TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

רוסאריו מחקר וייעוץ על קו מנחה: אפסייד של 55%‎


יובל ליפקין שחק צילום טל גבעוני
אנו מאמינים כי גם כאשר נקטנו בגישה שמרנית בהערכת אחוזי הצמיחה של פעילויות החברה השונות ובשיעור היוון של 10%, החברה עדיין נסחרת מתחת לערכה הכלכלי באופן משמעותי
נקודות עיקריות
קו מנחה הוקמה בשנת 1981 כחברה פרטית העוסקת באספקת מידע בורסאי והפצת נתוני מסחר וניתוחים טכניים לחברות הפעילות בשוק ההון. במרוצת השנים, הרחיבה החברה את סל השירותים והמוצרים אותם היא מציעה והפכה מובילה במתן שירותים ותוכנות לתחומים רבים, בהם משפטי, כספים, מיסוי ודיני עבודה. בשנים האחרונות, התרחבה הקבוצה לעולמות ה-SaaS עם רכישות של פעילויות חיצונית ופיתוח פעילויות פנימיות. 

בשנת 1991, הונפקה החברה לראשונה (IPO) בבורסת תל אביב.
ניהול ומבנה בעלות – נכון למועד הסיקור, מנכ"ל הקבוצה הינו מר שי מגל, בעלי השליטה בה הינם מר קרלוס בגס ובניו, ה"ה ויקטור אדריאן (אבי) בגס וגבריאל בגס המחזיקים באמצעות חברות בבעלותם בכ-61.75% מהון החברה, כלל ביטוח (12.03%) והפניקס ק. גמל (9.81%) הינן בעל עניין בחברה. כמו כן, קו מנחה מוחזקת בשיעור של כ- 22.07% בידי גופים מוסדיים, כ- 16.18% בידי הציבור וכ- 61.75% בידי בעלי עניין למיניהם.
 אסטרטגית צמיחה – במהלך השנים האחרונות, הקבוצה התוותה לעצמה אסטרטגייה ברורה לפיתוח ומיקוד הקבוצה. היא פועלת ליצירת סינרגיה כלל ארגונית בקבוצה, מתמקדת במכירת שירותים ומוצרים טכנולוגיים על בסיס ריטיינר, בתחומי הפעילות שלה ומוכרת/סוגרת פעילויות הפסדיות או שאינן נמצאות בתחומי פעילותה העיקריים.
מימוש אסטרטגיית הקבוצה:
1. העמקת עולמות SaaS – בתחילת שנת 2018, השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בחברת Syrinx Technologies המפעילה את Mybusiness Web-Suite, פלטפורמה המאגדת בתוכה מספר מוצרים המתממשקים ביניהם באופן מלא ומאפשרים ניהול מלא והוליסטי של העסק, במקום אחד. במרץ 2020, השלימה הקבוצה את רכישת 70% מחברת FINBOT המספקת פתרונות דיגיטליים מתקדמים לתחום הנהלת חשבונות.
2. מכירה / סגירה של פעילויות הפסדיות ושאינן בליבת הפעילות – בעקבות מגמות שונות שזיהתה הקבוצה בשנים האחרונות בשוק ובמטרה לממש את האסטרטגיה שלה, הודיעה הקבוצה בשנת 2019 על מכירת מלוא זכויותיה בפעילות אתרי האינטרנט ICE, דף הבית הראשון שלי וביזפורטל. כמו כן, בחודש מרץ 2020 הודיעה הקבוצה על סגירת פעילותה של מכללת מגמות שעסקה בלימודי שוק ההון ושוק הנדל"ן.
3. שדרת הנהלה אחידה וחזקה – הנהלה יציבה ואמינה, שהולכת לאורך שנים עם הקבוצה. בינואר 2020, השלימה הקבוצה עסקה לרכישת 2 קומות משרדים בבניין המצוי בהקמה בבני ברק, אליו שדרת ההנהלה צפויה לעבור עם השלמת הקמתו בשנת 2022.
נתונים פיננסיים
 הכנסות – הכנסות הקבוצה בשנים האחרונות מציגות שונות גבוהה בעקבות התהליכים שהקבוצה עוברת בדמות רכישות של חברות לצד מכירת וסגירת פעילויות שונות אשר מעוותות ומקשות עלינו לנתח את הצמיחה של החברה. אולם, בפירוק למגזרים ניתן לראות את היישום של אסטרטגיית הקבוצה ואיך היא משפיעה על הצמיחה עם גידול בפעילויות ה-CRM והכנסות ה-SaaS של הקבוצה. לשנת 2019 הציגה הקבוצה הכנסות בגובה של 91 מיליון ₪, גידול של 7% בהשוואה לשנת 2018.
 רווחיות – כפי שציינו למעלה, גם בסעיף הרווחיות ישנה הטייה מסוימת בעקבות ההתייעלות של הקבוצה. לשנת 2019, הקבוצה רשמה הפסד מפעולות של קרוב ל-2 מיליון ₪, הפסד אשר משויך להפסקת פעילות מכללת מגמות עליה הבוצה מחקה מוניטין בשווי 8.9 מיליון ₪ וכולל הפסדים תפעוליים במכללת מגמות בסכום של 5.8 מיליון ₪. בעקבות משבר הקורונה שהביא להתייעלות ארגונית ותפעולית של הקבוצה ובעקבות יישום אסטרטגיית החברה בהמתקדות בפעילויות רווחיות וטכנולוגיות, ניתן לראות בתשעת החודשים הראשונים של 2020, לכל אורך דוח הרווח והפסד, שיפור מהותי בשיעורי הרווחיות של הקבוצה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
 מאזן – לקבוצה מאזן יציב ובריא אשר תומך בפעולות אותם היא מוציאה לפועל ובאסטרטגיה שלה לצמיחה וגדילה. הקבוצה אינה ממונפת כלל עם חוב פיננסי בגובה 0.1 מיליון ₪, בקופתה מוזמנים בגובה 47 מיליון ₪ ועודפים בגובה 87 מיליון ₪.
 דיבידנד – במהלך שנת 2019, חילקה החברה לבעלי מניותיה, דיבידנד בסך של כ- 5 מ' ₪.
השקפת רוסאריו ושווי הוגן
במבט ראשוני, במעבר על תוצאות הקבוצה בשנים האחרונות, ניתן להסיק כי קבוצת קו מנחה נמצאת מעבר לשיאה, עם שורת הכנסות שלא מטפסת ואחוזי רווחיות לא יציבים, האטרקטיביות של הקבוצה ספגה מכה. אך במבט כוללני יותר, כאשר מסתכלים על רבדים אחרים, בין היתר בוחנים אילו פעילויות הקבוצה סוגרת או מוכרת ואחרי אילו פעילויות היא מחזרת ורוכשת, רואים כי השנים האחרונות הן קצת כמו הריסה חלקית של בניין ותיק בכדי שניתן יהיה להקים עליו בניין רב קומות טכנולוגי ו'חכם'. בבנייה מחדש זו, מתמקדת הקבוצה בשירותים וכלים בעלי טכנולוגיות מתקדמות וקישוריות שיחברו את היסודות הקיימים של הקבוצה והפיגומים שנבנו ויאפשרו לה להציע ללקוחותייה פתרון כולל וממצה שידע לענות על כל צרכיהם. ואכן, במעקב אחר פעילויות ה-M&A של הקבוצה והתהליכים הארגוניים השונים שהיא עוברת, רואים כי הנהלת הקבוצה לא פועלת כמגיבה, תוך כדי תנועה, אלא כיוזמת, מתוך תכנית פעולה ברורה ומוסדרת, כאשר חזונם לאיך תראה הקבוצה, הנמצא לנגד עיניהם, כבר בהיר וברור ואליו הם מכווינים את הקבוצה כולה. להערכתינו, קו מנחה עושה את כל הצעדים הנכונים בכדי להימצא בשנים הקרובות עם קבוצות ה-SaaS ושירותי ה-IT המובילות והמתקדמות בישראל.
הערכת השווי של קבוצת קו מנחה נעשתה בגישת היוון תזרים מזומנים עתידי כאשר ביצענו הערכת שווי לכל הקבוצה, תחת הנחות צמיחה שונות עבור המגזרים השונים. אנו מאמינים כי גם כאשר נקטנו בגישה שמרנית בהערכת אחוזי הצמיחה של פעילויות החברה השונות ובשיעור היוון של 10%, החברה עדיין נסחרת מתחת לערכה הכלכלי באופן משמעותי.
• בהתאם לכך, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ- 220 מיליון ₪ המשקף שווי הוגן למניה של כ- 23.2 ₪ ואשר מגלם Upside של כ- 55% ביחס למחיר השוק הנוכחי.

