TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
התנודתיות חזרה. שילוב אפיקים סייע להקטין את התנודתיות
התנודתיות חזרה. שילוב אפיקים סייע להקטין את התנודתיות
הורדת ריבית ראשונה אחרי עשור והחזרה לכותרות של מלחמת הסחר, הובילו לשבוע התנודתי ביותר מאז חודש דצמבר ■ לתוך המחצית השנייה הדגש שלנו הוא על הפחתת סיכונים ע"י: הסטה למניות ישראל, אחזקת אג"ח לפדיון וקיצור מח"מ באג"ח הדולרי

מניות- שוק המניות בישראל מפגין יציבות מול התנודתיות בעולם. יש לתת משקל עודף למניות ישראל לנוכח תמחור מעניין, הריבית וסטיות התקן הנמוכות

כחלק מאפקט טראמפ, מדדי המניות בארה"ב חוו את הירידה השבועית החדה ביותר מאז דצמבר. בסיכום שבועי מדד ה S&P500 ירד 3.1%- ואילו מדד הנאסד"ק ירד 3.9%-. מנגד, מדדי המניות בישראל, סיימו את השבוע בעליות, כאשר מדד ת"א 35 עלה 1.3%+ ומתחילת השנה עלה 11.4%+. גם מדד ת"א 90 עלה 1.3%+ בסיכום שבועי. הירידות המתונות שנרשמו בישראל ביום המסחר הראשון, מחזקות את עמדתנו לגבי ההיגיון הרב בהגדלת רכיב המניות בישראל.

השבוע יתחילו להתפרסם הדו"חות הכספיים לרבעון החולף, בהן IFF ואמות (יום שני), בזן (שלישי), נובה, אורמת וטבע (רביעי) ופריגו ומליסרון (חמישי). כמו תמיד, תנודתיות שמלווה את עונת הדו"חות עשויה להיות הזדמנות טובה לריענון תיק המניות במקרה הצורך.

אנו ממשיכים לראות את השוק המקומי כשוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל תשואה גבוה אשר מתפקד טוב ובעל סטיית תקן נמוכה יותר מהשוק האמריקאי ולכן ממשיכים להקצות חלק גדול יותר מהחשיפה המנייתית לישראל. הורדות הריבית בארה"ב כבר מגולמת בשוק וההבנה שבישראל כנראה הריבית לא תעלה בזמן הקרוב תומכות בחשיפה לשוק המקומי.

המיקוד למחצית השנייה, הוא המשך השקעה במניות בשיעור גבוה יחסית, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל. שוק המניות בישראל הינו אחד משוקי המניות הדפנסיביים בעולם, כאשר בתקופות של שנה/שלוש שנים/חמש שנים, הוא הפגין סטיית תקן נמוכה משוקי המניות בארה"ב, אירופה, יפן והשווקים המתעוררים.

אג"ח בארץ- שמירה על תיק אג"ח מאוזן במח"מ בינוני במטרה לנצל את עקום התשואות התלול יחסית בישראל
אג"ח דולרי- תשואות אג"ח בשפל וציפיות להורדת ריבית הפד תומכות במימוש רווחים ומעבר למח"מ קצרצר

שוק האג"ח המקומי נהנה מהצפי להורדות ריבית בעולם בהמשך השנה. יציבות בריבית המקומית וציפיות אינפלציה בתחום הנמוך של היעד. בשבוע החולף בלטו האג"חים השקליים. לאור זאת אנו מרגישים יותר בנוח במח"מ בינוני (ולא קצר), להיות עם מרכיב של אג"ח קונצרני בתיקים במיוחד בחלק המדורג A ומעלה על מנת להקטין תנודתיות ועם מרכיב מט"ח מוגבל בכל תיק.

אנו חוזרים ומדגישים כי להערכתנו שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגריסיבי להורדות ריבית ב 12 החודשים הקרובים, אך גם מהעליות החדות שנרשמו בסופ"ש האחרון ובמהלך המחצית הראשונה. לאור זאת, להערכתנו, כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יש יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של רווחים נאים מתחילת השנה ונעבור לבנתיים למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות - כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

בשונה מהאג"ח הדולרי, מבנה עקום האג"ח המקומי תלול, לכן יש עדיפות להתמקד במח"מ בינוני ואסטרטגיה של "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון. השקעה בתיק אג"ח מפוזר לפדיון מאפשרת לא רק פיזור למספר גבוה של אג"חים שקלים וצמודים ורמת וודאות גבוהה יותר לגבי התשואה לפדיון, אלא מאפשרת ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות.

תיק השקעות– הפיזור שמנצח: (מניות בישראל + אג"ח מקומי) + שילוב אפיקים עם קורלציה נמוכה, כדוגמת מניות ארה"ב ודולר

הפעולה המרכזית שחשוב לעשות בכדי להקטין סיכונים ותנודתיות היא שילוב מספר רב של אפיקי השקעה וחיפוש קורלציות נמוכות בין נכסים שונים. לכן, לאחר העליות החדות שאפיינו את המחצית הראשונה של 2019, אנו מבינים שחשוב במחצית השנייה לשים דגש משמעותי יותר על הקטנת סיכונים ומזעור התנודתיות בתיק. אחד הצעדים שעשויים לסייע למשקיעים הוא להגדיל פיזור בתיק ההשקעות, לשלב מספר אפיקי השקעה ולשלב נכסים עם מתאם נמוך, כך שהם יוכלו לספק הגנה על התיק במקרה הצורך.

אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם דולר – אחד הנכסים בעל הקורלציה הנמוכה ביותר לשאר הנכסים. כמו כן, אנו מתמקדים בהסטה לשווקי מניות בעלי סטיות תקן נמוכות יותר כמו ישראל לצד ארה"ב, באחזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון ובחשיפה לדולר במח"מ קצרצר.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il