TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עו"ד לין בנושא יקור הארנונה בוועדת הכספים


"בסיטואציה הנוכחית, משרד האוצר וגם משרד הפנים לא נערכו כיאות לנושא ביטול העלאת מס הארנונה, כאילו לא היה משבר קורונה"
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לייקור מס הארנונה בשנת 2021 ב 1.1% , "אני נדהם שהיום בסיטואציה הנוכחית, גם משרד האוצר וגם משרד הפנים לא נערכו כיאות לנושא ביטול העלאת מס הארנונה, כאילו לא היה משבר קורונה. באדישות לא מובנה נותנים לנוסחת ההצמדה שהיתה נהוגה עד המשבר להמשיך."

לין שכיהן בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה אמר כי "לא פגשתי שום מס שמוצמד למדד. המע"מ אינו מוצמד לשום מדד, אבל הארנונה כן, כי אנחנו לא דורשים מהרשויות המקומיות להתייעל. נוצרה נוסחה שמזינה את עצמה. אם מאשרים נוסחה כזו אז השכר במגזר הציבורי יעלה ואז המס יעלה ונכנס שוב לסחרור. היה פעם מקדם של 20% התייעלות שבוטל. אסור שתהיה העלאה באופן אוטומטי. "

לין פנה לנציג האוצר ואמר "אם מדברים על הצמדת מס הארנונה למדד השכר למגזר הציבורי. מה עם החריגות השכר במגזר הציבורי? האם אתם דואגים שלא יהיו חריגות במגזר באותה נוסחה מופלאה?"

"יש בעיה ביחסים בין המגזר הציבורי לבין כל משקי הבית בישראל. העובדים במגזר הפרטי מובטלים, והממשלה תהיה מוכנה באדישות להעלות שוב את הארנונה? בכמה ירד השכר במגזר הפרטי? זה מפלג את העם, אנו נאבקים בהעלאות מס הארנונה משנת 2012 , כאשר משרד הפנים אישר העלאה גורפת וחריגה ברמה של 5% כי היה שטף של בקשות חריגות. אנחנו נרתמנו למאבק בנושא הזה."

"הגשנו הצעת חוק מאוד מפורטת, הכוללת ביטול ההצמדה למדד השכר במגזר הציבורי וכן שהבקשות החריגות יובאו לדיון בוועדת הכספים בכנסת ולא רק בפני משרד שר הפנים ושר האוצר, שלא יעשה במחשכים. היו כמה רשויות מקומיות שרצו להפחית את מס הארנונה. במקום שניתן דוגמה להתייעלות, עושים ההפך. אנחנו נמצאים במשבר כלכלי איום שלא היה מעולם, מי שנושא בעול הוא המגזר העסקי הפרטי וכלל העובדים במגזר העסקי הפרטי. כמה המגזר הציבורי נושא בעול ? בוא נהיה כנים, מעט מאוד. "



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il