TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דודי רוקח, שותף-מנהל ב-SOSA HLS Tech Innovation Hub במפגש יזמים בנושא תמיכה אמריקאית בסטארטאפים ישראלים


cttsc-x
"הסטרטאפים הביטחוניים חוזרים למשחק, ויעברו מהר מאוד לצד של מונחי אקזיט"

משרד ההגנה האמריקאי מחפש כיום גם סטארטאפים שמגיעים מהעולם האזרחי והטכנולוגיות שלהם מתאימות ללוחמה בטרור


"התעשיה הביטחונית איבדה את היתרון שלה בשנים האחרונות וזו ההזדמנות לסטארטאפים הביטחוניים בשוק המקומי וגם בארה"ב" - כך אמר דודי רוקח, שותף מנהל ב-SOSA HLS Tech Innovation Hub, במפגש יזמים בנושא תמיכת הממשל האמריקאי בסטארטאפים ישראלים. לדבריו, אין שום יכולת לתעשיות הביטחוניות להדביק את הפער מול העולם האזרחי, נוכח שיטת העבודה של גופי הטרור, המאמצת טכנולוגיות אזרחיות. צבאות כמו הצבא האמריקאי או צה"ל בונים תהליכי בנייני כוח על פי פרוטוקול וזה הרבה זמן והרבה כסף. הצד השני, לעומת זאת, ארגוני הטרור, בונים ללא פרוטוקול."


"החיבור בין טכנולוגיות אזרחיות לצרכים של מאבק בטרור, מאפשר לעולם הסטארטאפים הבטחוניים לחזור למשחק ולעבור מהר מאוד לצד של מונחי אקזיט", אמר רוקח, שצופה את הפוטנציאל הגדול בפעילות סטארטאפים בלוחמה נגד טרור.


"התעשיות הגדולות בעולם, כמו חברות כמו לוקהיד מרטין, Raytheon, או רפאל בארץ, לא יודעות לעבוד בזמני התגובה של ארגוני טרור. שני יזמים וחברה גדולה בישראל, ואיתם חברה אמריקאית שמאפשרת חיבור תרבותי לתוך קהל המטרה זו הדרך". עוד הוסיף, כי הסטארטאפים הבטחוניים נעלמו בשנים האחרונות. היתה ירידה בתחום, גם כי התעשיות הבטחוניות מלמעלה לחצו, וגם כיוון שהיתה ירידה של גופים מוכווני כסף. היום יש חזרה."


הדברים נאמרו במפגש מיוחד שארגנו משרד ההגנה האמריקאי, בשיתוף עם משרד הביטחון הישראלי ופורום MIT ליזמות, ואשר אירחה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אורקל, לרגל תחרות סטארטאפים עם טכנולוגיות המתאימות ללוחמה בטרור שמקיים משרד ההגנה (CTTSC3). כ-100 יזמים בעלי עניין רב הגיעו למפגש במשרדי האקסלרטור של חברת אורקל, ב- WeWork שרונה, ת"א.


רוקח, בעברו ראש מחלקת אמל"ח של זרוע היבשה בצה"ל, ציין כדוגמא את טכנולוגיית הרחפנים, שנמצאת גם בשימוש ארגוני טרור והפכה לאיום: "נוצר פה שינוי מאזן שדורש לחפש את הפתרונות שעושים את ה-game changer, לא בתהליכים הסדורים. לצערי, היום הצד השני עושה את זה די טוב. אפשר אפילו ללמוד ממנו. כשרחפן פוגש מטוס, זה נזק של מאות מיליוני דולרים. תחשבו כמה זמן לוקח לנו ולאמריקאים לפתח מזל"טים, לחמש אותם, וכמה זמן לוקח לגופי טרור לאמץ שיטת לחימה ברחפנים מהעולם האזרחי."


