TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שנה ממתן ההחלטה: הועדה מחוזית תיקנה סוף סוף את תכנית רובע 4 בת"א כך שתאפשר הגדלת זכויות בחלק מהמגרשים


עוהד ענת בירן
עו"ד ענת בירן: תיקון הטעות ישפר את הכדאיות לביצוע התחדשות עירונית בהרבה דירות ברובע

בחלוף שנה ממתן החלטת יו"ר הועדה המחוזית, דניאלה פוסק, הועדה המחוזית תיקנה סוף סוף את תוכנית רובע 4 בתל אביב, כך שתגדיל את זכויות הבנייה שיוכלו לקבל בניינים באזורי תכניות השיכונים ברובע 4 ויאפשר ליותר פרויקטים של התחדשות עירונית לצאת לדרך לאור שיפור הכדאיות הכלכלית.

תיקון התכנית פורסם בימים אלו רק לאחר שב"כ בעלי זכויות ברחוב ועידת קטוביץ' בתל אביב, עו"ד אור מור ועו"ד רון נבון, ממשרד עורכי הדין ענת בירן, פנו בדרישות חוזרות ונשנות לוועדה המחוזית כי יש לתקן את מסמכיה בהתאם להחלטת יו"ר הועדה המחוזית.

ההחלטה לתקן את התכנית התקבלה בעקבות עתירה מינהלית שהגישו בעלי הזכויות. בהחלטתה ציינה פוסק יש לתקן את התוכנית כך שקו הבניין האחורי במגרשים שהינה בתחום תכנית השיכונים, בהם הבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית יהיה 4.5 מטר.

כזכור, העתירה המנהלית הוגשה בחודש ספטמבר האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה בת״א, הוועדה המחוזית מחוז תל אביב וועדת המשנה שליד המועצה הארצית. העתירה הוגשה בשם בעלת זכויות בבניין ברחוב ועידת קטוביץ׳ בתל אביב.


בעתירה נטען כי ועדת המשנה של המועצה הארצית דנה בערר שהגישה העותרת וקבעה כי בתכניות השיכונים במגרשים שהבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית, קו הבניה האחורי יהיה 4.5 מטר, וכן נקבע כי תכנית רובע 4 לא פוגעת בקווי הבניין ע״פ תכנית תקפות.


קו הבניין הוא משמעותי מאד בהגדרת היקף זכויות הבניה שניתן לבנות במגרש בתכנית רובע 4 מאחר ומדובר בתכנית נפחית (ככל שהוא קטן יותר, ניתן לבנות קרוב יותר לקצה המגרש, וכך לקבל זכויות בניה בהיקף גבוה יותר).

כאשר פורסמה ברשומות תכנית רובע 4 למתן תוקף הופתעה העותרת לגלות שקו הבניין האחורי נקבע על 5 מ' בניגוד להחלטת ועדת המשנה שליד המועצה הארצית כי קו הבניין האחורי יהיה 4.5 מטר ולא 5 מטר וכן שהתכנית לא תפגע בקווי בניין בהתאם לתכניות תקפות. העותרת פנתה במכתב בהול לתיקון התכנית, אולם לא קיבלה תשובה – ולכן הגישה בחודש אוגוסט את עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בעקבות הגשת העתירה, הנושא נבדק על ידי פוסק שכתבה בהחלטתה כי הועדה סבורה כי מדובר בתיקון טעות סופר והורתה על התיקון האמור. בעקבות ההחלטה העתירה נמחקה.

עו"ד ענת בירן מציינת כי לכאורה צמצום קו הבניין נראה מינורי אולם המשמעות שלו בפועל היא תוספת של עשרות מטרים בנויים לכל בניין חדש שייבנה באזור תוכניות השיכונים, ולכן התיקון של התוכנית הוא חשוב ומאפשר להבטיח את הכדאיות להתחדשות עירונית בהרבה בניינים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il