קו מנחה – רקע
קבוצת קו מנחה, על חברות הבת שלה, מתמחה במתן פתרונות מידע טכנולוגיים מבוססי SaaS בתחומי שוק ההון, בהנגשת מידע עסקי ופתרונות מתקדמים לניהול קשרי לקוחות, משרדי רואי חשבון ומאגרים משפטיים. לחברה מוניטין עסקי רב שנים בתחומי התוכנה כשירות במגוון רחב של סקטורים והינה חלוצה בתחום מערכות מידע בשוק ההון בישראל. החברה התאגדה בשנת 1981 כחברה פרטית שעסקה באספקת מידע בורסאי והפצת נתוני מסחר וניתוחים טכניים שבועיים לחברות הפעילות בשוק ההון. בסוף שנות ה-80, החלה החברה להפיץ מידע מקוון על המסחר במניות הבורסה ובמשך מספר שנים הייתה החברה היחידה בשוק הפועלת בתחום זה. כעשר שנים לאחר הקמתה, בשנת 1991, הפכה לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בשנים האחרונות הקבוצה עוברת הליך של רה-ארגון ומיקוד מחודש, כאשר היא פועלת ליצירת סינרגיה כלל ארגונית בין החברות השונות המרכיבות את הקבוצה, מתמקדת במכירת שירותים ומוצרים טכנולוגיים, המצויים בליבת עסקיה, שירותים על בסיס תשלום חודשי מתחדש וסוגרת ו/או מוכרת פעילויות הפסדיות ושאינן נמצאות בתחומי פעילותה העיקריים. כל זאת עושה הקבוצה באמצעות ניהול מרוכז, דרך מטה אחד מרכזי שידע לתכנן ולהוציא לפועל אסטרטגיה קוהרנטית לצמיחה וגידול בפעילות הקבוצה.

תחומי הפעילות:
הקבוצה פועלת בחמישה תחומי פעילות עיקריים, המהווים את הבסיס על פיו מדווחת הקבוצה בדוחותיה הכספיים:
1. מגזר פתרונות תוכנה לשוק ההון – פיתוח תוכנות לאספקת מידע בורסאי שוטף והיסטורי, בעיכוב ובזמן אמת, מידע מעובד ומנותח, דוחות כספיים, חדשות כלכליות וכלי ניתוח טכניים ופתרונות מסחר מתקדמים
2. מגזר מידע עסקי מקצועי – אספקת מידע פיננסי בתחומי השכר, דיני עבודה, מיסוי ופנסיה וכן פיתוח כלי סימולציה מתקדמים לחישובים פיננסים לקהילת רואי החשבון, אנשי כספים בארגונים ומנהלי משאבי אנוש. בנוסף, אספקת מידע משפטי לקהילת עורכי הדין, הכולל פסיקה ותקצירי פסיקה, חקיקה, מחשבונים, טפסים משפטיים, מערכת "קומיט" לניהול משרד עו"ד, וכן פיתוח מוצרים משפטיים, בעיקר הדרכה והוצאה לאור.
3. מגזר מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלויים – אספקה והפצת מידע ממאגר רשם החברות וממערכת רישום מקרקעין (טאבו) וביצוע שירותים נלווים ברשם החברות ובטאבו
4. מגזר מדיה ותוכן – הפעלת אתרי אינטרנט ואפליקציות סלולאריות בתחומי תוכן שונים ובעיקר בתחום שוק ההון והפיננסים.
5. אחרים – במסגרת מגזר אחרים נכללים פעילויות הקבוצה הבאות:
I. חברת סיירינקס המספקת שירותי SaaS מקיפים, מבוססי ענן, לניהול שוטף וכולל של העסק
II. פעילות האשראי של הקבוצה, קו מנחה משמשת כלשכת אשראי המספקת דיווחים על מצב פיננסי ומודל דירוג אשראי לצרכנים ולעסקים
III. חברת FINBOT אשר מספקת לבתי עסק שירותי הנהלת חשבונות דיגיטלית בעלת יכולות אוטומציה המאפשרים לאנשים בתחום לנהל את העסק שלהם בזמן אמת ומייעל את תהליכי הארגון
IV. רשום.קום המספקת שירותי דואר אלקטרוני רשום ושירותים נלווים
בנוסף, עד לחודש מרץ 2020 ההחברה סיפקה שירותים במגזר חמישי, נוסף, מגזר הדרכות. בתחום פעילות זה, העניקה החברה שירותי הדרכה בשוק ההון, יזמות נדל"ן, ייעוץ משכנתאות, הכשרת אנשי מכירות ומסחר מקוון. לצד שירותים אלו, במגזר פעילות זה עסקה החברה באספקת שירותים נלווים, ליווי מקצועי לסוחרים, שיעורים און ליין, סקירות וניתוחי שוק וימי עיון מקצועיים. החל משנת 2020, הפעילות של מגזר זה מסווגת בדוחות הכספיים כפעילות מופסקת.

סביבה עסקית
מתוקף פעילותה של הקבוצה כספקית פתרונות מידע ותוכנה במודל SaaS בתחומים מגוונים במשק, החל מחברות המתמחות בשוק ההון, לבנקים, לרואי חשבון, עורכי דין ועוד... היא חשופה לגורמים שונים אשר ביכולתם להשפיע על הביקוש לשירותי הקבוצה ותוצאותיה הכספיות:
1.הבורסה לניירות ערך בתל אביב
בשנים האחרונות ניכרת מגמה של קיטון בהיקפי המסחר בבורסה אשר גורמים לבתי השקעה מקומיים להעביר הליכים של התייעלות בין אם זה במיזוג עם חברות אחרות, בקיצוצים בכח אדם או בצמצום תקציבי פרסום. פעילות הקבוצה בתחום שוק ההון והפיננסיים, בשיווק מערכות מידע להעברת מידע בורסאי לסקטור הפיננסי, הינה הפעילות המסורתית והותיקה של הקבוצה והיא חשופה לשינויים המדוברים בהיקפי המסחר בבורסה. בנוסף, למגמות מאקרו-כלכליות ומשקיות עולמיות כמו: משבר בריאותי, מיתון, שינויי ריבית קיצוניים ומאבקי כח כלכליים עולמיים עשויות להיות השפעה רבה על פעילות הקבוצה בתחום ועל שוק ההון הישראלי המקומי. רק השנה נוכחנו לראות את ההשפעות של אירוע עולמי כזה, בדמות התפרצות וירוס הקורונה, אשר בחסותו, מחזור המסחר היומי הממוצע במניות בתל אביב נסק ל1.8 מיליארד ₪, גידול של 36% לעומת הממוצע בשלוש השנים האחרונות. לצד מחזורי מסחר גדולים יותר, אנו רואים גם גל של הנפקות ראשוניות בשנה האחרונה, עם 27 חברות, מתוכן שמונה לפי שווי הגבוה ממיליארד ₪. כמו כן, השנה הצטרפו לבורסה 134 אלף חשבונות חדשים לעומת 98 אלף ב-2019.

