TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

רוסאריו על אילקס מדיקל: אפסייד של כ- 31%‎


יובל ליפקין שחק צילום טל גבעוני
משבר הקורונה נותן לנו את ההזדמנות להסתכל על אילקס במשקפיים חדשות, בפרספקטיבה שונה מכפי שהכרנו אותה לאורך השנים
קו ראשון במלחמה בקורונה - פתרון מקיף לעולם הרפואה

יובל ליפקין-שחק, אנליסט רוסאריו ייעוץ ומחקר:

לקבוצת אילקס זו היתה שנה שוברת שיאים. משבר הקורונה נותן לנו את ההזדמנות להסתכל על אילקס במשקפיים חדשות, בפרספקטיבה שונה מכפי שהכרנו אותה לאורך השנים. במהלך השנה האחרונה וכחלק מההתמודדות עם הקורונה, נחשפנו כולנו לפעילות של קבוצת אילקס ונסמכנו עליה, בדיקות מעבדה ודיאגנוסטיקה נהיו מושג יומיומי בתקופת הקורונה, מכשירי הנשמה הפכו לשיחת היום בתקשורת ובציבור ומחלקות קורונה ייעודיות הוקמו על ידי בתי החולים בארץ וסוקרו בהרחבה. במשבר שדרש התמודדות מהירה עם התפרצות מגפה שלא הרבה ידוע עליה, אילקס סיפקה מענה מהיר ומקצועי לכל אורך הדרך. עם הנהלה חזקה ובטוחה בעצמה שאינה מפחדת מאתגרים, פעלה הקבוצה למצב עצמה כגוף אחד, חזק ורחב שיודע להסתגל מהר ונמצא בחוד החנית מבחינה טכנולוגית.

לסיכום שנת 2020, נראה כי קבוצת אילקס לא רק שיפרה את תוצאותיה הכספיות במהלך השנה. מבחינה ארגונית אילקס שיפרה עמדותיה עם הליך הרכישה של מיעוט מדטכניקה, מהלך שהקנה לה מיקוד ניהולי שעזר רבות בהתמודדות מהירה ויעילה עם הדרישות השונות שמשבר הקורונה הציג. בנוסף, קבוצת אילקס שיפרה והרחיבה את יכולותיה הביצועיות, ביססה מערכות יחסים חדשות וחיזקה מערכות יחסים ישנות עם ספקיה השונים ועם לקוחות הקבוצה, פעולות שישרתו את צרכי החברה גם בשנים קדימה. על כן, אנו מעריכים כי קבוצת אילקס תצא מחוזקת, יציבה ובעמדה משופרת מ-2020, כאשר בשנים הקרובות נראה את מימוש אסטרטגיית החברה יוצא לפועל עם כניסתם של מכשירים טכנולוגיים חדשניים, הרחבת שירותי האוטומציה והקישוריות שהחברה מציעה וכניסה לשווקים חדשים ומתפתחים. מימוש מוצלח של אסטרטגיית החברה, יתרום לצמיחה אורגנית של הקבוצה וישפר את רווחיותה.

הערכת השווי של קבוצת אילקס נעשתה בגישת היוון תזרים מזומנים עתידי כאשר ביצענו הערכת שווי לכל הקבוצה, תחת הנחות צמיחה שונות עבור המגזרים השונים. אנו מאמינים כי גם כאשר נקטנו בגישה שמרנית בהערכת אחוזי הצמיחה של פעילויות החברה השונות ובשיעור היוון של 10%, החברה עדיין נסחרת מתחת לערכה הכלכלי באופן משמעותי.

בהתאם לכך, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ- 1.74 מיליארד ₪ המשקף שווי הוגן למניה של כ- 155 ₪ ואשר מגלם Upside של כ- 31% ביחס למחיר השוק הנוכחי.

