקורונה מהר ככל שניתן ולהעלות את ריבית הריפו לשיעור של 5.15%-5.25% (כרגע עומדת על 4.40%). בהתאם, אנו מצפים העלאת ריבית נוספת בשיעור של 50 נקודות בסיס לריבית הריפו השבוע והעלאה פוטנציאלית נוספת בשיעור של 0.25% בפגישה הבאה של הבנק.


חשוב לציין כי המדיניות עצמה עדיין מרחיבה אך עם העלאות ריבית שמתומחרות כבר בתחזית העתידית של הבנק היא נהפכה ללא רלוונטית. בנוסף הבנק המרכזי צפוי גם לתת את התחזית שלו עבור הכלכלה. לאור מחירי אנרגיה גבוהים ומחירי מזון גם כן, התחזית האינפלציונית של הבנק ל-2023 עשויה להתעדכן כלפי מעלה כאשר הצמיחה תעודכן כלפי מטה.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי ההודי צפוי להמשיך את מעגל העלאות הריבית שלו ולספק תחזיות כלכליות מעודכנות.

מחיר עופרת הברזל צפוי למצוא מומנטום מחודש לאור פתיחתה של סין מחדש.

מחירי עופרת הברזל היו תנודתיים לאחרונה. בשנה שעברה הם נפלו מרמה של 200 דולר לטון לפחות מ-100 דולר לטון. אז עד סוף השנה עם עלו שוב בצורה משמעותית לפני שסבלו מלחץ כלפי מטה שוב בחודשים האחרונים של השנה. הסגרים בסין פגעו בביקוש לברזל ובכך נפגע הביקוש לעופרת ברזל, חומר הגלם העיקרי של ברזל. יחד עם זאת, ההיצע נותר מוגבל כאשר כל הקלה בשרשראות האספקה פוגשת מהצד השני את הירידה בייצוא מאוקראינה והודו. עם הסרת הסגרים בצורה הדרגתית בסין, הגרוע ביותר עבור הביקוש לברזל נמצא מאחורינו. צעדי מדיניות מסוימים (כמו הפחתה בריבית המשכנתאות) הוכרזו והם מעודדים את הביקוש לברזל מה שצפוי לתמחור במחיר של עופרת הברזל.

שורה תחתונה: ההיצע נותר מוגבל, השיפור בביקוש צפוי להיות גורם תומך במחיר עופרת הברזל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il