2.אימוץ טכנולוגיה ו-IT
התפתחויות טכנולוגיות הביאו במהלך השנים להפיכת מערכות המחשוב לחלק בלתי נפרד מפעילותם של ארגונים עסקיים. ענף טכנולוגיית המידע כולל את מגוון הפתרונות הטכנולוגיים, המשמשים ארגונים בניהול תהליכים עסקיים. אנחנו רואים בשנים האחרונות מגמות במשק אשר מעודדות את הרחבת ההשקעות בטכנולוגיות חדשות שהן בליבת הטרנספורמציה של ארגונים, לרבות דיגיטל, אנלטיקה, CRM ועוד. בצד ההשקעה בטכנולוגיות אלו, קיימת גם השקעה הולכת וגדלה בהליך מודרניזציה של מערכות הבסיס של החברה, אשר יאפשרו גישה ותפעול של כל שרשרת האספקה של החברה. שוק ה-IT העולמי והמקומי נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, צמיחה הנתמכת במגמות שציינו למעלה (מעבר מואץ לדיגיטל ולמחשוב ענן והצורך בשיפור תשתיות ישנות) ושהייתה צפויה להימשך גם בשנים הבאות, כך לפחות עד שהגיע אלינו משבר הקורונה. כמובן שהתפרצות משבר הקורונה פגעה בתחום זה, חברות הקפיאו פרוייקטים של התחדשות טכנולוגית וצמצמו הוצאות במידת האפשר. על פי חברת המחקר גרטנר, ההוצאה הגולבלית על IT בשנת 2020 צפויה לעמוד על 3.6 טריליון דולר, ירידה של 5.4% בהשוואה לשנת 2019. אך ההתאוששות בשוק תהיה יחסית מהירה כאשר בשנת 2021, צפויה ההוצאה הגלובלית על IT לעמוד על 3.8 טריליון דולר, גידול של 4% בהשוואה ל-2020.

1. הקורונה
מאז תחילת שנת 2020, העולם מתמודד עם התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה, אשר השלכותיו המלאות על הפעילות הכלכלית במשק אינן ידועות עדיין. על פי הנתונים הידועים לנו נכון להיום, מסתמנת פגיעה קשה מאוד בכלכלה הישראלית בשנת 2020 ובשנים העתידות לבוא. אמנם מדינת ישראל החלה במבצע חיסונים מקיף, מהמתקדמים והיעילים בעולם, אך ישראל לא נמצאת במצב של יציאה מהמשבר אלא, נכון למועד כתיבת העבודה, היא נמצאת בסגר כולל מחמיר, כזה כמו שחווינו עם פרוץ הוירוס בחודש מרץ 2020. על פי הערכת הקבוצה, משבר הקורונה משפיע מצד אחד באופן בו ישנה ירידה מסוימת בהיקף הפעילות של חלק מחברות הקבוצה, בעיקר ביחס למגזר המידע העסקי מקצועי בפעילות חברת הבת חשבים ומצד שני, בחלק ממוצרי החברה ניתן לראות מגמה של עלייה בביקושים, בתחומי המסחר בבורסה, הקורסים המקוונים ומוצרים נוספים. לצד השינויים בהיקפי הפעילות, הקבוצה ביצעה שינויים אופרטיביים שנועדו להגן על החברה במהלך המשבר ולאזן את התוצאות שלה. כך פעלה הקבוצה לצמצום הוצאותיה מול ספקים ונותני שירות שונים, הוציאה עובדים במחלקות מסוימות לחל"ת וביצעה הורדות שכר נקודתיות.

חסמי כניסה וסיכונים
על מגוון פעילויות הקבוצה קיימים חסמי כניסה שונים, ברמות שונות:
 בתחומי שוק ההון, הקבוצה רואה כי בשנים האחרונות, ככל שהמידע הבורסאי בארץ ובעולם הופך ונהיה נגיש לכל ובעלויות שוליות, כך קטנים חסמי הכניסה לתחום הזה והחשיפה לתחרות גוברת. על כן, נוצרת חשיבות רבה לגורם מייחד, שידע להעניק ערך ללקוחות החברה ולמצב אותה כקבוצה שיודעת לתת שירות עם ערך מוסף.
 בתחום מידע עסקי מקצועי, ישנם חסמי כניסה משמעותיים המתבטאים בקשרי לקוחות ארוכים ומוצלחים עם ניסיון של שנים בתחומים אלו ועם היסטוריית נתונים ארוכה לצד איסוף וניתוח הדאטה הנ"ל לאורך שנים.
 בתחום מידע מגופים ממשלתיים, כפי שמשתמע משם המגזר, על מנת לפעול בשוק זה ולספק שירותים נדרשת קבלת זיכיון או רישיון ממשרד המשפטים ודרישה זו מהווה חסם כניסה עיקרי.
הסיכונים העיסקיים בתחומי הפעילות של הקבוצה, מגוונים אך דומים וחוזרים על עצמם במעבר בין המגזרים השונים של הקבוצה:
 הרעה כלכלית גלובלית – במצב שבו, לאור הגירעונות ההולכים וגדלים של כלכלות שלמות ברחבי העולם, שרק העמיקו במשבר הקורונה, נראה את הכלכלה הגלובלית והמקומית נכנסת למשבר פיננסי מתמשך שיגרור האטה כלכלית במשק והאטה במסחר בבורסה, יהיו לכך השפעות רבות על פעילות הקבוצה.
 תלות בספקים – בחלק מפעילויות הקבוצה, היא נסמכת על מידע ושירותים המגיעים מספקים שונים כמו הבורסה בת"א, משרד המשפטים, וגופים נוספים. על כן, קיים סיכון בתלות הקבוצה בספקי מידע אלו.
 סייבר – במסגרת פעילות הקבוצה, בהענקת שירותים דיגיטליים, מבוססי תוכנה ומערכות מידע המתקשרים ביניהם, קיימת לחברה חשיפה רבה לסיכוני תקיפות סייבר. קיימים סיכוני סייבר רבים ומגוונים, החל מזליגת מידע ועד לתקיפות סייבר למטרות כופר והקבוצה מבצעת פעולות רבות על מנת להגן על עצמה ועל לקוחותייה מסיכוני הסייבר. ראוי לציין כאן כי לאחרונה נודע על מקרה בו פרטים אישיים של עשרות משרדי רואי חשבון, לקוחות של פעילות FinBot של הקבוצה, היו חשופים וגלויים לכל אדם בעל גישה לאינטרנט. מרגע שנודע לקבוצה על חולשה זו באבטחת מערכת המידע שלה, היא הפעילה צוות תגובה פנימי שטיפל ופעל לסגירת החולשה והדגישה כי בשום שלב לא דלף מידע רגיש לגורמים שונים. נוסף על כך, צוות ה'האקרים' שחשף את חולשת אבטחה זו מתייחס לתגובת החברה וקובע כי "יש לציין לטובה את תגובת הנהלת החברה שלקחה אחריות מלאה על העניין ופעלה בצורה חיובית וטובה לסגירת הפרצה במהירות וביעילות. טעויות קורות, זה דרכו של עולם, וארגון נשפט בדרך בה הוא מטפל בהן. במבחן הטיפול, "קו מנחה" מקבלת עשרה מאפים פריכים. סחתיין!".

