TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האוצר הסיני - איך הסינים מרוויחים את הכסף שלהם?


האוצר הסיני
הכלכלה הסינית מתפתחת בקצב מהיר למרות שהיא עדיין נשענת על חקלאות ותעשייה. אז מה התפקידים הנפוצים בסין ואיפה כל הסינים גרים? הנה מה שאתם צריכים לדעת

כלכלת סין היא הגדולה ביותר בעולם בכל הנוגע לתוצר מקומי גולמי לפי שווי כוח הקנייה. במונחים נומינליים, התמ"ג של סין הוא 21,270,000 והתמ"ג לנפש הוא כ-15 אלף, בעוד הצמיחה הכלכלית עולה בשיעור של 6.9%. כוח העבודה של סין כולל מעל 804 מיליון בני אדם בהערכה שבוצעה בשנת 2015 ובמהלך 25 השנים האחרונות היא הפכה למדינה בעלת הצמיחה הכלכלית המהירה ביותר בעולם.


לפיכך, אפשר להבין למה יש הרבה דברים שאפשר ללמוד מהסינים. לא משנה אם בוחרים לעשות את זה במסגרת טיול מאורגן לסין או באופן עצמאי, הצורה שבה הסינים מרוויחים את הכסף שלהם מציבה רף גבוה עבור מי שרוצה ליהנות מצמיחה והתעשרות מואצים.


הכל מתחיל בחקלאות ותעשייה
מה שמעניין לראות הוא שמבחינת חלוקה למגזרים, גם העוצמה הסינית האדירה נשענת בסופו של דבר על יסודות של חקלאות ותעשייה. זה קורה גם בדרג של מעמד הביניים ובעיקר אצל מעמד הפועלים שמועסק בחקלאות ובתעשייה ברחבי המדינה.


החקלאות והתעשייה יחד מפעילים מעל 70% מכלל כוח העבודה של סין ומפיקים מעל 60% מהתמ"ג. אלו נתונים מדהימים כאשר זוכרים שמדובר באוכלוסייה עצומה, מה גם שסין עצמה מייצאת את מוצרי החקלאות והתעשייה שלה לכל רחבי העולם.


כמובן שיש גם הבדלים מסוימים בין החקלאות והתעשייה. הטכנולוגיה, הפריון וההכנסה התפתחו בענפי התעשייה הסינית מהר יותר מאשר בענפי החקלאות, והמגזר החקלאי מושפע עד היום מתנאי מזג אוויר לא יציבים. השפעות כאלה כמעט ולא קיימות בתעשייה ולכן מעמד הביניים שהשכיל להתערב בה בשלב מוקדם קיבל יתרון. יתרה על כך, התעשייה עצמה מושפעת מרפורמה שאותה הנהיגה המדינה במטרה להיפתח לעולם ולייצא יותר סחורות ומוצרים.


ההבדל בין האזורים הכפריים והעירוניים
עוד דרך לבחון את ההבדלים בין המעמד הנמוך, המעמד הבינוני והמעמד הגבוה בסין היא באמצעות חלוקה לאזורי מגורים. בעוד המעמד הנמוך וחלק מחברי המעמד הבינוני נשארו באזורים הכפריים, המעמד הגבוה עבר לערים. הערים הגדולות מתפתחות בקצב מדהים ורוב ההכנסות של חברי המעמד הגבוה נובעות מנדל"ן, מסחר בינלאומי ושיתופי פעולה עם הממשלה.


המקצועות הנפוצים בסין קשורים לענפי התעשייה והחקלאות ובשנים האחרונות החלו גם חברות שנותנות שירותים לגופים בינלאומיים להעסיק כמות גדולה של עובדים חדשים. רוב העובדים החדשים משולבים במשרדי החברות בערים הגדולות, מה שממשיך את התנועה של סין מהפריפריה למרכז.


השוני בין המגזרים מוביל ליצירת פער כלכלי, תרבותי וחברתי שלא צפוי להיסגר בקרוב. מעניין לראות כיצד תתמודד עם הנושא ממשלת סין ומובילי דעת הקהל שלא מעוניינים לוותר על הגיבוש והאחידות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il