TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תעשיית קרנות הנאמנות חוצה לראשונה את רף 160 מיליארד שקל נכסים מנוהלים


זאת לאחר צמיחה של כ-3.8 מיליארד שקל מתחילת החודש בלבד; רוני אפטר מנהל קשרי יועצים: גיוסים נאים השבוע בקרנות אג"ח חברות וכללי (0.7 מיליארד שקל), בקרנות הכספיות (0.6 מיליארד שקל) ובקרנות השקליות (250 מיליון שקל)
תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה לספק לנו שיאים חדשים, בדומה לשוק המניות הישראלי, בו נרשמו שיאים חדשים למדדי ת"א 25 ות"א 100. בסיכום שבועי רשמה תעשיית הקרנות גיוסים גבוהים של כ-1.4 מיליארד שקל, שמתוכם כ-0.8 מיליארד שקל זרמו לקרנות המסורתיות. בנוסף, תעשיית הקרנות מציינת שיא היסטורי חדש, בכך שהיא חוצה לראשונה את רף ה-160 מיליארד שקל המנוהלים בנכסי קרנות הנאמנות. שיא, שברובו הושג הודות לגיוסים הגבוהים שנרשמו מתחילת השנה, אך גם מעליית ערך נכסי הקרנות בזכות המגמה החיובית המשולבת בשוק המניות ובשוק האג"ח, ממשלתי וקונצרני, שהביאו את מדד מיטב לקרנות הנאמנות לרשום, עד כה, עלייה נאה ביותר של כ-0.7%.

שוק המניות בישראל נסחר השבוע במגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות: בסיכום שבועי סיים מדד ת"א 25 ללא שינוי, מדד ת"א 100 עלה בכ-0.5% ואילו מדד ת"א 75 זינק בכ-1.7%. בגזרת הענפים בלטו לטובה מניות חיפושי הגז ונפט שרשמו את העלייה הגבוהה ביותר, בשיעור של כ-2.8%. יחד עם זאת, עת הגיעו מדדי המניות שוב לרמות שיא, נרשמה רגיעה בתמונת הגיוסים, זאת לאחר שנרשמה כניסת כספים "צנועה" אליהן בסך של כ-80 מיליון שקל. הגיוסים התחלקו בעיקר בין הקרנות המתמחות במניות בישראל (40 מיליון שקל) לקרנות המתמחות במניות בחו"ל (30 מיליון שקל), כאשר הקרנות הגמישות הסתפקו בגיוס קל של כ-10 מיליון שקל.

שבוע חיובי נוסף בגזרת האג"ח הקונצרני, זאת לאחר שמדדי התל-בונד, 20 ו-40, עלו בשיעור של כ-0.7% ו-0.5% בהתאמה. מדד אג"ח קונצרני כללי טיפס בעוד כ-0.6%, שוב סממן המעיד על עליות מרשימות באגרות החוב בדירוג השקעה נמוך, כדוגמת קרנות HIGH YIELD שזינקו ביותר מ-3% מתחילת החודש! הגיוסים הגבוהים של השבוע הראשון של השנה, נשארו עימנו גם בשבוע החולף, זאת, לאחר כניסת כספים של כ-0.7 מיליארד שקל. ע"פ הערכות, כסף זורם בין השאר לקרנות אג"ח כללי המוגדרות למח"מ קצר יחסית ועם חשיפה מנייתית של 10%-20%. יחד עם זאת, גם הקרנות המתמחות באג"ח קונצרני נהנות מגיוסים, אמנם קלים יותר.

באפיק הממשלתי נרשמה השבוע מגמה חיובית: מדד אג"ח ממשלתי כללי עלה בכ-0.3%, השחרים רשמו עלייה של כ-0.2% ואילו הגלילים התחזקו בכ-0.5%. בלטו בעליות שערים אגרות החוב הממשלתיות הארוכות, הן בשקלי (0.3%+) והן בצמוד המדד (0.7%+). בגזרת הקרנות אין הרבה חדש: כסף ממשיך לזרום פנימה לקרנות השקליות (250 מיליון שקל), ולזרום החוצה מקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד (180 מיליון שקל). זהו למעשה השבוע השביעי ברציפות שאנו עדים למגמה זו, כאשר בתקופה זו נהנו הקרנות השקליות מגיוסים של כ-1.5 מיליארד שקל, זאת לעומת פדיונות של כ-2.0 מיליארד שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד.

הקרנות הכספיות נהנות זה שבוע שני ברציפות מזרימת כספים מרשימה אליהן. בשבוע החולף גייסו הקרנות הכספיות סכום לא מבוטל של כ-0.6 מיליארד שקל, גיוס שיא ברמה שבועית של 8 חודשים. "הקרב" על נתח השוק של תעשיית הקרנות הכספיות נמשך, כאשר כסף ממשיך לזלוג מקרנות כספיות שגובות דמי-ניהול לקרנות כספיות שעדיין אינן גובות דמי-ניהול. כך רק בחודש דצמבר נרשמה יציאת כספים של כ-4.2 מיליארד שקל מהקרנות הכספיות של פסגות, כסף שנקלט בחלקו אצל אקסלנס (1.15 מיליארד שקל), הראל-פיא (0.5) ומיטב (0.4), אך בחלקו הגדול יצא לחלוטין מהקרנות הכספיות, אם לקרנות שקליות, קנייה ישירה של מק"מ ו/או פיקדונות בנקאיים.

קרנות ממונפות ואסטרטגיות נהנו מהמשך זרימת הכספים אליהן, לאחר גיוס שבועי של כ-30 מיליון שקל. מן הצד השני, בקרנות אגד חוץ הפדיונות אינם נעצרים, ובשבוע החולף הן רשמו יציאת כספים נוספת של כ-50 מיליון שקל. כך יוצא שמתחילת חודש דצמבר 2010 רשמו קרנות אגד חוץ פדיונות גבוהים של כ-275 מיליון שקל (10% מסך הנכסים בקרנות אלו). ההסבר נעוץ בכך, כי באותה תקופה רשמה אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עליית תשואות משיעור של כ-2.82% לכדי 3.33% בסוף שבוע זה, דבר שמסביר את ירידות השערים בקרנות אגד חוץ, שברובן חשופות לאג"ח ממשלת ארה"ב, ואת יציאת הכספים מהן בעקבות כך.

מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-3.8 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-2.7 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל. זאת, על רקע עלייה בשיעור של כ-0.7% במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-13.1.2011 כ-160.4 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il