קו מנחה - תחומי הפעילות
מגזר פתרונות תוכנה לשוק ההון
במסגרת פתרונות תוכנה לשוק ההון, הקבוצה עוסקת בפיתוח, תחזוקה ושיווק של מערכות מידע לאספקת מידע בורסאי מעובד ומנותח, שוטף והיסטורי, בעיכוב ובזמן אמת, דוחות כספיים, חדשות כלכליות וכלי ניתוח טכניים ופתרונות מסחר מתקדמים לקהלים מגוונים. החברה מספקת שירותיה במגזר זה באמצעות:
- Terminal 360 (100%): מהמערכות המתקדמות בישראל להצגת מידע בורסאי בזמן אמת מהארץ ומהעולם. המערכת ניתנת להתאמה אישית ומספקת למשקיע בשוק ההון פלטפורמת מידע אחת, בעלת מגוון אפשרויות מתקדמות וייחודיות. המערכת מיועדת לגופים וארגונים כגון: בנקים, חברי בורסה, בתי השקעות וחברות ביטוח. נכון להיום, המערכת מותקנת בלמעלה מ-1,000 עמדות.
- בורסה גרף (60%): מהמערכות המתקדמות בעברית לניתוח טכני של ניירות ערך, מדדים, סחורות, מטבעות ועוד. המערכת מיועדת לגופים כגון: בנקים, בתי השקעות וגופים מוסדיים אך בעיקר למשקיעים פרטיים.
פעילות התחום היוותה כ- 20% מהכנסות הקבוצה לשנת 2019 וכ- 21% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020. מבחינת רווחיות, פעילות המגזר היוותה 11% מהרווח התפעולי של הקבוצה לשנת 2019 וכ- 10% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020.

בתחום פעילות זה, ניתן להבחין במספר מגמות המשפיעות לרעה על פעילות החברה: אתרים כלכליים המספקים, ללא תשלום, נתוני זמן אמת לגולשים אשר נרשמים לאתריהם, כאשר מודל ההכנסות של אותם אתרים נובע מהכנסות פרסום. כמו כן, אתרי הבנקים ובתי ההשקעות, המספקים נתוני זמן אמת במודל הכנסה מעמלות מסחר. לצד מגמות אלו ובהמשך למגמת הקיטון בהיקפי המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשנים האחרונות, השוק עובר הליך של קונסולידציה בגופים המוסדיים ובתי ההשקעות המקומיים אשר מוביל לצמצום כמות הגופים הפעילים בשוק ההון ולהגברת התחרות בתחום זה.
הדרך של החברה להתמודדות עם תנאי השוק והתחרות היא באספקת מוצר איכותי, אשר עומד בחזית הטכנולוגיה ומשלב בתוכו פיצ'רים חדשניים לצד שירות לקוחות אדיב, מהיר ואמין.

מגזר מידע עסקי מקצועי
בתחום פעילות זה, החברה מתמקדת באספקת מידע למגזר העסקי בתחומי המיסוי, דיני עבודה, שכר ופנסיה ומידע משפטי. המידע מועבר ללקוחות התחום באמצעות תוכנות ייעודיות, מרכז מידע, שיגור עדכון שבועי באמצעות הפקס והדואר האלקטרוני ואתרי האינטרנט של הקבוצה. בנוסף, עוסקת הקבוצה בפיתוח כלי סימולציה מתקדמים ומגוונים המאפשרים ללקוחותיה לבצע בעצמם חישובים פיננסיים שונים בתחומים רבים, וכן מפעילה מרכז מידע טלפוני בתחום דיני העבודה.
החברה מספקת שירותיה במגזר זה באמצעות:
-חשבים (100%): שחקן מרכזי וותיק בשוק. חשבים מספקת מערכות ומאגרי מידע בנושאים חשבונאיים, מסים, דיני עבודה ופנסיה תחת המותגים כל נתון | כל מס | כל עובד | כל עתיד. הפעילות כוללת גם פעילות הדרכה בתחומים משיקים כגון חשבי שכר, דיני עבודה ועוד. החברה מספקת שירותיה במגזר זה למנהלי כספים, מנהלי משאבי אנוש בחברות וכן למשרדי עו"ד, סטודנטים למשפטים, יועצי מס, רואי חשבון, מכללות, חברות וארגונים.
-תקדין | דינים ועוד (100%): אתרי אינטרנט המעדכנים באופן שוטף ויומיומי את ציבור עורכי הדין והשופטים בחידושי הפסיקה והחקיקה. אתרים אלו כוללים מאגרים מקוונים של פסיקה, חקיקה, כתבי טענות וטפסים.
-קומיט לעורכי הדין (100%): קומיט הינה תוכנה מובילה לניהול כולל של משרדי עורכי דין, הנהלת חשבונות והוצאה לפועל. התוכנה מתאימה למשרדי עורכי דין ומחלקות משפטיות העוסקים בתחומים שונים: מסחרי, נזיקין, מקרקעין, קניין רוחני, פלילי, משפחה ועוד.
פעילות התחום היוותה כ- 40% מהכנסות הקבוצה לשנת 2019 וכ- 39% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020. מבחינת רווחיות, פעילות המגזר היוותה כ- 44% מהרווח התפעולי של הקבוצה לשנת 2019 וכ- 34% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020.

מתוקף כך שפעילות הקבוצה בתחום זה משרתת בעיקר מנהלי כספים ומנהלי משאבי אנוש בחברות לצד עורכי דין, סטודנטים למשפטים, יועצי מס ורואי חשבון, היא מושפעת משינויים ותנודות במשק העבודה בכלל ובשוק רואי החשבון ועורכי הדין בפרט, כמו גם מתנודות בביקוש ללימודי משפטים. לשינויים טכנולוגיים וחדשנות במוצר יש משקל רב במיצוב של החברה מול לקוחותייה ובהתמודדות בתחרות הרבה שיש בשוק. על כן, הקבוצה מקפידה לבצע שדרוגים ועדכונים שוטפים למערכות השונות אשר היא מציעה ללקוחותייה ולהרחיב
את סל המוצרים והשירותים שהיא יודעת לספק.


מגזר מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלווים
בתחום פעילות זה, לצד שירותי מידע ממחושבים ממאגרי מידע של משרד המשפטים: מאגר רשם החברות, מידע מלשכות רישום המקרקעין, מנהל מקרקעי ישראל ורשם המשכונות, מספקת הקבוצה כלים ושירותים מתקדמים. הנגישות לכלים השונים ובמידע אפשרית מכל מחשב המחובר לאינטרנט וללא תלות בתוכנות ייעודיות.
החברה מספקת שירותיה במגזר זה באמצעות:
-רשם החברות (100%): באמצעות שירות של הפצת מידע ממאגר רשם החברות, יכולים לקוחות החברה להפיק תדפיסי רשם בחתכים שונים על חברות, וכן שירותי ערך מוסף כגון: מאגר חברות, התראות ומעקב על שינויים שהתבצעו בתאגידים, שאילתות לאיתור חברה על פי חלקים בשמם ואפשרויות חיפוש מגוונות במטרה לעודד צריכה חכמה של השירות. השירות בתחום פעילות זה מיועד לקהל הרחב.
-טאבו ישיר (50.1%): הפצת מידע מלשכות המקרקעין ושירותי ערך מוסף. טאבו ישיר מנגישה מידע מגופים ממשלתיים ברשת תוך מתן ערך מוסף תפעולי, בין היתר, באמצעות התחשבנות חד פעמית למגוון פעולות.
החל מתחילת שנת 2019, קיבלה הקבוצה רישיון ממשרד המשפטים לספק שירותי אספקת מידע ממאגר רשם החברות (עבדה בזיכיון החל משנות ה-90), בעקבות קבלת רישיון זה החלה הקבוצה להכיר בהכנסות בברוטו (כולל אגרות). לקוחות הקבוצה בתחום פעילות זה הם בעיקר המערכת הבנקאית, משרדי עורכי דין ולקוחות פרטיים.
פעילות התחום היוותה כ- 25% מהכנסות הקבוצה לשנת 2019 וכ- 24% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020. מבחינת רווחיות, פעילות המגזר היוותה כ- 27% מהרווח התפעולי של הקבוצה לשנת 2019 וכ- 18% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020.