דוגמא נוספת - הרכבים האוטונומיים. בשנת 2000 צה"ל היה הראשון בעולם שהשיק את התחום הרובוטי-מבצעי. מאותן שנים שצה"ל מתעסק בזה, בצד השני בינתיים, אצל ארגוני הטרור קורית מהפכה של הרכבים האוטונומיים", אמר רוקח. הצונאמי הבא לדבריו יהיה שימוש ב-Open source. "ה-Machine Learning וה-Deep Learning הולכים "לתקוף" את צה"ל ואת האמריקאים. היכולת לקחת כלים מ-open source ולעשות אמצעי-נגד וללמוד עלינו, זה מטורף."

יוזמי תחרות הסטארטאפים מחפשים לא רק סטארטאפים בטחוניים. בפאנל יזמים שהתקיים במפגש, ישב לדוגמא ארתור רבנר, יזם ומנכ"ל של Cinema2GO, שזכה בתחרות קודמת של משרד ההגנה האמריקאי. לדברי גדעון מילר, יו"ר תחרות CTTSC3, "זוהי דוגמא לכך שגם סטארטאפים שאינם קשורים לתחום הבטחוני מתאימים לתחרות ולעבודה עם משרד ההגנה. אם הטכנולוגיות שפיתחו יכולות להיות מיושמות לצרכי לוחמה בטרור, אנחנו רוצים אותם בתחרות. עבורם, זו הזדמנות למימון וגם חשיפה יוצאת דופן למשאבים של גופי מימון פוטנציאליים בממשלת ארה"ב."


100000 באים ללא כל מחוייבות מצד החברה, ובלי שיתוף של IP.
Cinema2GO פיתחה מסכה אופטית לשוק המסחרי, לצפייה בסרטים על הסמארטפון. כאשר הם שמעו על התחרות, עלה הרעיון של שימוש באותה מסכה כדי לאפשר למפעילי רחפנים יכולת צפייה טובה יותר במה שהרחפנים שלהם מצלמים, ולאפשר למפקדים בשטח "חדר בקרה וירטואלי", בו הם יכולים לראות מסכים רבים על ידי הפניית ראש בלבד.


עוד ישבו בפאנל יזמים זוכי תחרויות קודמות של משרד ההגנה בארץ:
רזי עטואר – מנכ"ל ב-Duke Robotics שפיתחה מערכת נשק רובוטית על גבי פלטפורמת רחפן, בשם 'החייל העתידי'.
איתי רכניץ – מנכ"ל ב-Spectory Soft Tech, חברת תוכנה שזכתה בתחרות קודם עם פתרון לניהול והתראה של אוכלוסיה במצבי חירום, גם בהיקפים גדולים ולאורך זמן. הפתרון, המבוסס על טכנולוגיית סלולר, מיועד גם לשימוש כוחות הביטחון וגם לאוכלוסיה עצמה.


עמיר צרויה – מייסד ומנכ"ל Tukuoro, שפיתחה פתרון לשוק האזרחי, שמאפשר to capture data וכך גם מאפשר לסוכנים של גופי ביון לשמור מידע. "אנחנו מכוונים לעולם ה-commerce ולא הביטחון, אבל הופתענו לראות את הפתיחות לטכנולוגיות כמו שלנו בצד של משרד ההגנה האמריקאי."

המועד האחרון להגשת מועמדות לתחרות הוא 9 במרץ, 2018. המועמדויות ייבדקו על ידי פאנל מכובד ובינלאומי של שופטים ממשרד ההגנה האמריקאי, משרד הביטחון הישראלי, וארגונים אחרים. הסטארטאפים המבטיחים ביותר ייבחרו להציג מול השופטים בכנס לטכנולוגיות לוחמה בטרור שיתקיים באוניברסיטת ת"א ב-17ביוני, 2018. בכל מסלול, הסטארטאפ המנצח יזכה בפרס של 100 אלף דולר במזומן (ללא כל מחויבות מצד החברה ובלי שיתוף של IP), והמקום הבא אחריו בפרס של 10,000 דולר. כל המשתתפים יזכו לחשיפה משמעותית מול לקוחות וגופי מימון רלוונטיים בממשלות ארה"ב וישראל, וכן מול משקיעים, לקוחות ושותפים בינלאומיים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il