TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שינוי מגמה: ירידה בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית


דרור אוהב ציון מנכל ובעלים של חברת דרא שיווק נדלן צילום תומר שלום
מספר יחידות הדיור שהחלה בנייתן ברבעון הראשון בפרויקטים אלו עומד על 1,780 יח"ד בלבד, מתוכן 696 דירות בפינוי בינוי, 677 דירות בתמ"א 38-2 ו-407 דירות בתמ"א 38-1

אחרי מספר רבעונים בהן חלה עלייה בהתחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית, ברבעון הראשון של שנת 2019 חלה ירידה של 5% בהתחלות הבנייה של פרויקטים במסגרת פינוי בינוי, תמ"א 38-2 ותמ"א 38-1. מספר יחידות הדיור שהחלה בנייתן ברבעון הראשון בפרויקטים אלו עומד על 1,780 יח"ד בלבד, מתוכן 696 דירות בפינוי בינוי, 677 דירות בתמ"א 38-2 ו-407 דירות בתמ"א 38-1. כך עולה ניתוח נתוני הלמ"ס שביצעה חברת דרא המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

ברבעון האחרון של שנת 2018 עמד מספר יחידות הדיור שנבנו במסגרת התחדשות עירונית על 1,874 יח"ד וברבעון שלפניו על 2,759 יח"ד. הירידה היא גם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו עמדו התחלות הבנייה על 1,949 יח"ד (ירידה של 9%).

דרור אוהב ציון בעלים ומנכ"ל של חברת דרא שיווק נדל"ן מציין כי "הירידה בהתחלות הבניה בהתחדשות עירונית צריכה להדליק נורה אדומה לממשלה שתקום. בעקבות תכנית מחיר למשתכן מרבית החברות הפועלות בתחום הנדל"ן, גדולות כקטנות, שמו להן למטרה להרחיב את פעילותן בתחום ההתחדשות העירונית וראו בתחום כפוטנציאל להגדלת היצע הדיור בישראל .


תחום ההתחדשות העירונית הפך מנוע הצמיחה העיקרי של חברות יזמיות בתחום המגורים. ואכן ראינו כיצד לאורך התקופה האחרונה שיעורן של התחלות הבנייה בתחום ההתחדשות הולך ותופס חלק נכבד יותר מכלל התחלות הבנייה, כאשר בסוף שנת 2018 עמד שיעור התחלות הבנייה בהתחדשות על 19% מכלל התחלות הבנייה (כמעט כל דירה חמישית). ברבעון הראשון של השנה הנתון הזה עומד על 16% בלבד. הסיבה לתופעה היא ככל הנראה המדיניות החדשה של ראשי ערים מסויימות כנגד התחדשות עירונית שלמעשה הביאה להקפאה בתחום באותן ערים. הנתון הזה מדאיג כי המשמעות שלו הקטנת היצע דירות חדשות בשוק שתגרום לעליות מחירים נוספות "

רוני צברי, הבעלים של חברת צברים המקימה פרויקטי התחדשות ברחבי הארץ מציין כי "הירידה נובעת בעיקר מבעיות רישוי. תהליכי הרישוי מתמשכים לא בהכרח בגלל העיריות אלא בשל סיבות בירוקרטיות ורגולטוריות שונות.


כמו כן חוסר הבהירות לגבי ההתחדשות העירונית במרכזי הערים, בעיקר בתל אביב וברמת גן, גם היא הביאה להאטה ביציאתם לפועל של פרויקטים אלו. אמנם בתל אביב חוסר הבהירות התפוגגה כעת עם תכנית הרובעים, אך היא הביאה לעיכוב באישור פרויקטים ואנו רואים את התוצאות בנתונים שפורסמו. אני מאמין כי הפתרון להגדלת התחלות הבנייה של פרויקטי התחדשות עירונית הוא קיצור הליכי הרישוי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il