בשנים האחרונות ניכרת מגמה אשר במסגרתה משרד המשפטים מתחיל לספק יותר ויותר שירותים בעצמו מבלי להזדקק לספקי שירותים חיצוניים דוגמת הקבוצה ובמחיר שונה לחלוטין מהמחירים אשר גובים אותם ספקים חיצוניים. מגמה זו, ככל ותימשך ותיגבר, תידרוש מהקבוצה לפתח עוד יותר את הערך המוסף בשירותים אותם היא מציעה ללקוחותייה, כאשר במצב עולם כזה, הסינרגיה הקבוצתית אשר מתבטאת ביכולת להצעת פתרונות כוללים ומקיפים ללקוחות הקבוצה יכולה למצב אותה במקום מוביל בשוק.

מגזר מדיה ותוכן
במסגרת תחום פעילות זה, מפעילה הקבוצה אתרי אינטרנט ואפליקציות סלולאריות בתחומי תוכן שונים, ובכללם שוק ההון והתחום הפיננסי. החברה מספקת שירותיה במגזר זה באמצעות:
- י.ת.ב מידע לאתרים (50%): עוסקת בפיתוח ושיווק מערכות תומכות החלטות השקעה בשוקי ההון הבינלאומיים. המערכת מספקת מידע ונתונים פיננסיים גלובליים בזמן אמת ומשמשת ככלי ניתוח ומחקר מקצועי לבחינת חלופות השקעה ברחבי העולם. המערכת מיועדת למשקיעים מוסדיים, לאתרי אינטרנט, לצרכן הפרטי ובעיקר לאתרי הבנקים.
- טרייד אייג'נט שירותי מסחר בע"מ (שליטה): מערכת ניהול לקוחות למשווקים וסוכנים העוסקים בתחום המסחר בבורסות בארץ ובעולם, העובדת בשיתוף מלא עםבתי ההשקעות המובילים בישראל.
לאורך השנים, הכנסותיה העיקריות של הקבוצה בתחום פעילות זה נבעו ממכירה של מוצרי פרסום באתרים השונים. תחום הפרסום המקוון השתנה רבות בשנים האחרונות כאשר החברות הבינלאומיות Google, Facebook ו- YouTube השתלטו על שוק הפרסום המקוון. בעקבות מגמה זו ולצורך מימוש אסטרטגיית הפעולה של הקבוצה במיקוד במוצרים ושירותים אשר הם בליבת עסקיה ומכירת או סגירת פעילויות אשר אינן מצויות בתחומי פעילותה העיקריים של הקבוצה, ביצעה הקבוצה שינויים אירגוניים רבים במגזר זה. נציג כאן חלק משינויים אלו:
- מכירת פעילות ביזפורטל - ביוני 2019 הודיעה הקבוצה על מכירת 49.8% מפעילות ביזפורטל כאשר במרץ 2020 חתמה הקבוצה על הסכם נוסף למכירת יתרת החזקותיה בביזפורטל לרוכש.
- מכירת אתר דף הבית הראשון שלי – בדצמבר 2019 הודיעה הקבוצה על מכירת אתר הילדים הפופולרי.
- מכירת אתר ICE – באוקטובר 2019 מכרה החברה את מלוא זכויותיה בפעילות אתר האינטרנט ICE.
פעילות התחום היוותה כ- 12% מהכנסות הקבוצה לשנת 2019 וכ- 8% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020. מבחינת רווחיות, פעילות המגזר היוותה כ- 16% מהרווח התפעולי של הקבוצה לשנת 2019 וכ- 33% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020. (יש לציין כי רוב תוצאות המגזר לתשעת הרבעונים הראשונים של 2020 נבעו ממכירת פעילות ביזפורטל במהלך השנה)


מגזר אחרים
מגזר פעילות זה של הקבוצה כולל 3 פעילויות מרכזיות שהקבוצה מתעדת שיהוו זרזי צמיחה משמעותיים של החברה בשנים הבאות:
- FINBOT: החברה מספקת פתרונות דיגיטליים מתקדמים לתחום הנהלת חשבונות, המאפשרים בין השאר צמצום משמעותי בעבודה ידנית ובעקבות כך חסכון, בין היתר, במשאבים ובזמן עבור הלקוחות הישירים של החברה (ועבור לקוחותיהם שלהם). בין לקוחותיה משרדי רואי חשבון ועורכי דין, יועצי מס ועצמאיים. FINBOT למעשה מסייעת למשרדים לעבור לעבודת "ללא נייר", תוך הפשטה וזירוז של העבודה הפנים ארגונית מול לקוחות הקצה.

- Direct Score: בשנת 2019, קיבלה הקבוצה רישיון שירות נתוני אשראי אשר מעניק לחברה גישה למאגר נתוני אשראי שהוקם על ידי בנק ישראל ומאפשר לה לשמש כלשכת אשראי המספקת מודל דירוג אשראי לצרכנים ולעסקים, לצד דיווחים על מצבם הפיננסי המלא של מבקשי הדוחו"ת. בחודש מאי 2020 השיקה הקבוצה את פעילותה בתחום הדירוג הצרכני תחת המותג דירוג ישיר. חברת דירוג ישיר תאפשר לקבל תמונת מצב עדכנית בנוגע למצבך הפיננסי, לשפר את ההתנהלות משק הבית ולקבל החלטות כלכליות בביטחון ובחוכמה. הלקוחות הם כל נותן אשראי עם פעילות של מעל 250 מיליון ש"ח והצפי הוא כי השימוש בנתונים יתרחב ויגיע לתחומים רבים כגון ריטייל, משכירי דירות ועוד.

- רשום.קום: פעילות של הקבוצה אשר במסגרתה, מספקת שירותי דואר אלקטרוני רשום ושירותים נלווים נוספים בעיקר לקהילה המשפטית בארץ, באמצעות שימוש בפטנט רשום.

- סיירינקס: החברה מספקת שירותי SaaS, באמצעות מספר מוצרים, הכוללים שירותי ניהול קשרי לקוחות, ניהול מוקד פניות/תקלות, ניהול מכירות, ניהול שיווק, הנפקת חשבוניות מקוונות ושירותים נוספים. מוצרי החברה הינם חלק מפלטפורמה המאגדת אותם יחדיו, ביכולת התממשקות מלאה המאפשרת לעסקים לקבל את כל שירותי ניהול העסק שהם צריכים במקום אחד.
- Mybusiness Web-Suite: פלטפורמה לניהול הוליסטי של העסק הכוללת מערכת מתקדמת וחדשנית, מבוססת ענן, לניהול קשרי לקוחות (CRM) לחברות מכל הגדלים, עם דגש על חברות בגדול קטן-בינוני. המערכת כוללת שירות לניהול מוקד פניות, ניהול השיווק, הנפקת חשבוניות מקוונות, ניהול קשרי לקוחות ומוצרים נוספים ורבים אשר הופכים את ניהול העסק לפשוט יותר. בתשעת החודשים הראשונים של 2020, הכנסות המערכת עלו בכ-1.6 מיליון ₪ לכ-3.5 מיליון ₪, גידול של 84% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד ועם רווחיות שהסתכמה ב-1.9 מיליון ₪.

