TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה מיידית למדד המחירים לצרכן


עפר קליין
מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.2 אחוז והיה בגבולות הצפי המוקדם

המדד האחרון לא משנה את התמונה לפיה מצד אחד בנק ישראל הסיר רשמית את כוונתו להעלות את הריבית. מנגד, על רקע חוזקן של הפעילות המקומית בהובלת הצריכה הפרטית ויצוא השירותים אנו גם לא צופים כרגע שהבנק יפחית את הריבית מרמתה הנוכחית הנמוכה, ובמקרה של ייסוף מהיר הבנק יעדיף קודם למצות את הכלים של התערבות בשוק המט"ח.

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.2 אחוז והיה בגבולות הצפי המוקדם. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-0.6 אחוז, עדיין עמוק מתחת ליעד של בנק ישראל. התורמים העיקריים לעליה במדד היו כצפוי עליה עונתית בשכר הדירה, לצד עלייה במחירי הפירות והירקות.

התחזית הראשונית שלנו למדד ספטמבר היא מינוס 0.2 אחוז, כתוצאה מירידת מחירי הדלק, המשך התחזקות השקל וירידת מחירי הנופש לאחר חופשת הקיץ. התחזית הראשונית למדד אוקטובר היא 0.3 אחוז כתוצאה מעלייה עונתית בחגי תשרי ומעלייה הצפויה במחירי הדלק. ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של כ-1.1 אחוז, כאשר אנחנו לא לוקחים בחשבון בחישוב זה עלייה אפשרית במע"מ במחצית הראשונה של שנת 2020 פעולה שיכולה להוסיף עוד 0.4-0.3 נקודות אחוז לאינפלציה.


האינדיקאטורים האחרונים משוק הדיור בחצי השנה האחרונה מצביעים על מגמת עלייה בפעילות, במיוחד בקרב רוכשי דירה ראשונה, שכנראה מושפעים גם מירידת התשואות החדה בתשואות האג"ח הממשלתיות (שמורידה את הריבית למשכנתאות). למרות זאת, מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן) ירד ב-0.3 אחוז (בין אמצע יוני לאמצע יולי), לאחר חמישה חודשים רצופים של עלייה. ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-0.7 אחוז.


לגבי ריבית בנק ישראל המדד האחרון לא משנה את התמונה לפיה מצד אחד בנק ישראל הסיר רשמית את כוונתו להעלות את הריבית. מנגד, על רקע חוזקן של הפעילות המקומית בהובלת הצריכה הפרטית ויצוא השירותים אנו גם לא צופים כרגע שהבנק יפחית את הריבית מרמתה הנוכחית הנמוכה, ובמקרה של ייסוף מהיר הבנק יעדיף קודם למצות את הכלים של התערבות בשוק המט"ח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il