TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

זורמים: השקעות בשירותי סטרימינג


קרדיט Shutterstock
נגיף הקורונה גורם לכולנו לבלות יותר זמן בבית מבעבר. השהייה הממושכת בין ארבע קירות הזניקה את הביקוש לשירותי הסטרימינג ותרמה לביצועי החברות בענף. האם המגמה תימשך גם בטווח הארוך?
מגפת הקורונה יצרה הרעה משמעותית בסקטורים מסוימים, כמו תעופה ותיירות, והעניקה דחיפה לתחומים כמו קניות און ליין, שירותי בניית אתרים, משלוחים וציוד דיגיטלי. תקופה זו יצרה הזדמנויות רבות עבור מי שמחפש השקעות מעניינות גם לנוכח האתגרים של שוק ההון.

אחת התעשיות שקיבלה רוח גבית מהמצב החדש שיצר משבר הקורונה, היא תעשיית הסטרימינג – שירותי צפייה ישירה בסרטים וסדרות בתשלום באמצעות האינטרנט. כשמיליוני אזרחים ברחבי העולם נקראו להישאר בבתיהם למשך זמן ממושך ולא ידוע, רבים פנו לצפייה בטלוויזיה באמצעות הסטרימינג, שמספק גישה למגוון רחב של תכנים.


העובדה שכל בני הבית שהו בו במקביל – הילדים שלא יכלו להגיע למסגרות החינוכיות, וההורים שעבדו מהבית, יצאו לחל"ת או גרוע מכך, רק הגבירה את הצורך ביותר ממסך אחד ובאפשרות לבחור מתוך סוגי תוכן שונים המותאמים לשלל גילאים. גם סגירתם של מוסדות התרבות וביטול ההופעות, הצגות, הקרנות הקולנוע ואירועי הספורט, הזרימו עוד ועוד צופים לשירותי הסטרימינג.

התוצאה – הביקוש לשירותי תוכן שונים ובהם נטפליקס, אמזון, הולו, אפל טי.וי והשחקנית החדשה דיסני פלוס, עלה בחדות. בעוד שברבעון השני של 2019 דיווחה נטפליקס על גידול של 2.7 מיליון במספר המנויים בהשוואה לרבעון הקודם – ברבעון השני של 2020 כבר נוספו לחברה 10 מיליון מנויים חדשים. אין פלא שמתחילת 2020 זינקה מניית נטפליקס בכ-56%, אף ששנה זו מאתגרת במיוחד עבור רוב החברות.





גם בדיסני פלוס, שירות הסטרימינג של דיסני, העסקים היו טובים במיוחד: בתוך תשעה חודשי פעילות בלבד הגיעה החברה ליותר מ-60 מיליון מנויים – יעד שבמקור קיוותה להגיע אליו רק לאחר חמש שנים. לפופולריות של הרשת תרמה ההחלטה להעלות אליה את המחזמר האהוב "המילטון", ובספטמבר הקרוב, מתכננת דיסני פלוס לשדר גם את גרסת הלייב-אקשן לסרט "מולאן" למנויים שלה תמורת תשלום נוסף, כתחליף חדשני ליציאה לאקרנים, שכרגע לא מתאפשרת.


ומה צפוי לאחר הקורונה?
החזרה לשגרה שאליה היינו רגילים טרום המשבר עדיין לא נראית באופק, אך ניתן להניח שגם אם קצב העלייה בביקוש לסטרימינג יואט – הכיוון הכללי של המגמה יישאר.

כך למשל, מגפת הקורונה שינתה את הרגלי העבודה, וככל הנראה, גם בשנים הקרובות אנשים יעבדו יותר מהבית. מאחר שהם לא יידרשו לבזבז זמן בנסיעה אל העבודה ובחזרה ממנה, הם ייהנו מעוד זמן פנוי, שיאפשר להם בין היתר לצרוך יותר תוכן טלוויזיוני. בנוסף, ככל שאירועי התרבות לא יתחדשו בהיקף הקודם, אנשים רבים צפויים למצוא את מבוקשם בתכני חברות הסטרימינג.


סקר דלויט שנערך בדצמבר 2019-ינואר 2020, וכן במאי 2020, מחדד את התמונה. מספר האמריקאים המנויים בתשלום על שירות סטרימינג אחד לפחות, עלה מ-73% ערב הקורונה, ל-80% במאי 2020. בקרב דור הבייבי-בום, כלומר בני ה-55 ומעלה, עלה שיעור זה מ-54% ל-69% באותה תקופה.

חשוב להביא בחשבון גם את האפשרות שהאבטלה הגבוהה תביא לכך שאנשים רבים יצמצמו את הצריכה שלהם ויבקשו להפחית בהוצאות, ואולי גם יקצצו במינוי על שירותי הסטרימינג. ואולם, מדובר בהוצאה זניחה יחסית, כך שייתכן שגם בעת מיתון, המנויים יעדיפו להמשיך לשלם עבור השירות שמספק להם בידור ועניין.

כדאי להזכיר שהעלייה בביקוש לסטרימינג היא אולי חדשות טובות לחברות הפועלות בתחום, אך במקביל היא מגבירה את התחרות ביניהן. המשמעות – הצרכנים יחפשו כל העת את החבילה המשתלמת ביותר, והחברות יידרשו לשפר את השירות ואולי אף להוריד מחירים. זאת, בעת שהפקת תוכן טלוויזיוני חדש בימים אלו הפכה יקרה וסבוכה יותר מפעם.

בשורה התחתונה, נראה שקיים פוטנציאל צמיחה לחברות הסטרימינג גם בעתיד, אולם עם זאת יש לקחת בחשבון אתגרים שונים כמו התגברות התחרות וחזרה לשגרה נורמלית שאולי תביא לירידה בצפייה בתכנים בבית.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il