אסטרטגיה
פעילותה המסורתית והותיקה של קו מנחה הינה בתחום שוק ההון והפיננסיים, באמצעות שיווק מערכות מידע משולבות תוכנה אשר מספקות מידע בורסאי בזמן אמת מהארץ ומהעולם לבתי השקעות, בנקים ופעילים בשוק ההון. במרוצת השנים, הרחיבה החברה את שירותיה עם הכנסת פעילות של תוכנות מתקדמות כמו "חשבים" אשר יודעת לתת שירות לתחומי המשפט, כספים, מיסוי ודיני עבודה.
בשנים האחרונות החברה פועלת ליצירת סינרגיה בינחברתית, פנים ארגונית על ידי חיזוק קשרי הגומלין בין החברות השונות בקבוצה ואיחוד המטה הניהולי של הקבוצה. לצד השינוי הארגוני, הקבוצה פועלת גם לשינוי מיקודי בפעילותה והתוותה אסטרטגיה ברורה לפיתוח בעולמות ה- Saas, בפעילויות המאופיינות בהכנסות מתגלגלות, הכנסות מבוססות ריטיינרים.
לצורך מימוש אסטרטגיית הקבוצה בצד איחוד המטה הניהולי, רכשה הקבוצה בינואר 2020, 2 קומות משרדים בבניין המצוי בהקמה בבני ברק בתמורה לסך של 34.2 מיליון ₪, אשר יימסרו לחברה בתחילת שנת 2022.
בפברואר 2018, השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בחברת Syrinx Technologies (50.2%), המפעילה פלטפורמה דיגיטלית לניהול כולל של העסק, המאגדת בתוכה מספר מוצרים אשר יודעים להתממשק ביניהם באופן מלא, הכוללים בין היתר את המותגים MyBusiness ו- MyBooks, מערכות מתקדמות מבוססות ענן לניהול מרוכז במגוון תחומים ובעיקר של מערכי CRM וחשבוניות מקוונות אשר משרתות קהל לקוחות מגוון, החל מפרילנסרים, דרך חברות קטנות-בינוניות ועד לתאגידים הזקוקים למערכות אלו.
בחודש מרץ 2020, השלימה הקבוצה את רכישת 70% ממניות חברת FINBOT אשר מספקת פתרונות דיגיטלייים מתקדמים לתחום הנהלת חשבונות, המאפשרים צמצום משמעותי בעבודה ידנית וחסכון במשאבים ובזמן. רכישה זו מאפשרת לקבוצה לספק פתרון מקיף לעולם הפיננסי על ידי יצירת ערך מוסף ללקוחות הקבוצה בשילוב מספר מוצרים, בטכנולוגיה הכי חדישה, היודעים לתקשר ביניהם תוך יצירת סביבת עבודה הומוגנית וחדשנית מבוססת Web.
בחודש מאי 2020, השיקה הקבוצה את פעילותה בתחום הדירוג הצרכני תחת המותג Direct Score (דירוג ישיר) אשר מאפשרת לכל אחד לקבל תמונת מצב עדכנית בנוגע למצבו הפיננסי ולשפר את התנהלות משק הבית וקבלת ההחלטות הפיננסיות.
בסוף חודש דצמבר 2020, הודיעה הקבוצה כי חתמה על מספר הסכמים מותנים עם צדדים שלישיים כמפורט להלן:
 קרן מפרש – החברה חתמה על הסכם לרכישת 44% מהונה המונפק והנפרע של מפרש. קרן מפרש פתרונות מימון בע"מ הינה חברה פרטית הפועלת בתחום מתן אשראי ופתרונות מימון לחברות ואנשים פרטיים ומעמידה להם מסלולי מימון מהירים ומגוונים. הנהלת הקבוצה סבורה כי כניסה לתחום האשראי החוץ בנקאי עתידה לייצר סינרגיה עם שאר חברות הקבוצה.


 עושים סדר – החברה חתמה עם עושים סדר ובעלי מניותיה (אשר חלקם מהווים בעלי מניות גם במפרש) על הסכם לרכישת 40% מהונה המונפק והנפרע של החברה. עושים סדר היא חברה פרטית המספקת שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר לחברות, עסקים ובעלי עסקים המשמשת בעיקר כרשת שירות חיצונית של משרדי רואי חשבון ללקוחותיהם. לעושים סדר קיימת סינרגיה טבעית עם הפעילות הקיימת של הקבוצה, באספקת מידע עסקי נרחב בתחומים מגוונים ורכישה זו תאפשר לה להציע סל מוצרים רחב ומגוון יותר ללקוחותיה ולספק מענה לכל הצרכים שלהם מספק אחד.


 הסכם SPF (אופציה) – סטרשנוב קלדרון בע"מ, היא חברה פרטית המצויה בבעלות חלק מבעלי מניות מפרש ועושים סדר. החברה מלווה עסקים, ארגונים ומקבלי החלטות בהיבטים כלכליים ופיננסיים, מתוך מטרה לסייע לארגון לצמוח, להתייעל ולהגדיל רווחיות. קו מנחה חתמה על הסכם אופציה עם DCF במסגרתו קיבלה אופציה לרכישת מחצית מהונה המונפק והנפרע של SCF עד סוף חודש יוני 2021.
 הסכם מומנטום (אופציה) – מומנטום פתרונות מימון מתקדמים בע"מ, היא חברה פרטית המצויה בבעלות חלק מבעלי מניות מפרש ועושים סדר. החברה מעניקה שירותי גיוס אשראי לעסקים ממגוון מקורות: קרנות סיוע לעסקים בשיתוף המערכת הבנקאית, קרנות ערבות מדינה, קרן קורת, קרן מימון ישיר ועוד סל פתרונות רחב המאפשרים הזרמת מימון לעסק שלך בהיקף של 80 אלף ש”ח ועד 8 מיליון ש”ח. קו מנחה חתמה על הסכם אופציה עם מומנטום, במסגרתו קיבלה אופציה לרכישת מחצית מהונה המונפק והנפרע של מומנטום עד סוף חודש יוני 2021.

