TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בכירים בענף הבנייה: תקן 21 נועד רק שקבלנים לא ירוויחו יותר מדי


אפרת טולקובסקי, חברת מועצת העיר ת"א, בכנס התחדשות עירונית של מידע כנסים: "יש בעיה בחשיבה על תקן 21. מי אמר שהצפיפות היא סף הרווחיות?"
• אוהד דנוס, יו"ר איגוד השמאים: "התקן כתוב לא נכון. הוא התבסס על שיעורי רווח של יזמים. סברנו שצריך להשאיר אותו גמיש. הרגולטור לא הסכים"

"יש בעיה עמוקה בחשיבה על תקן 21 שקובע את התמורות ליזם ולדיירים", כך אמרה ד"ר אפרת טולקובסקי, מנכ"ל גזית גלוב לחקר נדל"ן וחברת מועצת העיר תל אביב, בכנס התחדשות עירונית של מידע כנסים בתל אביב.

"האוכלוסייה בעולם המערבי רוצה לגור במרכז העיר, ומה אנחנו כמדינה חושבים על זה? יש ריצפה עקומה, אנחנו צריכים להציף אותה אבל נותנים לראשי הערים משחק עקום – אל תרצו תושבים אבל תסתדרו לבד. מי אמר שהצפיפות צריכה להיקבע לפי סף הרווחיות? למה מפחדים שהיזמים ירוויחו", תקפה טולקובסקי.

אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין בישראל, אמר כי "היה לנו ויכוח עם הרגולטור בנוגע לרווחיות בתקן 21. סברנו שצריך להשאיר את הנושא הזה גמיש יותר ומשתנה מפרויקט לפרויקט. המדינה ומשרד המשפטים אמרו כי זה עניין רגולטורי. לא רוצים שיזמים ירוויחו יותר מדי ולכן נקבע המכפיל. הבעיה היא שהתקן כתוב לא נכון. הוא התבסס על שיעורי רווח של יזמים".

"אנחנו מוגבלים ביכולת להשפיע"

"הוועדה המחוזית תל אביב יצרה ודאות בתחום ההתחדשות העירונית. אנחנו מקפידים לעבוד על פי תקן 21", ציינה נעמי אנג'ל, מתכננת מחוז תל אביב. היא הוסיפה כי "אנחנו מוגבלים ביכולת שלנו להשפיע על צמצום הפערים החברתיים. אנחנו יכולים ליצור תמהיל של יח"ד. למשל אנחנו מכוונים לממוצע של 90-95 מ"ר לדירה או של 80-85 מ"ר במרכז תל אביב. זה מייצר יותר דירות ברות השגה לאוכלוסייה שלוקחת משכנתא".

לדבריה ישנה דרך אחת שניתן להשפיע והיא באמצעות פיצול שטחים שבו יזם בונה על קרקע אחת ומקבל קרקע אחרת כפיצוי כלכלי. "רמ"י לא תמכו בנושא הזה. בתמ"א 38 זה אפשרי אבל זה לא ממש קורה".

דני מריאן, יו"ר ארגון המהנדסים, הוסיף כי "לעיריית תל אביב יש את היכולת לטפל בצמצום הפערים החברתיים - זאת עירייה חזקה ועשירה. להערכתי הבסיס של תכנית ת"א 5000 הוא נכון: יש לצופף את העיר, יש ליצור עירוב שימושים, יש לדאוג שהעיר תדאג גם למעמד הביניים ולבנות דירות בר השגה כמו בניו יורק וערים מערביות אחרות ויש לשמר את עברה של העיר איך עושים זאת – מאפשרים התחדשות עירונית".

"הוועדה המקומית – חסם עיקרי"
"המגמה היא שהיום החסמים העיקריים לא מאפשרים לקחת את ההתחדשות העירונית שלב אחד קדימה. החסם העיקרי כיום הוא בוועדה המקומית שלא מעודדת התחדשות עירונית. צריך לקחת את האזורים הכי פחות כדאיים ולבחון למה לא מקדמים שם תכניות. העירייה חייבת לפתור את הבעיה הזו כדי לקדם את ההתחדשות העירונית גם באזורים לא אטרקטיביים ליזמים", הוסיף אלי רוזנטל, מנכ"ל ארגון הקבלנים ת"א-בת ים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il