נקודות עיקריות
 קבוצת אילקס הוקמה בשנת 1977 כחברת יבוא, שיווק ומכירה של ציוד מעבדתי-רפואי ומערכות דיאגנוסטיקה. לאורך חיי פעילות החברה, היא רכשה ומיזגה לתוכה פעילויות משלימות וסינרגטיות לפעילות המרכזית שלה ובכך מיצבה עצמה כחברת שיווק ציוד רפואי שיודעת להעניק פתרון רחב ומקיף עם סל מוצרים מגוון ללקוחותיה בישראל ובעולם.
 ניהול ומבנה בעלות – נכון למועד הסיקור, יו"ר דירקטוריון הקבוצה הינו מר משה בן-שאול, כאשר לכל תחום פעילות של החברה יש מנכ"ל שאחראי עליה. בעלי השליטה הינם מר משה בן-שאול (57.84%) וילדיו. כמו כן, אילקס מוחזקת בשיעור של כ- 12.1% בידי גופים מוסדיים, כ- 19.8% בידי הציבור וכ- 68.1% בידי בעלי עניין למיניהם.
 רכישת מדטכניקה– במהלך שנת 2020, הקבוצה השלימה מהלך של הצעת רכש למיעוט מחזיקי מניות מדטכניקה כך שלאחריו, הפכה מדטכניקה לחברת בת בבעלות מלאה של הקבוצה. רכישה זו, מממשת את החזון של הנהלת קבוצת אילקס בניצול מירבי של הסינרגיות בין החברות ומהווה קרקע יציבה לצמיחה קדימה.
מנועי הצמיחה של החברה:
1. אילקס - הרחבת פעילות בארצות אפריקה – תחומי הפעילות העיקריים של החברה באפריקה הינם בבדיקת מנות דם וזיהוי וגילוי ווירוסים ובניטור רמות הוירוס בחולי איידס. החברה רואה את המשך והרחבת הפעילות במדינות אפריקה בהן החברה פעילה נכון להיום וכניסה לפעילות במדינות חדשות ביבשת כמנוע צמיחה משמעותי לשנים הקרובות.
2. מדטכניקה – איתור תחומים חדשים ומוצרים טכנולוגיים – אחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה לשנים הבאות. החברה תתמקד בהרחבת סל המוצרים אותם היא מספקת ללקוחותייה תוך הרחבת תחומי פעילות החברה לסגמטנים בהם לא הייתה פעילה עד כה, בדגש על תחומים עתירי מתכלים ומוצרים בעלי טכנולוגייה חדשנית פורצת דרך המעניקה יתרון תחרותי.
3. פלייט – קו מוצרים חדש ושדרוג מערך הפצה – תחום הפעילות של פלייט בפיתוח וייצור מנשמים התפתח רבות בחודשים האחרונים בעקבות וירוס הקורונה. לצד הגידול הפתאומי בהכנסות, החברה, לאחר פיתוח אינטנסיבי של 4.5 שנים, תתחיל בסוף שנת 2020 את הייצור של המנשמים החדשים של הקבוצה המיועדים לחדרי טיפול נמרץ.
4. Covid-19 – הקמת מעבדת קורונה – במהלך החצי השני של שנת 2020, בעקבות זכייה של החברה במכרז של משרד הביטחון, הקימה החברה מעבדה מבוססת אוטומציה לביצוע בדיקות קורונה אשר החלה לפעול בחודש נובמבר 2020. לאחר תקופת הקורונה, מעבדה זו עתידה לספק שירותי מעבדה גם לגורמים פרטיים בביצוע בדיקות מהירות במגוון תחומי המעבדה.
נתונים פיננסיים
 צמיחה ורווחיות – קצב הצמיחה השנתי הממוצע של 6.2% בשנים 2015-2019. בשנת 2020, צפויה החברה להציג צמיחה של כ- 34% "הודות" למשבר הקורונה. הרווחיות הגולמית של הקבוצה יציבה בשנים האחרונות, סביב 30% שולי רווח גולמי. שולי ה-EBITDA של החברה מציגים שיפור בשנים האחרונות ומגיעים לשיעור של קרוב ל-16% מההכנסות בשנת 2019. בשנת 2020, שיעור ה- EBITDA נושק ל- 20%, אך כאמור מדובר בשנה חריגה.
