TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הזרמת 50 מלש"ח למחלבות הקטנות והבינוניות באזורי עדיפות, על מנת לסייע להן להתחרות בשחקנים הגדולים הוותיקים בשוק


נפתלי בנט
אחרי המהלך שהביא להוזלת מחירי הגבינות הצהובות, ממשיך שר הכלכלה, נפתלי בנט, בפעילות להגדלת התחרות בשוק החלב
משרד הכלכלה השיק תכנית חדשה לקידום התחרות בענף מוצרי החלב, צמצום הריכוזיות והורדת יוקר מחירי מוצרי החלב: "מסלול לקידום התחרות בענף מוצרי החלב", המיועד למחלבות הקטנות והבינוניות בלבד. מהלך זה מצטרף לשורת צעדים שיזם משרד הכלכלה לצמצום הריכוזיות ועידוד התחרות בענפי המזון – בדגש על תחום החלב - שכבר הביאו להורדת מחירי הגבינה הצהובה. הפעם, עידוד התחרות הוא באמצעות הגברת התחרות בתעשייה המקומית

משרד הכלכלה, בתיאום עם משרד האוצר, מפרסם היום מסלול לקידום התחרות בענף החלב במטרה למקסם את כושר התחרות של מחלבות קטנות ובינוניות, לרבות מחלבות חדשות. התוכנית, שתופעל באמצעות מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, תתבצע בהתאם להוראת מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג: "מסלול לקידום התחרות בענף מוצרי החלב" ויינתן בדרך של הקצאה תחרותית.

בהתאם להוראת המנכ"ל, משקיעים שמחזור המכירות שלהם בתחום מוצרי החלב בישראל נמוך מ-400 מיליון ₪ ומעוניינים להקים או להרחיב מחלבות באזורי עדיפות לאומית, יהיו זכאים להגיש בקשה למענק של כ-50 מלש"ח להקמה או הרחבה של מחלבות קטנות ובינוניות, זאת על מנת למקסם את התחרות בענף החלב.

במשרד הכלכלה ציינו היום כי כל בקשה במסגרת תכנית הסיוע תידון בוועדה שבראשה יעמוד מנהל מרכז ההשקעות, נחום איצקוביץ' ובחירת המחלבה שתקבל את הסיוע תתבצע על ידי בחינת התכנית העסקית, בהתאם לאמות המידה והכללים שנקבעו בהוראה. המשקיעים שיזכו במענק, במסגרת ההקצאה התחרותית, יהיו זכאים למענק בגובה עד 20% מההשקעות ההוניות, כמפורט בפרטי הוראת המנכ"ל. במשרד הכלכלה מציינים כי תנאי הכרחי להגשת הבקשה הוא הקמת המחלבה או הרחבת פעילות מחלבה קיימת באזור עדיפות לאומית לרבות ירושלים. מבקשי הסיוע ממשרד הכלכלה, יידרשו להוכיח כי יש בידם את הידע והניסיון הרלוונטיים ביצור מוצרי החלב בעשר השנים האחרונות, או כי שכרו מומחים המחזיקים בידע והניסיון הנדרשים שילוו את המשקיעים בכל תקופת התכנית.

התכנית החדשה מצטרפת לפעילות משרד הכלכלה בשנה האחרונה לעידוד התחרות, הורדת יוקר המחיה והסרת חסמים. שוק החלב מחייב פתיחה לתחרות הן מצד שחקנים מקומיים והן מצד יבוא מחו"ל. פעילות המשרד החלה בהסרת חסמי יבוא ופתיחת השוק לתחרות מצד שווקים זרים, וכעת מושלם המהלך עם הרחבת התחרות גם מצד התעשייה המקומית, שיאפשר מגוון רחב יותר לצרכנים, יצירת תחרות, הוזלת מחירים והגדלת התעסוקה בענף, בדגש על אזורי עדיפות לאומית.
שר הכלכלה נפתלי בנט: "ראינו במהפכה במחירי הגבינות הצהובות שתחרות עובדת. אין פתרון אחר. היום אנחנו מסייעים גם ליצרנים המקומיים להתחרות במחלבות הגדולות השולטות בשוק. אני מעריך שכמו שראינו בגבינות הצהובות, בקרוב נראה ירידות מחירים גם ביתר מוצרי החלב, זאת תוך חיזוק התעשייה המקומית".

מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ': "חלב ומוצריו מצויים בסל הקניות של כולנו. מדובר במוצרי צריכה בסיסים ולעתים אף מוצרי יסוד של ממש. ואולם, למרות הביקוש הקשיח בשוק למוצרי החלב השונים, שלושה שחקנים בלבד שולטים בשוק שרמת הרכוזיות שבו גבוהה והתחרותיות – נמוכה מאד. אנו מאמינים כי המסלול החדש יעודד שחקנים חדשים וקיימים בשוק המזון להיכנס לענף החלב ולהגדיל את נתח השוק תוך צמצום הריכוזיות והגברת התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי. מובן שלצד ההשפעה על הצרכנים, יש כאן גם בשורה תעסוקתית לפריפריה, שתיהנה מהרחבת היצע משרות בתעשיית החלב המתפתחת."

מרכז השקעות במשרד הכלכלה יקיים בתקופה הקרובה כנס הסברה בנושא, עליו תצא הודעה נפרדת. כן יפורסם בימים הקרובים מועד פתיחת המסלול להגשת בקשות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il