דוח רווח והפסד

הכנסות – הכנסות החברה לשנת 2019 עומדות על סך של 91 מיליון ₪ וצמחו בכ- 7.1% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הגידול הנ"ל במכירות, המשויך כולו למגזר מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלווים, נובע ממעבר בהצגת הכנסות הקבוצה ממידע משפטי בברוטו בעקבות המעבר לרישיונות החל מינואר 2019. מגזרי החברה האחרים של הקבוצה, הציגו ירידה בהכנסות (ראו מעלה עבור כל מגזר) הנובעת מירידה בביקושים למערכות מידע בשוק ההון לאור ההצטמצמות בגופים המוסדיים הפעילים בשוק ההון, מסגירת פעילות קורסי ההכנה לסטודנטים תחת המותג "מחשבות", ממכירת פעילות אתר התוכן אייס ומירידה בביקוש של הגופים המוסדיים בתחום התוכן, מהפסקת פעילות מכללת מגמות.
רווח מפעולות רגילות – לשנת 2019, הציגה הקבוצה הפסד תפעולי של קרוב ל-2 מיליון ₪ לעומת רווח תפעולי של קצת מעל ל-12 מיליון ₪ לשנת 2018. בשנת 2019, החברה הודיעה על הפסקת הפעילות של מכללת מגמות, על כן ביצעה מחיקה של יתרת מוניטין בכניסה לאיחוד בסכום של כ-8.9 מיליון ₪ (נכנס בסעיף הוצאות אחרות בדוח הרוו"ה). בנוסף, ההפסד התפעולי של הקבוצה כולל הפסדים תפעוליים של מכללת מגמות בסכום של קרוב ל-6 מיליון ₪.
 במבט ראשוני, עבור תשעת החודשים הראשונים של 2020, ניתן להסיק כי שיעור הרווח מפעולות של הקבוצה נסק לשיעורי ה-30%, אך זה אינו המצב. יש להבחין בסעיף הכנסות אחרות אשר מכיל את מכירת יתרת החזקותיה בביזפורטל בסך של 4.4 מיליון ₪ ועל כן, "מקפיץ" את שיעור הרווח התפעולי. יחד עם זאת, גם בביטול סך התמורה ממכירת ביזפורטל ובנטרול הכנסות אחרות עבור תקופה זו, עדיין רואים שיפור בשיעורי הרווח התפעולי לרמה של קרוב ל-19% (לעומת 15% בתקופה מקבילה אשתקד). ניתן לייחס את השיפור ברווחיות הקבוצה כפועל יוצא של האסטרטגיה שלה למעבר להענקת סל רחב של מוצרים שמתקשר ביניהם, בתוכנה כשירות, עם מוצרים טכנולוגיים חדשניים, בעלי שיעורי רווחיות גבוהיים יותר כמו גם לייעול הארגוני שבוצע במהלך משבר הקורונה.
 EBITDA –ניתן לראות כי, על אף שהכנסות הקבוצה צמחו בין השנים 2017 ל-2019, נתון ה-EBITDA של הקבוצה הולך וקטן. בשנת 2019, הציגה הקבוצה EBITDA בסך כולל של 13.6 מיליון ₪, קיטון של 17% בהשוואה ל-EBITDA בשנת 2018 אשר עמד על סך של 16.5 מיליון ₪. שולי ה-EBITDA גם כן מציגים מגמה של קיטון, בשנת 2017 עמדו שולי ה-EBITDA של הקבוצה על 26% מהכנסות הקבוצה לאותה שנה, כאשר בשנת 2019 שולי הרווח האלו עמדו על קרוב ל-15%.
 אך הנה, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 אנו רואים כי הפעולות אותן ביצעה הנהלת החברה נושאות פרי והמגמה מתחילה להתהפך. ה-EBITDA של הקבוצה, כפי שמוצגת בדוחותייה הכספיים (כולל תמורה ממכירת פעילות ביזפורטל) לתקופה של תשעת החודשים הראשונים של 2020 עומדת על סך של 16.5 מיליון ₪, צמיחה של קרוב ל-7% בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2018. יש לציין כי מכירת פעילות ביזפורטל התבצעה בשני חלקים, בשנת 2019 ו-2020 ועל כן, גם בנטרול התמורה שהתקבלה ממכירה זו, הקבוצה מציגה EBITDA משופרת לתשעת החודשים הראשונים של 2020, על סך של 12.6 מיליון ₪, צמיחה של 10% בהשוואה לתקופה מקבילה ב-2018.
 מס – שיעור המס המייצג עבור החברה עומד על 23%.
מאזן
 החברה מחזיקה בקופתה מזומנים בשווי של כ- 48 מיליון ₪ מתוך מאזן של 141 מיליון ₪ (34%) עם חוב פיננסי שולי לחלוטין בסך של 0.1 מיליון ₪ (בנטרול התחייבויות חכירה).
 ניתן להבחין כי סעיף המאזן, נכסים בלתי מוחשיים אחרים, צומח משנה לשנה, כאשר בשנת 2017 עמד סעיף זה על סך של 5.5 מיליון ש"ח, בשנת 2019 כמעט והכפיל עצמו לכ-10 מיליון ש"ח ונכון לסוף ספטמבר 2020, סעיף זה עומד על סך של 11.7 מיליון ש"ח. סעיף זה כולל בתוכו את את סעיפי התוכנה, הקמת מערכי אשראי ומותג שגדלים ככל שהקבוצה מרחיבה את סל המוצרים אותו היא מציעה, משקיעה בטכנולוגיה ובתוכנה שהיא משווקת ובונה קבוצה רחבה וחזקה באמצעות פיתוח ורכישות.
 יחס מוניטין להון עצמי לשנת 2019 עומד על 40%, ניתן לראות את יחס זה עולה ויורד לאורך השנים כאשר לשנים 2017 ו-2018 היחסים עמדו על שיעורים של 41% ו-46% בהתאמה. יש לשייך את השונות ביחס המוניטין להון עצמי של הקבוצה לאורך השנים לשינויים הארגוניים והמבניים שהקבוצה מבצעת, מכירת פעילויות רווחיות וצומחות פחות לצד רכישת פעילויות טכנולוגיות, צומחות ורווחיות.
תזרים מזומנים
 בשנת 2019 החברה ייצרה כ- 11 מיליון ₪ מפעילות שוטפת (עם הפסד נקי לשנה של 5 מיליון ₪), זאת לעומת כ- 6 מיליון ₪ ו-11 מיליון ₪ בשנים 2018 ו-2017 בהתאמה. השינוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נובע ברובו משינויים בסעיפי רכוש, התחייבויות בהון החוזר וקיטון בסעיף לקוחות. לשנים הבאות, אנו מעריכים כי הקבוצה תמשיך להציג תזרים מזומנים חיובי, שיצמח למספרים דו ספרתיים גבוהים יותר וייתמך בהכנסות החוזרות של הקבוצה (מבוססות ריטיינרים או חוזים מתגלגלים), המצריכות הון חוזר קטן יותר.
 תזרים ההשקעה ברכישת נכסים בלתי מוחשיים עמד לשנת 2019 על 5.6 מיליון ₪, לעומת כ-1.2 מיליון ₪ בשנת 2018 ו-0.5 מיליון ₪ בשנת 2017. בשנים האחרונות החברה משקיעה מאמץ וכספים רבים ברכישת פעילויות וחברות חדשות, אשר יידעו לספק לחברה יתרון וערך מוסף בתחומים בהם היא עוסקת ולהכניסה גם לתחומים חדשים.

מדיניות חלוקת דיבידנדים
בתחילת שנת 2014, אימצה החברה מדיניות חלוקת דיבידנדים לפיה, מדי חצי שנה, תחלק הקבוצה לבעלי מניותיה דיבידנד באופן שתשיא תשואת דיבידנד חצי שנתית בשיעור מינימלי של 2.5% ועד שווי חברה מקסימלי של 200 מיליון ₪ ובלבד שהסכום המחולק לא יעלה על 70% מסך הרווח המיוחס לבעלים של הקבוצה. אנו רואים כי בכל שנה מאז החלטת הדירקטוריון ב-2014, חילקה החברה דיבידנדים נאים ואנו מאמינים כי כל עוד התנאים יקויימו, החברה תמשיך בחלוקת הדיבידנדים שלה.

הערכת שווי - מודל DCF
1. צמיחה בהכנסות – לשנת 2019, הכנסות הקבוצה פחתו בכ-7.3%, ירידה הנובעת ממסגירת פעילויות לא רווחיות, ממכירת פעילויות שהן לא במיקוד העסקי ומירידה בביקושים למערכות מידע ותוכן. בהתבסס על תוצאות הקבוצה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 ובבחינת הנתונים ההיסטוריים והשינויים שעברה החברה , לשנת 2020 הערכנו כי הכנסות החברה יעמדו על 74 מיליון ₪, ירידה של כ-6% לעומת 2019. ירידה זו בהכנסות מגיעה על אף גידול בהכנסות החברה תחת מגזר אחרים בפעילויות MyBusiness ו-FinBot ונובעת מירידה בכמות האגרות, ממכירת פעילות ביזפורטל ומירידה בעקבות פעילות מחשבות. אנו מעריכים כי שנת 2021 תהיה שנה של צמיחה עבור הקבוצה, אחרי שנים של ארגון ומיקוד מחדש, נראה כי הכלים מתחילים להתמקם נכון על הלוח. הרכישות שביצעה החברה בסוף שנת 2020 של "מפרש" ו"עושים סדר" מגיעות עם ערך מוסף וסינרגיה לשאר פעילויות הקבוצה והן יתרמו לה גם מצד הרחבת היצע האפשרויות ללקוחותייה וגם בתוספת חיצונית להכנסות. בנוסף, מגזר שוק ההון של החברה יתאושש, יחד עם המשק וביקוש גובר לשירותי מסחר. בהמשך שנות המודל, לצד השלמה והידוק סופי של אסטרטגיית הקבוצה כפי שהתוותה ההנהלה בשנים האחרונות, נראה צמיחה בריאה ומתונה של הכנסות הקבוצה, בעיקר בתמיכת השירותים הכוללים אותם היא תציע בפתרונות תוכנה מתקדמים בעלי קישוריות, בהנגשת מידע עסקי, ממשלתי ומתן אשראי. בשנת המודל המייצגת אנו מעריכים צמיחה של 3% בהתבסס על הצמיחה במשק.