 מאזן ודיבידנד – מאזן החברה הינו יציב ובריא ותומך בהמשך צמיחה של החברה. חוב נטו – נכון ל-30.09.20, לקבוצה חוב פיננסי לבנקים העומד על סך של 27.7 מיליון ₪ ובקופתה מזומנים ונכסים פיננסיים בסך של 123.5 מיליון ₪. דיבידנד – לחברה אין מדיניות סדורה לחלוקת דיבידנדים אך בשנים האחרונות חולקו בממוצע 17 מיליון ₪ בכל שנה ב-4 השנים האחרונות (תשואה ממוצעת של כ- 2%).
השקפת רוסאריו ושווי הוגן
אנו נמצאים בסוף שנת 2020 ולקבוצת אילקס זו תהיה שנה שוברת שיאים. משבר הקורונה נותן לנו את ההזדמנות להסתכל על אילקס במשקפיים חדשות, בפרספקטיבה שונה מכפי שהכרנו אותה לאורך השנים. במהלך השנה האחרונה וכחלק מההתמודדות עם הקורונה, נחשפנו כולנו לפעילות של קבוצת אילקס ונסמכנו עליה, בדיקות מעבדה ודיאגנוסטיקה נהיו מושג יומיומי בתקופת הקורונה, מכשירי הנשמה הפכו לשיחת היום בתקשורת ובציבור ומחלקות קורונה ייעודיות הוקמו על ידי בתי החולים בארץ וסוקרו בהרחבה. במשבר שדרש התמודדות מהירה עם התפרצות מגפה שלא הרבה ידוע עליה, אילקס סיפקה מענה מהיר ומקצועי לכל אורך הדרך. עם הנהלה חזקה ובטוחה בעצמה שאינה מפחדת מאתגרים, פעלה הקבוצה למצב עצמה כגוף אחד, חזק ורחב שיודע להסתגל מהר ונמצא בחוד החנית מבחינה טכנולוגית.
לסיכום שנת 2020, נראה כי קבוצת אילקס לא רק שיפרה את תוצאותיה הכספיות במהלך השנה. מבחינה ארגונית אילקס שיפרה עמדותיה עם הליך הרכישה של מיעוט מדטכניקה, מהלך שהקנה לה מיקוד ניהולי שעזר רבות בהתמודדות מהירה ויעילה עם הדרישות השונות שמשבר הקורונה הציג. בנוסף, קבוצת אילקס שיפרה והרחיבה את יכולותיה הביצועיות, ביססה מערכות יחסים חדשות וחיזקה מערכות יחסים ישנות עם ספקיה השונים ועם לקוחות הקבוצה, פעולות שישרתו את צרכי החברה גם בשנים קדימה. על כן, אנו מעריכים כי קבוצת אילקס תצא מחוזקת, יציבה ובעמדה משופרת מ-2020, כאשר בשנים הקרובות נראה את מימוש אסטרטגיית החברה יוצא לפועל עם כניסתם של מכשירים טכנולוגיים חדשניים, הרחבת שירותי האוטומציה והקישוריות שהחברה מציעה וכניסה לשווקים חדשים ומתפתחים. מימוש מוצלח של אסטרטגיית החברה, יתרום לצמיחה אורגנית של הקבוצה וישפר את רווחיותיה.
הערכת השווי של קבוצת אילקס נעשתה בגישת היוון תזרים מזומנים עתידי כאשר ביצענו הערכת שווי לכל הקבוצה, תחת הנחות צמיחה שונות עבור המגזרים השונים. אנו מאמינים כי גם כאשר נקטנו בגישה שמרנית בהערכת אחוזי הצמיחה של פעילויות החברה השונות ובשיעור היוון של 10%, החברה עדיין נסחרת מתחת לערכה הכלכלי באופן משמעותי.
בהתאם לכך, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ- 1.74 מיליארד ₪ המשקף שווי הוגן למניה של כ- 155 ₪ ואשר מגלם Upside של כ- 31% ביחס למחיר השוק הנוכחי.

