TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

טארטאפ האגרו-טק הישראלי פלנטארק-ביו השלים ניסויים מוצלחים בדרך לפיתוח ומסחור תכשיר ביולוגי ידידותי לסביבה נגד חדקונית הדקל


ד"ר דרור שליטין, ד"ר נועם גרימברג, ד"ר ערבה שתיל-כהן וד"ר אביבה כץ
התכשיר פותח בשיתוף פעולה עם חברה בינלאומית מובילה מתחום הגנת הצומח ופרופ' משה בר-יוסף וצפוי להיות זמין בשוק תוך שלוש שנים

פלנטארק-ביו (PlantArcBio), חברת סטארטאפ ישראלית בתחום האגרו-טק, השלימה לאחרונה תהליכי ניסוי מתקדמים במעבדות החברה ובחוות עדן והגישה בקשה לפטנט עבור חומרים ביולוגיים יעילים כנגד חדקונית הדקל. החומרים פותחו בשיתוף פעולה עם חברה בינלאומית מובילה מתחום הגנת הצומח ופרופ' משה בר-יוסף.


החומרים שהתגלו, הוכחו כיעילים מאוד בניסויים שנעשו ישירות על החרק המזיק. אחד מהחומרים שנתגלו, הראה קטילה מוחלטת של כל זחלי חדקונית הדקל בתוך מספר ימים. החברות מתכוונות להמשיך יחד בפיתוח ומסחור תכשיר כנגד חדקונית הדקל, כשהצפי למוצר ראשון בשוק הוא בעוד כשלוש שנים.


התכשיר שיפותח על בסיס החומרים שנוסו בהצלחה, יהיה ידידותי לסביבה, היות והוא מבוסס על חומרים ביולוגיים, שפוגעים ספציפית רק בחדקונית הדקל, מתפרקים במהירות לאחר השימוש בהם, ולא מותירים עקבות בפרי.


"לאחר התוצאות הטובות שקיבלנו, במסגרת שיתוף הפעולה עד כה, אנו שמחים מאוד לעבור לשלב הבא ולנסות לפתור איום מהותי על תעשיית הדקלים בארץ ובעולם", אמר ד"ר דרור שליטין, מייסד ומנכ"ל פלנטארק-ביו. "התכשיר יסייע למגדלי דקלים בארץ ובעולם להתמודד בצורה טובה ויעילה הרבה יותר עם חדקונית הדקל".


חדקונית הדקל היא החרק המזיק ביותר בעולם לתעשיית הדקלים. החרק תוקף עצי תמר, הגדלים על כ – 14 מיליון דונם ברחבי העולם, וכן עצי קוקוס הגדלים על כ-120 מיליון דונם. בנוסף, מתרחש נזק רב לעצי דקל הגדלים לצרכי נוי, כדוגמת הדקל הקנרי. הנזק הפוטנציאלי של החרק ללא טיפול הוא מאות מיליוני דולרים, והטיפול עצמו הוא יקר ופוגע בסביבה וכן עלול לפגוע במטפלים ובעצים המטופלים.


החרק נמצא ברוב האזורים בהם מגדלים דקלים בעולם, ונפוץ בלמעלה מ-60 מדינות. בחלק מהארצות, מאיים החרק על עצם המשך קיומה של התעשייה וכן אספקת מזון בסיסי בחלק ממדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון. ארגון המזון והחקלאות (FAO) מטעם האו"ם המוביל מאמצים בינלאומיים למלחמה ברעב ברחבי העולם, מעריך שכחמישים מיליון עצי דקל תמר חשופים לפגיעת חדקונית הדקל.


הפתרונות הקיימים כיום מבוססים בעיקר על כימיקלים רעילים, הניתנים בהשקיה, ריסוס או הזרקה. למרות התפשטות החרק והנזקים הנלווים, עיקר ההתפתחות בהתמודדות מולו עד כה הייתה בעיקר באמצעי הזיהוי (כלבים, סנסורים וכדומה). בחזית הטיפול כנגד החרק לא פותחו עדיין חומרים ספציפיים וידידותיים יותר, ומכאן נוצר שיתוף הפעולה בין השותפים בפרויקט.

אודות פלנטארק-ביו
חברת פלנטארק-ביו (PlantArcBio) היא חברת ביוטכנולוגיה מובילה לשיפור יבול וביצועים בצמחים על מנת לתרום לביטחון ויציבות בשוק המזון העולמי. החברה שוכנת בגבעת חן. החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי ד"ר דרור שליטין, מדען בעל שם וניסיון של עשרות שנים במחקר ופיתוח בצמחים .


בין חברי הבורד של החברה נמצא פרופסור עודד שוסיוב, אחד המדענים היצירתיים בישראל, ויזם של מעל 10 חברות. החברה פיתחה פלטפורמה ייחודית, מוגנת בפטנט, בשם DIP™ (Direct In Plant) אשר מסוגלת לגלות גנים שיגדילו את עמידותם של צמחים מסוגים שונים לאתגרי הטבע. החברה מתמקדת בגילוי גנים המיועדים לשיפור צמחים בארבעה תחומים עיקריים: עמידות לתנאי סביבה קשים (כגון חום, מליחות ומחסור במים), עמידות לחרקים, עמידות למחלות ועמידות לקוטלי עשבים. החברה גייסה עד כה 3 מיליון דולר.

למידע נוסף אודות פלנטראק-ביו: http://www.plantarcbio.com/



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il