2. רווחיות – אחרי שנים של ירידה בשיעורי הרווחיות של הקבוצה, אנו רואים כי שנת 2020 הופכת מגמה, בעיקר בעקבות ירידה בעלויות כח אדם בגין הקורונה והתייעלות תפעולית, ומציגה שיעורי רווחיות גבוהים יותר משנת 2019 בכל הפרמטרים (גם בנטרול השלמת מכירת פעילות ביזפורטל). מבחינה זו, שנת 2020, על כל סגרייה, הייתה שנה יוצאת דופן. אמנם אנו עדיין בעיצומו של משבר הקורונה אך נראה כי שנת 2021 תהיה שונה ונראה פחות צמצום בכח העבודה, במיוחד לאור רכישת פעילויות וגידול בפעילויות הקבוצה ועל כך, הנחנו כי בשנת 2021 הקבוצה תחווה נסיגה לאחור בשיעורי הרווחיות בהשוואה לשנת 2020. בשנות המודל עד השנה המייצגת, בעקבות השלמת הסינרגיה התפעולית של הקבוצה ומיקוד בפעילויות עם הכנסות חוזרות, תהיה צמיחה בריאה בשיעורי הרווחיות של הקבוצה שתביא לשיעור EBITDA של 23% בשנה המייצגת וזאת לעומת 17% בשנת 2019.

3. השקעות והון חוזר – הקבוצה השקיעה בשנים האחרונות ברכישת חברות ונכסים בלתי מוחשיים אחרים, במודל אנו מעריכים המשך השקעה חזרה בחברה, המספקת את הפעילות השוטפת של הקבוצה והתרחבות. מטעמי שמרנות ובעקבות התנודתיות בהון החוזר בשנים האחרונות, העובדה כי הקבוצה אינה מחזיקה מלאי וההון החוזר שלה מורכב ברובו מסעיפי לקוחות, ספקים והכנסות מראש, קיבענו את השינוי בהון חוזר על אפס במעבר בין השנים במודל.

4. שיעור היוון – שיעור ההיוון הממוצע בעולם לחברות בתחום התוכנה וה-IT נע סביב ה- 10% עם שיעור חוב ממוצע של כ- 25% מתוך ה- EV. על כן, בחרנו להוון את התזרים העתידי לבעלי המניות של קבוצת קו מנחה על פי שיעור היוון של 10%.

5. נכסים פיננסים נטו – נכון למועד הסיקור, לחברה חוב פיננסי לא מהותי בגובה של 0.1 מיליון ₪, זאת לצד מזומנים בסכום כולל של 48 מיליון ₪.



גילוי והגבלת אחריות מטעם רוסאריו ייעוץ ומחקר בע"מ
הדו"ח מתבסס על מידע אשר פורסם לכלל הציבור, על ידי החברות הנסקרות בו וכן על הערכות ואומדנים ומידע פומבי אחר אשר רוסאריו ייעוץ ומחקר בע"מ (רוסאריו) מניחה שהינו מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות ביחס למידע. עם זאת, מודגש כי אין רוסאריו, מחברי הדו"ח ועורכיו אחראים למהימנות המידע המפורט בדו"ח, לשלמותו, לדיוק הנתונים הכלולים בו או לכל השמטה, שגיאה או ליקוי אחר בדו"ח וכי כל נתון, מתווה, ניתוח, רעיון או הערכה הינם ראשוניים ולא נבדקו מבחינה כלכלית, שיווקית, משפטית, מיסויית או כל בחינה אחרת.
הדו"ח מופנה למשקיעים מסווגים בלבד כחומר מסייע ואין להסתמך עליו בקבלת החלטות השקעה כלשהן. הדו"ח אינו מתיימר להיות ניתוח מלא של כל העובדות וכל הנסיבות הקשורות לאמור בו ומשקף את הערכת עורכי הדוח למועד בו הוא נכתב ועשוי להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. המידע בדו"ח הוא כללי ואינו בבחינת ייעוץ להשקעות, ייעוץ משפטי, מיסויי או ייעוץ אחר מסוג כלשהו, ואין דרך להבטיח כי המידע הכלול בנייר זה הינו מדויק, נכון ומעודכן. מכלול הדעות, החדשות, המחקרים, הניתוחים, המחירים והמידע האחר הכלול בנייר זה ניתן כפרשנות כללית על שוק ההשקעות ועל החברה הנדונה במסמך אשר מסופקת למטרות מידע בלבד ואינה מהווה עצה או המלצה להשקעה או פעולה אחרת כלשהי. ניתוח זה לא נערך בהתאם לצרכיו של קורא הדו"ח, וקורא דו"ח זה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בו, תיצור עבורו רווחים. האמור בנייר זה כולל ניתוח ראשוני, ואין בו כדי להטיל על רוסאריו, עובדים ונושאי משרה בה, בעלי השליטה בה, ותאגידים מקבוצת רוסאריו קפיטל בע"מ וחברות בנות או קשורות שלהם ("קבוצת רוסאריו") חובה כלשהיא. קבוצת רוסאריו, כל חברה בה וכן מחברי הדו"ח ועורכיו אינם מספקים ייעוץ לביצוע עסקאות או להימנעות מהן ולא ישאו בכל אחריות בכל צורה שהיא עבור כל נזק, הפסד ו/או אובדן, כולל, אך לא מוגבל, לכל רווח או הפסד, שעלול לנבוע בישירות או בעקיפין מן השימוש או ההסתמכות על דו"ח זה. כל עסקה שתתקיים כתוצאה מדו"ח זה או הסתמכות עליו תהיה באחריות הצדדים לעסקה בלבד וכפופה לתנאי שוק שישררו בסמוך לעסקה, לבדיקות הכלכליות, המשפטיות והחשבונאיות המקובלות ולאישורים מקובלים. הדו"ח אינו מהווה ייעוץ השקעות ואינו מהווה הזמנה לרכוש או הזמנה למכור את ניירות הערך הנזכרים בו. לפיכך, אין להסתמך על המידע הכלול בדו"ח ואין בו כדי להחליף שיקול דעת עצמאי וקבלת ייעוץ מקצועי, לרבות מיועץ השקעות אשר ייעוצו מתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
דו"ח זה הינו רכושה הבלעדי של רוסאריו ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק את הדו"ח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב מאת רוסאריו.
קבוצת רוסאריו וחברות בנות או קשורות עוסקות בחיתום, תיווך בעסקאות בניירות ערך, בנקאות השקעות, השקעות בניירות ערך לחשבון עצמן ופעילויות אחרות בשוק ההון, ועשויות להחזיק או מחזיקות בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסיים המתוארים בדו"ח וכן ביצעו ו/או עשויות לבצע עסקאות קניה ו/או מכירה בניירות הערך.
במהלך השנה האחרונה, רוסאריו ו/או חברות מקבוצת רוסאריו, נתנו או עשויות היו לתת לחברה הנסקרת ולחברות בקבוצה שירותי גיוס חוב ציבורי או פרטי, ובנוסף, עשויות רוסאריו ו/או חברות מקבוצת רוסאריו לתת בעתיד שירותים פיננסיים לחברה או לחברות מקבוצת החברה, לרבות שירותי ניהול, הפצה וחיתום בהנפקות. תאגידים קשורים לרוסאריו החזיקו או עשויים היו להחזיק במועד פרסום הדו"ח ובמהלך 30 הימים שקדמו למועד הפרסום החזקה מהותית בניירות הערך של התאגידים הנסקרים בדו"ח ("תאגיד קשור" ו"החזקה מהותית" –כהגדרתם בהוראות רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007).
להלן פרטים לגבי עסקאות שנעשו בידי רוסאריו ו/או חברות בקבוצת רוסאריו עבור החברה וכן החזקות תאגידים קשורים בניירות הערך של החברה:
גילוי והצהרת האנליסט
אנו, יובל ליפקין-שחק וערן יעקובי, מצהירים בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות את דעותיינו האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il