אילקס מדיקל – רקע
על החברה - היסטוריה
אילקס מדיקל הוקמה בשנת 1977 כחברת בת ישראלית של חברת אינסטרומנטיישן לבורטורי (Sales & Service), במטרה לעסוק במכירה ושיווק של מכשור מעבדתי רפואי, ערכות ומתכלים, המשמשים לביצוע בדיקות מעבדה רפואיות. בשנת 1984, רכש ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל החברה באותה העת, את השליטה בחברה ושינה את שמה לאילקס (ישראל) בע"מ. בשנת 1990, ד"ר בן-שאול הקים חברה נוספת בשם אילימיס (שמה שונה ב-1993 לאורסיס) וזו רכשה בנובמבר 1991 את אילקס ישראל שהפכה לחברת בת בבעלות מלאה של החברה. בשנת 2001 מוזגה אילקס ישראל לתוך אורסיס ששינתה שמה לשמה הנוכחי, אילקס מדיקל בע"מ.
בשנת 1995 הוצעו לראשונה מניות החברה לציבור ונרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בשנת 2011, במסגרת עסקה מחוץ לבורסה, רכשה החברה כ 53.91% מהון מניות מדטכניקה. ביוני 2020 הושלמה הצעת רכש במסגרתה רכשה החברה את כל מניות חברת מדטכניקה שהוחזקו ע"י הציבור ובכך הפכה מדטכניקה לחברה פרטית בבעלות מלאה של אילקס. השלמת הליך רכישת מדטכניקה הובילה, ברמת שוק ההון, להצפת הערך של קבוצת אילקס, דחפה אותה מעלה וריעננה את תפיסת הגופים השונים הפועלים בשוק לגבי קבוצת אילקס, ההנהלה שלה והאסטרטגיה לצמיחה קדימה.
תחומי פעילות
קבוצת אילקס היא אחת הקבוצות הגדולות והמובילות בענף שיווק הציוד הרפואי בישראל, עם פעילות יציבה ומתפתחת בדרום אפריקה ובארצות הסאב סהרה. תחום היבוא, שיווק ומכירה של ציוד רפואי על כל סוגיו, דרך חברות מדטכניקה ואילקס, הוא אפיק ההכנסה המרכזי והמשמעותי ביותר של החברה לאורך השנים. בנוסף, עוסקת הקבוצה, דרך חברת פלייט, בפיתוח וייצור מכשירי הנשמה המופצים באופן גלובלי לכל העולם. קבוצת אילקס היא שם מוכר וותיק בענף הרפואי הישראלי, הקבוצה מתגאה במערכות יחסים איכותיות וארוכות שנים עם ספקייה, יצרני הציוד הרפואי והאבחנתי הגדולים והחדשניים בעולם ועם לקוחותיה, קופות ובתי החולים, חברת ש.ר.א.ל, משרדים ממשלתיים, גופים פרטיים, שירותי הדם של דרום אפריקה, בנקי דם ועוד. בשנים האחרונות הקבוצה עושה מאמצים בפיתוח וניצול מקסימלי של הסינרגיות השונות בין חברות הקבוצה, במטרה לבנות גוף אחיד וחזק שידע לתת מעטפת של מוצרים ושירותים למגוון רחב של צרכי הלקוח. בחודש יוני 2020, עם הפיכתה של מדטכניקה לחברת בת בבעלות מלאה של החברה, השלימה הקבוצה עוד שלב בדרך לממש את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולהציע שירות מקצועי ויעיל יותר.
הקבוצה מעסיקה, נכון למועד הסיקור, כ- 414 עובדים ועוסקת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים המדווחים כמגזרים עיסקיים בדוחותיה הכספיים: שיווק מכשור מעבדתי-רפואי וחומרי דיאגנוסטיקה, באמצעות קבוצת אילקס (תחום הדיאגנוסטיקה), שיווק ציוד רפואי, באמצעות מדטכניקה (תחום ציוד רפואי), פיתוח, ייצור ושיווק מכשירי הנשמה, באמצעות פלייט (תחום מכשירי הנשמה).


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il