TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון: "אחרי החופשה, בק טו ביזנס: משלבים אפיקי השקעה למזעור התנודתיות"


הראל פיננסים
בסיומו של החודש התנודתי ביותר השנה, התחיל חודש ספטמבר כאשר השווקים מוטרדים מתרחישי ההאטה המגולמים בעקום התשואות ומתחזיות הריבית ■ להערכתנו, התנודתיות תימשך ושילוב אפיקים בתיק הוא הדרך הנכונה ביותר לרוב הלקוחות לצלוח את התקופה

מה עושים השבוע?

1. מניות- שוק המניות בישראל בולט לטובה בתקופה של ירידות בעולם

בסיכום אוגוסט ירדו המדדים המובילים בבורסת ארה"ב, תוך הפגנת תנודתיות תוך יומית גדולה במיוחד. בסיכום חודשי ירד הנאסד"ק "רק" 2.6% ומדד S&P500 ירד 1.8%. המניות בישראל בלטו ביציבות יחסית במהלך כל החודש, כאשר לקראת סופו ירידות במניית כיל (על רקע החולשה העולמית בסקטור) ובמניות הבנקים הכבידו על השוק, בדיוק כאשר המגמה השלילית בעולם החלה להתהפך.

רמות התנודתיות הנמוכות יותר הן רק אחת הסיבות התומכות בחשיפה לשוק המניות המקומי. בתקופה של תשואות אג"ח נמוכות וחזרה למדיניות מוניטארית מרחיבה בכל העולם, המיקוד להמשך השנה הוא השקעה במניות בשיעור גבוה יחסית, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל.

אנו ממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול מהחשיפה המנייתית למניות ישראל לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוהה יותר, הכלכלה נראית טוב יותר והריבית תישאר נמוכה עוד לא מעט זמן.

2. אג"ח בארץ- ביצועים חזקים בחלק הבינוני-ארוך, עקום תלול וריבית נמוכה לאורך זמן תומכים במח"מ בינוני;


אג"ח דולרי- התחדדות עקום התשואות הדולרי ההפוך התהפכות העקום יחד עם תשואות ממשלתיות בשפל תומכים במימוש רווחים ומעבר למח"מ קצרצר .

שוק האג"ח המקומי נהנה משילוב גורמים כולל הצפי להורדות הריבית בעולם בהמשך השנה וירידת התשואות החדה וכן מהיציבות בריבית המקומית (שבינתיים נשארה ללא שינוי, אם כי השוק מגלם צפי להורדה בהמשך). לאור זאת, אנו מרגישים בנוח להישאר במח"מ בינוני ולא קצר, להיות עם מרכיב של אג"ח קונצרני בתיקים במיוחד בחלק המדורג A ומעלה על מנת להקטין תנודתיות ועם מרכיב מט"ח מוגבל בכל תיק.

אנו ממשיכים להמליץ על עדיפות מיקוד באסטרטגיה של "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון. השקעה בתיק אג"ח מפוזר לפדיון מאפשרת לא רק פיזור למספר גבוה של אג"חים שקלים וצמודים ורמת וודאות גבוהה יותר לגבי התשואה לפדיון, אלא מאפשרת ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות כפי שאנו עשויים לראות במהלך המחצית הנוכחית.

באג"ח הדולרי, אחרי העליות החדות באג"ח הממשלתי בשבועות האחרונים, להערכתנו שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגרסיבי להורדות ריבית ב 12 החודשים הקרובים. לאור זאת, להערכתנו, כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יש יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של רווחים נאים מתחילת השנה ונעבור בינתיים למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות - כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

3. בתיק השקעות– מנצחים את התנודתיות באמצעות פיזור אפיקים וניצול מתאם שונה בין אפיקים שונים

לאור עליית המדרגה של התנודתיות בחודש החולף, ניתן לפעול בנחישות למזעור הטלטלות בתיק ההשקעות באמצעות כמה חלופות. אחת האפשרויות היא להנזיל את התיק ולהוריד את התנודתיות לאפס, אך המחיר של צעד כזה עשוי להיות כואב במיוחד אם השוק שוב ישנה כיוון באגרסיביות.

הדרך החכמה יותר כיום למזעור התנודתיות היא באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, בדיוק כפי שקרה באוגוסט. כך למשל, בחודש החולף ראינו מצוין את הקורלציה ההפוכה בין אג"ח מדינה למניות או בין הדולר לשאר האפיקים. על רקע זה, נראה כי במיוחד בתקופות כאלה מתחדדים היתרונות של שילוב קרנות נאמנות המשלבות כמה אפיקים שכן במקרה זה התנודתיות שהלקוח מרגיש יורדת בצורה משמעותית.

משמעות המיקוד בתנודתיות הוא שבתקופה הקרובה עלינו לתת משקל גדול יותר מבעבר למדד שארפ כאשר אנחנו בוחרים מוצרי השקעה



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il