TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מסלקה פנסיונית – מה זה וכיצד היא יכולה לשרת אותנו


תמונה: pexels
אחד המוצרים הפיננסים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו, הם מוצרים פנסיונים. מדובר על קרנות פנסיה שאנחנו פותחים לעצמנו באופן אישי וכן קרנות פנסיה שנרכשות עבורנו על ידי מקומות עבודה בהם אנחנו מועסקים
היום על פי חוק, כל מעסיק חייב לפתוח לעובדים שלו קרן פנסיה ולהפריש אליה אחוז מסוים על פי משכורתו של העובד (חלק אחר מופרש על ידי העובד באופן ישיר ממשכורתו). כמו כן, החוק היום מחייב כל עצמאי לפתוח קרן פנסיה. המטרה היא למנוע מצב בו אנשים אחרי פרישתם מהעבודה יישארו חסרי כל ויהפכו לנטל על משפחתם ועל המדינה.

מאחר ובמהלך השנים אנחנו מחליפים עבודות, משנים סטטוסים ולא תמיד אנחנו ממשיכים עם אותה קרן שפתחנו כשהיינו צעירים, אז ייתכן מאוד שבמקומות מסוימים נמצאים כספים שאנחנו לא מודעים אליהם או לא זוכרים שהפקדנו, והם שייכים לנו.

לשם כך אנחנו יכולים להשתמש בכלי בדמות מסלקה פנסיונית. מדובר על אתר אליו יכול כל אזרח ישראלי להיכנס באמצעות הפרטים האישיים שלו, ולראות אילו קרנות נמצאות ברשותו, אילו קרנות פעילות, ואיך אנחנו יכולים לפדות אותן בשביל להוציא מתוכן את הכספים שנמצאים שם.

מה זה בדיוק מסלקה פנסיונית?

מדינת ישראל החליטה לפני מספר שנים, לאפשר לכל אזרח לקבל מידע על כל המוצרים הפיננסים שעומדים לרשותו. מדובר במוצרים שהוא רכש, פתח, קיבל, במהלך השנים והם נועדו לשרת את צרכיו. הרבה פעמים, אותם מוצרים נשכחו על ידו מסיבות שונות על כן, הוא לא עשה בהם שימוש, המשיך לשלם עמלות או דמי ניהול מבלי לשים לב, והכספים שהוא הפקיד אליהם נשארו בתוכם מבלי שהוא עשה בהם שימוש.

מסלקה פנסיונית זה אחד מאותם אתרים שמאפשרים לאזרחים לקבל מידע, במקרה הזה על כל מוצר פנסיוני שעומדים לרשותם. מדובר על מצרים שהם עצמם רכשו ופתחו וכן על מוצרים שהמעסיקים שלהם פתחו עבורם. מעבר לכך, מדובר על מוצרים שעדיין פעילים, קרי קרנות פנסיה או מוצרים אחרים שהם ממשיכים להפקיד אליהם כסף.

מעבר לזה, מדובר גם על מוצרים שהם לא השתמשו בהם במשך שנים ארוכות, אך ייתכן והצטבר שם סכום כסף מכובד שהם יכולים למשוך ולעשות בו שימוש כרצונם.

איך המסלקה יכולה לעזור לנו?

בעיקרון, השימוש במסלקה פנסיונית יכול לעזור לנו לא רק בשביל לקבל מידע על כל המוצרים הפנסיונים שנמצאים ברשותנו, או לקבל מידע על כספים אבודים שאנחנו יכולים להשתמש בהם, אלא אנחנו יכולים אפילו לעשות שימוש במידע לצורך שיפור התנאים הנוכחיים שלנו.
למשל, אם יש לנו קרנות מהעבר, אז נוכל להשוות תנאים ולהחליט עם איזו קרן להמשיך. כך יש לנו הרבה יותר אפשרות להתמקח ולהחליט עם איזו קרן אנחנו פועלים ואיזו קרן לעצור את השימוש בה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il