TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בעקבות חשיפת פרשיית איבוד המחשב הנייד על ידי לוחמי יחידה מיוחדת


ניב יוסיפון, סמנכ״ל ׳מפעיל׳, נציגת טושיבה
״הפתרון – מחשבי Zero Client״
אובדן מחשב נייד של לוחמי יחידה מיוחדת שעליו היה מידע רגיש על פעילות מבצעית, העלה שוב לכותרות את סוגיית האבטחה של הלפטופים ויחד עמה את הפתרון האידיאלי: שימוש בטכנולוגיית Zero Client - שבאמצעותה המידע הארגוני אינו מאוחסן על המחשב הנייד, אלא מוצפן בענן, או על שרת ארגוני

הכותרות של העיתונים בשבועות האחרונים הביאו מבוכה לא מעטה למפקדי אחת מיחידות העלית של הצבא הישראלי, שחזרו מפעילות מבצעית ושכחו מחשב נייד מסווג בתחנת דלק – תקלה חמורה שיכולה הייתה להסתיים בנזק חמור לביטחון המדינה. למרבה המזל, המחשב נמצא על ידי נהג אזרח, שעם פתיחת המחשב הבין את חשיבותו ופנה עימו מייד למשטרה. בבירור הראשוני עלה שאחד הלוחמים שהופקד על המחשב הנייד שעליו חומר רגיש, לקח אותו איתו לבית הקפה בתחנת הדלק – ושם גם שכח אותו. בשל הרגישות הרבה, לאחר שהגיע המחשב האבוד למחלקת בטחון מידע בצה״ל הוא נבחן כדי לגלות האם נפתח או נפרץ. על פי העיתונים שסיקרו את הפרשה, גורם צבאי בכיר טען שאם המחשב היה נופל לידיים עוינות, עלול היה להיגרם נזק לביטחון המדינה.

״זו בהחלט עוד תזכורת כואבת לבעיה של שמירה על נתונים הנמצאים על אינספור מחשבים ניידים, בין אם בחברות עסקיות אזרחיות, בתעשייה הביטחונית, או בצבא״, אומר ניב יוסיפון, סמנכ״ל ״מפעיל״, נציגת Dynabook (לשעבר טושיבה) בישראל. ״זה אינו מקרה ראשון וכנראה לא אחרון ונראה שאנשים לא לומדים לקח ולא נערכים נכון לסיטואציות מהסוג הזה״. אחד המקרים היותר ידועים, אירע כאשר מחשב מסווג נגנב מביתו של ראש אכ״א לשעבר, האלוף חגי טופלנסקי, שבעקבות החשיפה נאלץ להתפטר.

יוסיפון מביא כסימוכין נתונים של חברת המחקר הדיגיטלי Bitcom שמגלה מספר נתונים מדאיגים: בשנתיים האחרונות, שבע מתוך עשר חברות מסחריות ברחבי אירופה היו קורבנות של חבלה דיגיטלית, גניבת מידע וריגול תעשייתי. בתקופה הזו נגרם לחברות הללו נשק של מעל 43.4 מיליארד אירו. המחקר הקיף מעל 500 מנהלים ואחראי בטיחות בחברות וארגונים. ״מנהלים שלא משקיעים באבטחת IT מהווים סכנה לעסקים אותם הם מנהלים״, אומר יוסיפון. ״בשליש מהחברות נדגמו נגנב ציוד טלקום ו-IT ובכמעט רבע מהמקרים מידע דיגיטלי רגיש דלף החוצה. אלה כבר לא מקרים בודדים, אלא תופעה המונית וחייבים להתייחס אליה ברצינות״.

במרבית המקרים, כך מעריכים, גניבת המידע היא תוצאה ישירה של המעבר ל״סביבת העבודה הניידת״ ולעובדה שעובדים רבים נמצאים בדרכים, או עובדים מהבית כשהעבודה מתבצעת על מחשב נייד שקיבלו ממקום העבודה. עובדים בתנועה, כמו גם אנשי מערכות הביטחון ומפקדים בצבא, מושכים פושעי סייבר שמחפשים מידע רגיש ויקר ערך.

אחת הדרכים היותר יעילות להגנה על מחשבים ניידים (לפטופים) מגניבת מידע, על בסיס הנסיון שנרכש בפעילות בישראל, אומר יוסיפון, היא לאחסן את המידע יקר הערך על הענן. פתרון אחד כזה הוא Mobile Zero Client (MZC) - שבאמצעותו המידע הארגוני אינו מאוחסן על המחשב הנייד אלא מוצפן בענן, או על שרת ארגוני. זהו הפתרון הראשון מסוגו בעולם שמאפשר לארגונים לבצע את כל המשימות מבוססות ה-IT, דרך מערכת V.D.I ארגונית ברמת אבטחה חסרת תקדים ברמתה. ׳מחשב׳ ה-MZC הנייד שמקבלים העובדים, או החיילים, נראה מבחוץ כמחשב נייד לכל דבר, אך בפועל אין בו דיסק קשיח, או מערכת הפעלה. היות והמידע לא יושב׳ עליהם כל נזק לא נגרם במקרה של גניבה או כניסת וירוס קטלני.

״עם ׳הדלקתו׳ של מחשב ה-MZC הוא מתחבר לרשת האלחוטית או קווית זמינה דרך רכיב ה-BIOS שלו בלבד, ללא כל צורך במערכת הפעלה או אחסון כלשהו ומאפשר למשתמש לגשת לכל המידע האישי והארגוני שלהם, בלא כל קשר למיקומו הגיאוגרפי. באופן עבודה זה, אין אפשרות שנוזקה כלשהי תתמקם ותאוחסן במערכת ובמקרה של ניסיון לגניבת מידע, או ניסיון לגניבת המחשב עצמו, המחשב ריק מכל תוכן שהוא... ״.

סרטון
https://youtu.be/tmnjyLA3gm0




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il