TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"היעד – 20 אלף מהנדסים ערביים בהייטק תוך 5 שנים"


סמי סעדי ורביטל דואק, צילום- ארגון צופן
חוגגים את תכנית החומש להייטק בחברה הערבית. "ההייטק הוא ההזדמנות של החברה הערבית לקדם את המשק הישראלי"
לאחר אישור תכנית החומש בהיקף של כ-600 מיליון שקלים, בכירי האקוסיסטם והחברה הערבית התכנסו כדי לשרטט את היעדים והמהלכים הבאים; "ההייטק הוא ההזדמנות של החברה הערבית לקדם את המשק הישראלי"

האם אנחנו בפתחו של רגע היסטורי עבור החברה הערבית וההייטק הישראלי? אחרי שאושרה תכנית החומש הממשלתית של כ-600 מיליון ₪ להשתתפות החברה הערבית בהייטק, נערך בנצרת אירוע לציון ההישג ביוזמת ארגון צופן הפועל לבניית הייטק בחברה הערבית, בהשתתפות בכירים בהייטק, בממשלה ובחברה הערבית. התכנית, שאושרה לאחרונה, גובשה ע"י ועד ראשי הרשויות וצופן, בייעוץ Deloitte ובשותפות עם קרן אדמונד דה רוטשילד וארגון הגג של תעשיות ההייטק IATI.

את האירוע אירחו ד"ר רמזי חלבי יו"ר ארגון צופן ורביטל דואק וסמי סעדי, מנכ"לים משותפים של הארגון. במהלך האירוע דואק אמרה כי "הגענו לרגע שיא אבל לא סיימנו את תפקידנו - שמנו לנו למטרה להגיע ליעד של 20 אלף מהנדסים ערביים תוך חמש שנים, גידול של כ-60% - נרצה לראות אתכם משלבים זרועות יחד איתנו. חלומו של כל ארגון מלכ"רי זה להרחיב את פעילותו – וכעת זוהי השעה לשלב זרועות". סעדי הוסיף כי "יש אנשים שכותבים את ההיסטוריה ויש כאלה שעושים אותה – אנחנו שייכים לחלק השני. יישום התכנית יסייע לשנות חיים של אנשים, 'לא בפילוסופיה'".

בין המשתתפים, בכירים מהמגזר הממשלתי, החברה הערבית ומעולם ההייטק: דדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל ויו"ר משותף של המועצה הציבורית לקידום הייטק בחברה הערבית בארגון צופן; אילן בירנפלד, יו"ר Deloitte ישראל; יעל מבורך לשעבר מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי; עו"ד מודר יונס יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות; רונן ניר שותף מנהל בקרן Viola; ד"ר יוסי ורדי; פרופ' זיאד חנא מנכ"ל קיידנס בישראל; חסאן טואפרה ראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית ועוד.

הדוברים פירטו מה צריך לקרות כדי שהתוכנית תצלח – ואף ציטטו את צ'רצ'יל ואיינשטיין: דדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל ויו"ר משותף של המועצה הציבורית של צופן, אמר כי "שילוב החברה הערבית בהייטק הוא מנוף חברתי וכלכלי - לטובת כולנו. למשרדי הממשלה יש מגבלות בהנעת תהליכים אבל בסוף צריך לכנס ולמקד אותם בתכניות. כמו שאמר צ'רצ'יל – 'זה רק הסוף של ההתחלה'. עכשיו - החלק המעניין זה לעשות את מה שתוכנן. בחודש האחרון התחלתי גם לשמש כיו"ר הוועדה לעידוד ההון האנושי בהייטק ואין לי ספק שהחברה הערבית תהיה חלק חשוב ביישום התכנית הזו".

איש העסקים והיזם יוסי ורדי, בחר גם הוא לצטט דמות היסטורית: "מייחסים לאיינשטיין את האמרה שפיתוח הישג זה 5% הרעיון ו-95% המימוש... עכשיו הזמן לפעול. היום ההייטק הישראלי מאמץ לחיקו את החברה הערבית, אבל בסוף ההשתלבות לא תצא לפועל רק מתקציבי ממשלה - צריך מנהיגים, 'צ'מפיונים' עם להט, אחרת הכסף יישאר שוכב. יש בתעשייה הזו יותר מ-300 אלף איש, אני בטוח שנוכל לגייס מתוכה 300-400 מנהיגים שיהיו תנועת ההוצאה לפועל של המהלך".

פרופ' זיאד חנא – מחלוצי החברה הערבית בהייטק, וכיום מנכ"ל קיידנס ישראל, אמר: "בתחילת דרכי בהייטק אף אחד לא חשב שאנשים מהחברה הערבית יעבדו בתעשייה. שלושה עשורים אחר כך ואנחנו כבר מדברים על תכנית משמעותית. עם רעיון טוב ומימוש טוב - יוצרים מוצר טוב. ההייטק זה המומנטום של החברה הערבית לקדם את המשק הישראלי".

עו"ד מודר יונס יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות: "פעם צעירי החברה הערבית הלכו כולם ללמוד רפואה, ראיית חשבון ועריכת דין - אין ספק שהחברה הערבית השתנתה. אז היה חוסר אמון שהמדינה תקלוט ערבים בהייטק. כיום אנחנו גם כחברה מבינים שצריכים מצדנו להשקיע עוד בהייטק. כאן נוצר הקשר עם צופן ואני מודה להם על כל העשייה הזאת, שלא הייתה קוראת אלמלא תמיכת הקרנות הפילנטרופיות. המבחן הוא לא בהשגת הכסף – אלא ביישום, ואנחנו נצליח".

אילן בירנפלד, יו"ר Deloitte ישראל, הבטיח כי Deloitte תפעל להעסקת עובדים נוספים מהחברה הערבית: "זה לא עוד פרויקט מבחינתו, אלא חלק מהחזון שלנו ושינוי שיוצר אימפקט אמיתי. חצינו את רף ה-12% מהעובדים אצלנו שהם מהחברה הערבית. אנו עם הפנים קדימה – ומתחייבים כי נגדיל את מספרם ונעסיק גם מאות ואלפים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il