TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בשל משבר הקורונה, כאל מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2020 עם הפסד של 7 מיליון ₪


לוי הלוי מנכ"ל כאל -צילום רמי זרניגר
ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בסך 105 מיליון ש"ח לעומת 34 מיליון ש"ח ברבעון המקביל - גידול חד כתוצאה מהגדלת ההפרשות להפסדי אשראי

כאל מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם הפסד של 7 מיליון ₪ לעומת רווח נקי של 37 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעקבות גידול חד בהוצאות להפסדי אשראי בשל אי הודאות ממשבר הקורונה וההשפעות הצפויות ממנו. בניטרול השפעת משבר הקורונה, צמחה החברה בכל הפרמטרים העסקיים, כפי שיפורט בהמשך.


 מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדוח, העמידה החברה ללקוחותיה אשראי חדש בסך כ-1.5 מיליארד ₪, בתוך כך, בתקופת הקורונה (1.3.20 עד מועד פרסום הדוח) העמידה החברה ללקוחותיה אשראי חדש בסך כ-750 מיליון ₪. תיק האשראי הצרכני עמד בסוף הרבעון על כ-5.659 מיליארד ₪ בהשוואה ל-4.866 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16%.


 תיק האשראי הכולל (אשראי צרכני ומסחרי) גדל ב-14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.


 תיק האשראי המסחרי עמד על 955 מיליון ₪ בהשוואה ל-946 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-1%.


 הרווח מפעילות מימון הסתכם הרבעון ב-134 מיליון ₪ לעומת 120 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%.


 ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו ברבעון הראשון בסך של 105 מיליון ₪ לעומת 34 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 209%; עיקר הגידול נובע מעלייה חדה בהוצאות ההפרשה להפסדי אשראי שעמדו על 74 מיליון ₪ (לעומת 9 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 722%).


 הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-472 מיליון ₪ לעומת 432 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-9%.


 מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד הרבעון על 27.1 מיליארד ₪ בהשוואה ל-24.6 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%. משבר הקורונה והאטת הפעילות במשק הביאה ברבעון הראשון לפגיעה בהיקפי מחזורי העסקאות בארץ ופגיעה מהותית בעסקאות המבוצעות בחו"ל.


 מספר הכרטיסים של כאל עמד בסוף הרבעון על כ-3.6 מיליון כרטיסים בהשוואה ל-3.4 מיליון כרטיסים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6%. מתוכם, 1.7 מיליון כרטיסים הינם כרטיסים חוץ בנקאיים לעומת 1.6 מיליון כרטיסים חוץ בנקאיים אשתקד, גידול של כ-2%.


 סך המאזן של כאל, נכון ל-31.3.20, עמד על כ-18.4 מיליארד ₪, לעומת כ-17.1 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%.


 התשואה להון ברבעון הראשון של שנת 2020 עמדה על שיעור שלילי של  1.5% לעומת תשואה חיובית בשיעור של 8.2% בתקופה המקבילה אשתקד.


 יחס הלימות ההון של כאל עמד על 14.0%.


 לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "דוחות הרבעון הראשון משקפים את השפעות משבר הקורונה על תוצאות החברה. התוצאות הושפעו בעיקר מגידול דרמטי בהפרשות להפסדי אשראי, לאור אי הודאות השוררת בשווקים. עם זאת, בנטרול השפעת משבר הקורונה, רשמה כאל צמיחה בכל הפרמטרים העסקיים, זאת לצד פעולות רבות שביצענו על מנת להקל על לקוחותינו בתקופת המשבר. בימים האחרונים, אנו עדים להתאוששות הדרגתית של המשק, שבאה לידי ביטוי בגידול במחזורי העסקאות ואנו מקווים שמגמה זו תימשך".


מתחילת המשבר העמיקה כאל את פעילותה לטובת מחזיקי העניין שלה –


 


·         כאל פעלה לסייע ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים ואפשרה להגדיל מסגרות אשראי ע"פ כללים מותאמים לעת הזו, וכן אפשרה לבצע פריסה מחדש ו/או דחיית תשלום של הלוואות לתקופה קצובה. כמו כן, החברה פעלה רבות לזיכוי מחזיקי כרטיס אשר לא סופקו להם מוצרים ושירותים בעקבות המשבר.


 


·         הקדמת זיכויים לבתי עסק ללא עמלות בכך סייעה החברה בתזרים השוטף של בתי העסק.


 


·         הקפאת תשלום חודשי של לקוחות בעסקאות מתמשכותכאל אפשרה לבתי העסק לעצור תשלומים מתמשכים, מבלי לבטל את כל העסקה, כך שכאשר בית העסק יחזור לפעילות שוטפת התשלומים ימשיכו להיגבות באופן אוטומטי.


 


·         מבצעים והטבות שיווקיות - במטרה לצלוח את תקופת הבידוד העניקה כאל ללקוחותיה הטבות והנחות משתלמות לשירותים ומוצרים המותאמים לשהות הביתית ובהן: הנחות למשלוחים ברשתות מזון, קורסים אינטרנטיים מוזלים, שוברים דיגיטליים ברשתות מובילות במחירים מיוחדים ועוד.


 


·         אחריות תעסוקתית מתחילת המשבר כאל אפשרה לעובדיה לעבוד מרחוק, בשעות גמישות תוך פיצול יחידות, כל זאת במטרה לשמור על בריאות העובדים בהתאם להוראות משרד הבריאות. החברה אפשרה לעובדים לצאת לחופשה ואף להיכנס ליתרה שלילית של ימי חופש. כמו כן, בגין עובדים שביקשו לצאת לחל"ת החברה המשיכה להפריש עבורם את ההפרשות הסוציאליות בהתאם לזכאותם.


 


·         הקלות לספקי החברה כאל פעלה להקדמת התשלומים לספקים במטרה להקל בהתמודדותם של העסקים הקטנים עם תקופת המשבר.


 


 


יו"ר דירקטוריון כאל היא עו"ד אסתר דויטש.


 


חברת כאל היא בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il